Indekat på tur i sele? Indekat på tur i sele?
Hej.
Vi fik for nogle år siden kat nummer to fra et internat. Vi blev fortalt at katten havde været indekat (var tre år på daværende tidspunkt), og at det derfor ikke var et problem at få den over i vores daværende lejlighed.
Til tider opfører han sig lidt uroligt, men er generelt en sød og hyggelig kat. Hans trædepuder er også lettere rug, hvilket ikke er tilfældet på vores anden kat, som vi har haft længere tid, og som vi ved var indekat inden vi fik hende. Han er derudover meget hurtigt henne og snuse til luften der kommer gennem vinduerne når vi åbner dem.
Vi kigger efter at købe et voliere til dem, da vi nu er flyttet fra lejlighed, men jeg ville høre om vi burde overveje at gå med hankatten i sele? Og i så fald, hvordan fordeler vi det, når vores hunkat ikke rigtig viser interesse for udendørslivet?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.318
Mine elsker også at snuse til luften ved viduerne, hvilket så langt fra betyder, at de gider ud.
Hvis han er en fuldvoksen kat, så regn med at det kan tage lang tid at vænne ham til en sele,
Vær forberedt på at nogle katte vil kræve daglige ture, når først de er vant til det, og at en kat ikke kan være ude i sele uden opsyn.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.261
Jeg ville vente indtil I har bygget voliere.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.128
Før boede jeg på 1 sal, og sele var eneste måde de kunne komme ud, undtagen om sommeren, hvor de var med i kolonihave i løbegård.
Husk når man går med kat, så er det tit katten som går med dig, så længe i er på sikker grund, og de vil afsted hver dag, så der skal sættes tid af, og det bliver en vane.
Da jeg nu bor ved jorden, og har en lille have er den hegnet ind til kattene, det har nogle fordele frem for løbegården i kolo, der stod de tit ved hegnet og kaldte på mig, når jeg lavede havearbejde, og særligt hvis en af dem var med i sele, ude i haven, nu er jeg jo sammen med dem, men min have er så heller ikke meget større end løbegården i kolo.
Jeg har også senere gået tur med min store MCO, han havde en fast tur, og kom når det var tid til tur, w gange er han så selv smuttet ud af døren, men jeg tog selen med, og nåede ham hurtigt på hans faste tur,,, desværre flyttede der to hunde ind på hans rute, det ødelagde det, for han ville ikke gå en anden vej, og han kunne ikke lide de hysteriske hunde, som næsten kunne komme over hegnet, så vi stoppede efter en del forsøg.
Røde som jeg har tilbage, kan slet ikke gå i sele
Manne min MCO havde sporline på, den var 7 m, så når vi nåede de få 100 m op til det grønne område, havde har stor frihed, og kom der hunde, så kunne han gemme sig lidt væk, men der var også hunde som han havde det fint med, at hilse på.
Det bedste du kan gøre, er at finde ud af hvad der vil passe ind i dit liv, jeg nød gåturene med Manne, ind til det med de nye hunde i området, men jeg må sige, at min lille lukkede have eller løbegården i kolonihaven, har været det bedste jeg har gjort for både mine katte og mig selv.
nov 2013
aug 2024
Følger: 10 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 17
Jeg vil vente med at lukke ud, indtil i har et voliere.
nov 2013
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 275 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 23 Svar: 372
Så en løbegård vil helt sikker være den bedste løsning og du får lavet en kattelem, så du ikke skal åbne og lukke dem ind og ud.
dec 2023
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 21
Ved anskaffelse og flytning har vi gået med de to seneste i sele i et par uger, før de blev sluppet fri. Og jeg kan bekræfte, at man ikke går tur med katten, men at det forholder sig omvendt, og man skal have goood tid! Men så har det faktisk også fungeret rigtig fint. Dog lader vi ikke længere katten gå ud med halsbånd på; det er simpelthen for risikabelt.
nov 2013
dec 2023
Den trives rigtig godt og er særdeles nervefast i modsætning til mange inde-katte.
nov 2013
dec 2023
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 558
nov 2013
Indekat på tur i sele?