181 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Kattefoder Kattefoder

Hej. Jeg har en huskat, der snart skal begynde at spise voksen foder. Lige nu får han HILLS killingefoder.
Men jeg er lidt nysgerrig i, hvad han skal have af foder når han bliver en voksen kat.
Han er en 9 måneder gammel, lille indendørs kat på 3,5 kg og er meget lege-aktiv. Ingen problemer med fordøjelse og er slank. Desuden blev han neutraliseret for nogle måneder siden.
Nogle der kender til det helt rette kattefoder for ham? Jeg har kigget lidt på HILLS og Royal Canin, men synes godt nok der er meget at vælge imellem??
Venlig hilsen Sofie

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.
  • Rør til Køkkenvask hænger ikke sammen 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattefoder
  • #1   18. mar Vælg et voksenfoder med højt kødindhold og højt fedtindhold fx Essentials og andre på det niveau :-3

• #2   18. mar Her kommer rigtig mange svar, men herfra er svaret: Noget katten trives på.

Jeg har altid brugt Hills eller Royal Canin.

Du kan sagtens skifte til voksenfoder nu og hvis du kigger dig omkring på www.zooplus.de, så er der penge at spare på de 2 mærker - især hvis du køber stort ind smiley

• #3   18. mar Jeg går efter et protein indhold af kød på mindst 40% og fedtprocent helst på 20% eller lidt over. Der kan Hill's og Royal Canin slet ikke være med.

Mine har iøvrigt frit valg mellem voksen- og killingefoder fra en alder af ca. 8 uger. Ved et ordentlig foder behøver man ikke at skelne mellem voksen og killing. Betegnelserne er skabt for at behage køberne ikke kattene.

Hvad får katten af vådfoder?

• #4   18. mar du skal bruge det han trives på og spiser
    sørg for at der mindst er 20% fedt
    magnesium under 0,1

og så skal det være noget som katten kan omsætte - se på hvor meget katten skal have i følge vælg. Jo mere pr dag jo dårligere er foderet
    fx ligger hills og royal canin på ca 70 g om dagen til 4 kg kat

personligt er jeg ikke til kornfrit. Kigger man på hvad det indeholder, så ligner det næsten det samme som hestene får,
    jeg har brugt royal canin i vel 25 år eller mere. Og det skifter jeg ikke fra. mine trives på det,

når jeg har haft killinger (er ikke opdrætter) så får de voksen foder
    har simplehen haft for mange killinger, som har nægtet at spise killinger. Det er jo dyrt at skulle købe 5-7 forskellige - for så at killingen tager de voksnes foder i stedet for
    så når han er 9 mdr så bør du over at når posen er ca halt tom at begynde at tilsætte voksenfoder
    husk hvis du ender med kornfrit skal overgangen ske over længere tid, da tarmen skal vænne sig til det. og det kan godt ske at det hedder 2.4 uger

Kommentér på:
Kattefoder

Annonce