Nyt hjem eller aflivning? Nyt hjem eller aflivning?
Jeg er nu selv kommet i den kedelige situation at vi skal af med vores ene kat, Demsey.. Han har nu tisset (ikke strintet!) nogle gange forskellige steder med ugers mellemrum. Der er to bakker til vores to katte, som bliver renset mindst 2 gange dagligt, nogle gange 3. Han spiser fint og leger også med den anden kat vi har, men han finder så på disse trælse ideer indimellem, hvor han f.eks sætter bag tv'et og tisser (-senest på kanten ind til tromlen på vores tørretumbler).
Jeg er af den overbevisning, at han nok ikke trives ved os og det liv, vi kan tilbyde ham. Vi har holdt ham som indekat pga den tunge og travle trafik, der ligger op af haven og det er derfor ikke muligt for os at beholde ham og forsøge at lukke ham ud og se om det kan hjælpe på problemet..
Vil det bedste for ham være at få en ny chance hos en ny familie eller er det bedst at aflive ham, når man tænker på, at han har denne "tendens" og der samtidig er fyldt op på internater og markedet bugner af katte til salg?
jul 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 147
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
jan 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 11
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 109
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 107
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
**Jeg er af den overbevisning, at han nok ikke trives ved os og det liv, vi kan tilbyde ham. Vi har holdt ham som indekat pga den tunge og travle trafik, der ligger op af haven og det er derfor ikke muligt for os at beholde ham og forsøge at lukke ham ud og se om det kan hjælpe på problemet..**
Hvorfor ikke indhegne haven?
Synes du bør læse dette:
http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Er du for øvrigt helt sikker på, at det er ham og ikke Liva?
Jeg kan se, at han er kastreret - Er Liva det også?
Hunkatte tisser og strinter nemlig tit, når de er ved at være kønsmodne.
PS: Og en kat kan vel ikke tisse på kanten af tromlen til en vaskemaskine - Derimod kan den godt strinte på den.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men bortset fra det, så omplacerer man ikke en urenlig kat! I forvejen er verden et usikkert sted for små katte - at sende en kat med problemer videre er blot 'ude af syne, ude af sind'. Mens den stakkels kat udsættes for strækkelige gentagelser af forsøg og kasten rundt imellem mennesker, der gerne vil give den søde lille mis et hjem, men ikke evner at afhjælpe dens problem. Det er en grum skæbne, du må ikke begynde på den slags. Katten er dit ansvar, kun dit! Og tænk sig hvis det er urinvejsproblemer, og den så bare sendes ud på en gård eller lignende, hvor den aldrig bliver hjulpet
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 15
Trådstarter gør sig i det mindste selv den overvejelse om katten ikke trives indendørs og det er den begrundelse der ligger for at den skal have nyt hjem. Jeg læser det bestemt ikke som at hun bare vil smide katten i armene på den første den bedste for at slippe af med den !
Ville bare gerne folk tænker sig om en ekstra gang inden de fyrer en sviner eller snakker ned til folk.
Men nu til svaret på trådstarters spørgsmål
Jeg ville som de andre også skriver tage en snak med dyrlægen om det.
Siger dyrlægen god for at han ikke fejler noget, kan jeg ikke se noget galt i at finde et nyt hjem til ham hvor han kan komme ud, så længe man gør køber opmærksom på problemet. Nogle katte kan bare ikke finde ro indendørs og har brug for at komme ud og følge deres instinkter.
Aflivning vil jeg bestemt ikke anbefale, hvis han er sund og rask.
Flere bakker tror jeg ikke vil hjælpe, når der i forvejen er 2 bakker til 2 katte kan jeg ikke se hvad en 3. vil hjælpe, men er der ikke andet der hjælper er det selvfølgelig et forsøg værd.
Håber du finder en god løsning der passer til jer alle
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 107
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Dyrlægen må kunne hjælpe dig .
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
"for det sviner jo, ja sådan noget gris kan man ikke have"
så er det bedre at dræbe den lille stakkel eller hvordan ?
Beklager men jeg bliver virkeligt sur, når jeg læser sådan noget, jeg kan slet ikke sætte mig ind i at nogle folk overhovedet kan tænke på den måde.
Prøv at skifte kattegruset, vi har to hvoraf den ene tissede meget over det hele. Det viste sig så at han bare var mere sart over beskidt kattegrus end den anden. Da vi begyndte at skifte det mere ofte var problemet væk.
Ps. Det er tilsyneladene ikke tilladt at udtrykke sig så verbalt, derfor en ny moderet version af min post.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Så sætter man en bakke hvor katten tisser, og forsætter det, så se man om der er sygdom, og derefter kikker man på adfærdsproblemer..
altså lav en udelukkes metode.. udtøm alle problem..
Og katten behøver ikke tjat tisse i nyt hjem
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Men endelig med mindre du har taget katte i at gøre det, kan det jo sagtens være det er den anden som er den skyldige, eller dem begge 2.
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 15
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 225
sød historie synes jeg
Måske du kunne bruge det til noget
for jeg blev sgu så gal så jeg kunne aflive ham selv ha ha
aug 2010
Til Mega: Jeg ved det er Demsey, da jeg har taget ham i det i de nævnte episoder.
Til Lasse og jer andre, der er rystet over mit bud på aflivning og ny ejer: Jeg er selvfølgelig obs på, hvordan mine dyr har det og kunne ALDRIG finde på at sende ham ud til ny ejer uden at have tjekket at han er sund og rask og at ny ejer er informeret omkring problemet. Jeg har overvejet dette, hvis det er pga han ikke egner sig som 100 % indekat eller bare ikke trives ved os..
Mht aflivningen, kommer dette KUN på tale, HVIS han er syg eller jeg ikke kan finde andet hjem til ham. Jeg syns internaterne gør et godt stykke arbejde, men de er jo godt fyldt op efterhånden?
TIl Tinka: Det var på sigt meningen at vi skulle have en løbegård i haven til sommer, for at imødekomme noget af deres udelivsbehov, men desværre er vi nødsaget til at skulle flytte i løbet af året pga dårlig udlejer.
Og ja, jeg er klar over mit ansvar som dyre-ejer...
aug 2010
Nyt hjem eller aflivning?