904 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Louise O
Louise O
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Nye killinger - hvordan skal de sammenføres med de gamle katte? Nye killinger - hvordan skal de sammenføres med de gamle katte?

Hej.

Jeg søger nogle gode råd fra erfarne kattefolk.
Vi har tre katte på ca 2 år, og skal på lørdag hente to små killinger.

Jeg er dog en smule bekymret/i tvivl om hvordan jeg skal tackle det da jeg er meget i tvivl om deres reaktion på de små nye. De gamle katte er både ude og inde, men vi har mulighed for at de ikke får afgang til selve huset mens killingerne er nye, så de ikke er alene sammen.

Er det noget med at tage en enkelt kat ind til killingerne af gangen flere gange om dagen?

Er der overhovedet en risiko for at voksne, "fornuftige" katte skader killingerne?

Vi har også hund, men ham er jeg ikke bekymret for smiley

Glæder mig til at høre fra jer.

Hilsen Louise

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye killinger - hvordan skal de sammenføres med de gamle katte?
  • #1   17. aug 2015 Du stiller transportkassen på gulvet, åbner og venter. smiley

• Louise O
    Louise O Tilmeldt:
    jul 2009

#2   17. aug 2015 Hehe det lyder jo fantastisk nemt smiley Men ja nok ikke en dum ide at de lige kan se hinanden an. Det kan umuligt tage lige så lang tid som da vi fik hund tænker jeg. Og de er da som pot og pande alle sammen.
    Forventer ikke at de blir bedste venner, men bare alle kan bo under samme tag.

• #3   17. aug 2015 Det er sådan, at vi har gjort indtil nu med alle kattene, og så længe der ikke flyver med blod og pels, har de selv fået lov til at finde ud af det. smiley

• #4   17. aug 2015 man sætter kassen på gulver - uden at åben til den. Og så skal de store bare have lov til at kigge eller hvad de nu vil
    når de ikke gider kassen mere, så lukker I killingerne ud.

det vigtigste er at I er rolige, og lad være med at skæld de store ud. de må gerne slå kassen.

det er det råd vi gav på kv, og har selv brugt det mange gange, og det har gået super nemt og hurtigt.

• #5   17. aug 2015 Her er Mitti lige ankommet smiley det er nu 2 år siden, og de 2 er bestevenner, jeg havde også en voksen bimse, den valgte, at holde sig væk, men selv han fik er rimeligt forhold.

profilbillede
  • Louise O
    Louise O Tilmeldt:
    jul 2009

#6   17. aug 2015 I gir mig håb forude smiley Det er selvfølgelig noget andet, men når der ind i mellem er kommet en voksen strejfer forbi, har det ikke gået så roligt for sig.

• #7   17. aug 2015 Killinger har "killingepas". De er længe ikke så hårde overfor sådan en lille størrelse.

• #8   17. aug 2015 Som de andre siger så stil transport kassen midt i stuen og lad de voksne se dem an og luk så lågen op og lad dem selv komme ud i deres tempo.
    Kun hvis de uvirkeligt slås skal du blande dig, men der må gerne hvæses og brummes samt små daskes lidt.
    Du skal endeligt ikke skille dem ad når de er alene eller om natten, for når de så sættes sammen igen så skal sammen føringen begynde forfra.

• Louise O
    Louise O Tilmeldt:
    jul 2009

#9   17. aug 2015 Okay. De voksne er dog ude om natten og de små kommer til at være inde, da de store har chip i til kattelemmen som er i garagen - og døren er lukket fra hus til garage om natten..

• #10   17. aug 2015 Jamen så tager sammenføringen blot det længere..

• Louise O
    Louise O Tilmeldt:
    jul 2009

#11   22. aug 2015 Så er de små hentet.. Alle de gamle har været henne og snuse til buret, men de gik hurtigt igen. De to små sidder og knurrer - meget højt. Min hund sidder pænt og kigger på.. Hvor længe skal jeg mon lade dem sidde og knurre?

• Louise O
    Louise O Tilmeldt:
    jul 2009

#12   22. aug 2015 Buret er ikke åbnet endnu smiley

• #13   22. aug 2015 Når først de gamle katte har set buret an og mistet interessen så skal de små lukkes ud og udforske alt det nye.

• Louise O
    Louise O Tilmeldt:
    jul 2009

#14   23. aug 2015 De har mødt de gamle som ikke er så meget inde i det gode vejr og der er en del hvæsen fra begge sider..

Det store problem er egentlig hunden. De er MEGET bange, og knurrer dybt når han er i nærheden ( de gemmer sig under sofaen). Han er meget blid og sidder bomstille.. De har jo kun været her 1 1/2 døgn, men har godt nok ondt i maven over det...

• #15   23. aug 2015 Tålmodighed og masser af den. Det skal nok komme, så længe hunden er rolig. smiley

• #16   23. aug 2015 Vi har også en hunkilling gående, som åbenbart ikke har været sammen med hjemmets hunde, så hun har da været bange for vores. Men nu hvæser hun højest, når han kommer for tæt på. Det kommer stille og roligt, efterhånden som hun lærer dem alle at kende. Og jeg synes endda, at hende her tager lang tid. Det er ikke altid af det gode, når opdrætter værner deres killinger mod de voksne katte og hundene.

Derfor vokser mine killinger også op helt centralt i stuen, så de er vant til mennesker, børn, hund, og alle de andre katte. smiley

• Louise O
    Louise O Tilmeldt:
    jul 2009

#17   25. aug 2015 Det tror jeg bestemt også er den helt rigtige løsning. For pokker hvor kan de blive et par arrige hystader de to små! Når de voksne katte nærmer sig får den ikke for lidt, så de går hurtigt igen.. De er ikke så tit inde her om sommeren, så det kommer nok til at tage lidt tid det hele..

• Louise O
    Louise O Tilmeldt:
    jul 2009

#18   5. mar 2016 Og nu, lang tid senere er killingerne og 2 af de gamle fine venner, men den sidste voksne hunkat, kan SLET ikke med de små.. De er nu aldrig i samme rum, men bliver lukket ind på skift. Det er uholdbart og vi blir nødt til at omplacere.. Hvor er jeg trist over det. Selv hvis hun ser dem gemmen ruden i udestuen angriber hun ruden vildt voldsomt..

• #19   5. mar 2016 Du bliver ikke nødt til at omplacere!
    Når de nu ikke er i samme rum, så introducerer du dem jo igen og igen og...
    det går ikke!
    Lad dem klare det selv. lad hende give dem et par på kassen, stop dem hvis der flyder blod - og så HUSK at de små for guds skyld ikke må komme ud! De kan ikke finde hjem endnu. Måske skulle du også lige låse lemmen lidt så de bliver nødt til at se hinanden an?
    De er vel alle neutraliserede??? Ellers er det på tide.
    Et på hjælpemidler:
    Feliway diffuser i stikkontakten
    RC Calm i foderskålen i mindst 6 uger og så skal den gamle hystade lige tjekkes for skjulte skavanker. Så findes der også et naturmiddel der hedder AnxiCalm hvilket jeg har haft gode erfaringer med. Gives kun til hystaden smiley
    Tålmodighed er en dyd - og killingerne er ved at komme i lømmelalderen - og det er den alder hvor mange omplacerer fordi de ikke kan holde dem ud smiley

Tro mig:
    Mine har også været ved at få en enkeltbillet til "Langtbortistan" - men de bor her altså endnu og der er en væsentlig aldersforskel mellem Elvis og Lucas.

Kommentér på:
Nye killinger - hvordan skal de sammenføres med de gamle katte?

Annonce