{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.833 visninger | Oprettet:

Kattehår på tøj {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:)

Jeg har lige 2 spørgsmål.

Vi har 2 langhårs katte, og det er nærmest umuligt at få hårene af tøjet når det vaskes og tørres smiley
Hvad gør i andre? Nogle gode tricks?

Vores ene hankat kan absolut ikke lide at blive dryppet i nakken med loppemiddel (Advantage) smiley han hopper og spjætter, hvæser og kradser.

Desuden er det som om loppemidlet ikke rigtig virker på ham, han kradser og vasker stadig som en sindssyg.

Er der andre muligheder end det man drypper i nakken? Noget hos dyrelægerne?

på forhånd tak:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattehår på tøj
  • #2   4. apr 2011 Måske du skulle prøve at skifte loppemiddel, men lad være med at behandle hvis katten ikke har lopper, du risikerer bare at lopperne bliver immune, den dag der virkeligt kommer nogle.
    Med hensyn til tøjet, så bruger jeg tumbler og fnugruller i massevis.

Dugfjerner har jeg aldrig hørt om før. Hvordan bruges det ???

• #5   4. apr 2011 OK Nana, så er jeg med, dem kender jeg ;-))

• #6   4. apr 2011 Brug afspændingsmiddel til opvaskemaskiner i rummet til skyllemiddel i din vaskemaskine *SS*

• #7   4. apr 2011 Jeg kender en, der får sin kat "vaccineret" mod lopper hos dyrlægen vistnok hvert halve år. Jeg kan ikke huske hvad dette loppemiddel hedder, og jeg ved heller ikke hvor skadeligt det kan være. Du kan spørge din dyrlæge, om det var en mulighed for jeres katte. Måske er det noget i Advantage som din ene kat ikke kan tåle...
    Grundig støvsugning flere gange om ugen er også vigtigt når der er lopper i hjemmet. Dyner, puder, osv, vaskes på 60 grader, det dræber loppeæg og pupper.

Mht. hår på vasketøj, så bruger jeg klædebørste (med sådan noget velkro-velourlignende stof på) og fnugruller, og "kæledyrshårmagnet" inden vask. Har korthårskatte, men mon ikke det samme kan bruges ved langhår.

• #8   4. apr 2011 fnugruller

• #9   4. apr 2011 det eneste effektive er fnugruller, har prøvet med engangsvakseklude ,både medskyllemiddel og uden.

Kommentér på:
Kattehår på tøj

Annonce