Ny ven eller nyt hjem {{forumTopicSubject}}
God aften...
Jeg står lidt i et dilemma...
Jeg skal tage en beslutning omkring og jeg skal beholde min kat eller finde et nyt sted hun kan bo.
Min kat er virkelig skøn, hun har bare fået en pisse irriterende vane med, at hun mellem kl 3 og 6 om natten/morgenen skal larme, hun miaver og kradser/markere sig på hjørner og døre.. Dette gør, at jeg ligger vågen mindst 1½ time hver nat.... Så mit dilemma er om jeg skal skaffe hende et nyt dejligt hjem, hvor der måske er en legekammerat til hende, og hvor hun måske har mulighed for at komme ud for lige nu er hun indekat eller om jeg skal forsøge at finde en killing/ungkat som kunne flytte ind til os, så hun får en ven og kan hygge sig med...
Mit spørgsmål til jer er så, er der nogle som har erfaring med om det er ren og skær opmærksomhed omkring det med at larme/irritere om natten og om det muligvis vil blive bedre, hvis hun fik en ven (udover min kanin som hun er utrolig glad for) eller om hun simpelthen bliver nødt til at komme et andet sted hen hvor hun kunne have en mulighed for at komme ud.
Håber virkelig nogle er jer er enige i, at det med en ven er en super god ide, for jeg har det virkeligt dårligt med, hvis jeg skulle finde et nyt sted til hende...
Tak (:
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Du skal dog være forberedt på en masse natterend, når de leger
Men derudover, så er det vigtigt at man anskaffer sig kat for sin egen skyld. Ikke for kattens skyld. Man skal også selv ville det
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Hvis din ikke er fixet, er det vigtigt at få ordnet inden den ny kommer (som også skal være fixet) så er de mere "rolige" i hjernen og behøver forhåbentlig ikke for mange/voldsomme kampe om territorie/hierarki
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Så tåler du slet ikke larm? Så bør du ikke få en kat mere, de er natdyr.
Jeg har sådan nogenlunde styr på, hvornår mine larmer,,, det er på dage hvor jeg har været meget væk og hvis her har været gæster, så har de ikke fået brændt krudt af i samme grad som normalt,, og også når det er så dårligt vejer, at de næsten ikke har villet være ude i haven.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Dvs. at man leger og aktiverer katten mere om dagen, og så giver den et godt måltid vådfoder ½-1 times tid inden sengetid, så katten sover godt om natten.
Men en legekammerat er da i hvert fald også en god mulighed og en hjælp til aktiveringen i løbet af dagen. Samme alder er IMO ikke nødvendigt, men samme køn og at de passer sammen i temperament ver
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
med 15 så har man lært at vende det døve øre til. Men de står faktisk også op deromkring. det bliver dog bedre med alderen. altså på katten. de ældste af kattene bliver liggende længere.
apr 2015
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
Jeg har prøvet det der med at forsøge at få vendt hendes rytme og være aktiv med hende om dagen og så give hende mad inden sengetid.. Problemet er bare, at hun er doven og ikke gider lege overhoved..
Men har overhoved intet imod når hun løber frem og tilbage om natten, men når hun sidder og kradser på en dør i 20 minutter og jeg stadig ignorere hende, så bliver hun ved, og kan jo ikke have hun ødelægger alle dørene og jeg sover i forvejen med ørepropper..
Tænkte bare hvis hun fik en ven, så kunne de lege uden hun skulle sidde og miave og kradse på dørene
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Jeg sover også ret nemt og sover også med ørepropper
Jeg har 2 katte og de får så kun lov til at være i soveværelset natten til lørdag og søndag, idet den ene vækker mig for mange gange på en nat
Jeg har så bare sat en kile i døren, så de ikke kan komme ind, men høre og lugte at jeg er derinde - på den måde får jeg nattefred og kan høre hvis der er noget galt
apr 2015
Har kigget lidt på nettet og fundet den her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/beskaeftigelseslegetoej/244614#more
Tror du/i det måske kunne fange hendes opmærksomhed om natten??
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Det er ikke kun kroppen der skal være træt, det er også hovedet
Det med at kradse på dørene lyder helt sikkert som om at det er din opmærksomhed hun vil have mere end noget andet.
apr 2014
Jeg har lige købt dem her (har ikke fået dem hjem endnu)
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/bolde/274723
apr 2014
Man kan lægge mad flere steder,lave en sådan en her, eller købe et aktivitetbræt
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/469505
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Jeg har så også helt faste rutiner alle dage, også weekend. Ved ikke om det hjælper...?
Morgenmad kl 6, frokost kl 11 (timerskål) aftensmad ml 17-18. Tørfoder i dimser, 4 steder i huset.
Jeg har en dreng og en pige, lige gamle. De leger fint sammen...
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
apr 2015
2. Hun kradser/miaver lige indtil jeg giver hende mad.
3. Jeg har forsøgt at gemme maden og det har overhoved ingen interesse, jeg ved simpelthen ikke om hun tror hun er dronningen eller hvad hun tror, men pisse irriterende er hun sku
Men tænker også, hvis hun får en ny ven så kan det være de kan underholde hinanden og samtidigt kan det være hun får brændt noget mere krudt af, så hun måske også kunne tabe sig lidt
Men tak for alle svarene (:
apr 2014
apr 2015
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jamen det er jo lige et emne for en iværksætter, det er jo så efterspurgt
Kom du bare i gang
apr 2015
aug 2010