Nyt hjem {{forumTopicSubject}}
Puha vi er kommet frem til at vi desværre må finde et nyt hjem til Kovo - det fungere simpelthen ikke mere herhjemme. Kovo har altid været efter Gaia - men efter hun for 1.5 års tid siden fik konstateret epilepsi er kovo begyndt at være meget med efter hende og slår ud efter hende så snart hun går forbi... og Gaia brummer, hvæser, slår ud m.m fordi hun føler sig truet - med god grund han er dobbelt så stor så hende og bliver nemt "væltet" omkuld når han hopper på hende og det er ikke sjovt at høre hvordan hun nærmest skriger når det sker...
Derudover står kæresten og mig og skal flytte i nyt rækkehus fra 2022 og vi kan ikke have kovo med der da vi har tilladelse til 2 katte - dette er dog ikke det afgørende for at han skal have nyt hjem, Gaia er så påvirket af det at hun konstant holder øje hun fx spiser vådfoder, eller bare sidder i kradsetræet... hun holder meget øje med ham hele tiden!
Vi har Fundet den sødeste dame på 50 år som kan tilbyde ham et hjem i en 3 værelses lejlighed med lukket altan (vi bor pt i en 4 værelses med lukket altan) så det er perfekt - derudover er hun indforstået med hun skal give ham den tid han har brug for til at indfinde sig med sit nye hjem.
Men puha det er så hårdt vi ser ikke frem til mandag hvor hun kommer forbi og ser ham - fungere det køre vi hende og kovo hjem til hende.
Hvad ville i mene vi skal give med han udover hans tørfoder?
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
hvis han har noget legetøj som bare er hans ynglings så er det også fint
held og lykke med det
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg vil som de andre sige selvfølgelig foder, og så noget der dufter af jer og ham = tryghed for ham, om det er et tæppe, katteseng, håndklæde eller en gammel t-shirt er underordnet, men noget han er glad for og som dufter meget af ham og hjem.
Der udover vil jeg noget give lidt legetøj med, noget som han ofte er glad for at lege med, måske også en pose kattegrus af det han plejer at have, hvis hun så vil skifte grus så kan hun lave en blid overgang ved at blande hans kendte grus med det nye.
Hvis I har en transportkasse der kun er hans og som han bruger som helle/ sovehule, så ville jeg nok give den med, men hvis ikke han bruger transportkassen i det daglige så er det underordnet, grunden til jeg skriver dette, er at min Tøsen føler sig enormt tryg i sin transportkasse og det er den hun søger ind i hvis hun ikke er på toppen eller ikke gider os, min Smilla bruger den aldrig, andet end når hun skal transporteres, så det er jo forskelligt h orden de anser transportkassen.
Held og lykke med det hele.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
apr 2019
Følger: 37 Følgere: 108 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 85
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Det lyder som den bedste løsning for begge katte. I sær jeres hunkat. Det gør ondt i hjertet, når jeg hører om katte der ikke trives sammen. Dog er det normal adfærd, da hun nu fejler noget. Det giver ham chancen til at mulle og moppe.
Jeg håber i har mulighed for, at holde dem fra hinanden allerede nu.
apr 2019
Følger: 37 Følgere: 108 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 85
Vi sagde farvel til Kovo og tog hjem (Meget hårdt farvel) - hele ugen har vi dog været rimelig triste da vi savner ham meget! Det er underligt han pludselig ikke er her længere...
Vi hørte fra hende i onsdags, og hun har nusset lidt med kovo (han gemmer sig desværre lidt) men han har været ude og spise, drikke og været på toilet. Så ja det er fremskidt - vi er sikker på han med tiden nok skal blive sit "gamle" kælne jeg som han var her hos os..
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Så gør man dyrene en tjeneste ved, at finde andre gode hjem til dem, omend det for de menneskelige følelser kan være rigtig svært. Mærker man lidt længere inde, ved man dog godt, at man skal glæde sig over, at de får det bedre, kan slappe af og få et dejligt solitært katteliv. Det er deres natur
nov 2021
Følger: 12 Svar: 1
Jeg vil anbefalde i enten tager til dyrenes beskyttelse men synes helt klar i skal gøre alt for selv at forsøge at finde en familie. Man kan oprette en gratis salgsannonce her: https://dyreportal.dk/koeb-katte
eller så kender i sikkert også dba eller gul og gratis hvilket også fungere enormt godt.
Nyt hjem