Kattefoder Kattefoder
Hej. Jeg har en huskat, der snart skal begynde at spise voksen foder. Lige nu får han HILLS killingefoder.
Men jeg er lidt nysgerrig i, hvad han skal have af foder når han bliver en voksen kat.
Han er en 9 måneder gammel, lille indendørs kat på 3,5 kg og er meget lege-aktiv. Ingen problemer med fordøjelse og er slank. Desuden blev han neutraliseret for nogle måneder siden.
Nogle der kender til det helt rette kattefoder for ham? Jeg har kigget lidt på HILLS og Royal Canin, men synes godt nok der er meget at vælge imellem??
Venlig hilsen Sofie
dec 2004
Følger: 246 Følgere: 205 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.129
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.538
Jeg har altid brugt Hills eller Royal Canin.
Du kan sagtens skifte til voksenfoder nu og hvis du kigger dig omkring på www.zooplus.de, så er der penge at spare på de 2 mærker - især hvis du køber stort ind
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.695
Mine har iøvrigt frit valg mellem voksen- og killingefoder fra en alder af ca. 8 uger. Ved et ordentlig foder behøver man ikke at skelne mellem voksen og killing. Betegnelserne er skabt for at behage køberne ikke kattene.
Hvad får katten af vådfoder?
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 7.998
sørg for at der mindst er 20% fedt
magnesium under 0,1
og så skal det være noget som katten kan omsætte - se på hvor meget katten skal have i følge vælg. Jo mere pr dag jo dårligere er foderet
fx ligger hills og royal canin på ca 70 g om dagen til 4 kg kat
personligt er jeg ikke til kornfrit. Kigger man på hvad det indeholder, så ligner det næsten det samme som hestene får,
jeg har brugt royal canin i vel 25 år eller mere. Og det skifter jeg ikke fra. mine trives på det,
når jeg har haft killinger (er ikke opdrætter) så får de voksen foder
har simplehen haft for mange killinger, som har nægtet at spise killinger. Det er jo dyrt at skulle købe 5-7 forskellige - for så at killingen tager de voksnes foder i stedet for
så når han er 9 mdr så bør du over at når posen er ca halt tom at begynde at tilsætte voksenfoder
husk hvis du ender med kornfrit skal overgangen ske over længere tid, da tarmen skal vænne sig til det. og det kan godt ske at det hedder 2.4 uger
Kattefoder