{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

kristina h
kristina h
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

Nye killinger {{forumTopicSubject}}

jeg har endelig fundet to skønne killinger, skulle egentlig kun have haft en, men da de to var meget knyttet valgte jeg at tage begge. De skal hede Tigermis og Bøllemis og er to grå stribet hankatte, de fylder 12 uger d. 7 august.

Jeg skal hente kattelem Idag, finde fodder, katte bakke og huler. Er der nogen ting der skal være styr på ellers ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye killinger
  • kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#1   26. jul 2011 Så der også styr på katte toilet smiley

• #6   26. jul 2011 Det er også bedre at få han katte neutraliseret både fordi de så ikke strejfer for at finde hunkatte og derfor forøger risikoen for at blive kørt over men også fordi du så ikke genere naboer med dine drenge der strinter op af deres biler og andet. Og du ved med sikkerhed at det ikke er din skyld at naboens hunkat sætter flere uønsket katte i verden det er helt deres egen skyld og tåbelighed :0)

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#8   26. jul 2011 De skal selv behandles for div smådyr smiley vacc, chippes. De kan dog først neutralisere når de er gamle nok. Bor ikke tæt på nogen stor vej men 2 min fra skov. De er vant til at kunne gå ud, og har altid været det.

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#11   26. jul 2011 Hos dyrelægen mener jeg der stod 5-6 mdr, de vel ikke kønsmodne før.

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#13   26. jul 2011 Hvornår
    Katte kan kastreres i alle aldre. Det anbefales dog at vente med indgrebet til katten er ½ år gammel og har skiftet tænder. Ved for tidlig kastration kan man gribe ind i kattens normale udvikling.

Det står under Dyrelæge vagten

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#17   26. jul 2011 Har lige snakket med Inges kattehjem, og de har fået en tid til når de er 5 mdr, de var ikke meget for St tage dem før. De vil blive chippet, øremærket, vacc og neutralisering.

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

• #19   26. jul 2011 man har fundet frem til at der ikke er nogen forskel på udviklingen om katten er neutraliseret i en tidlig alder eller ved de 6måneder.

man har også fundet udaf at man mindsker changen for kraft i brystkirtlerne ved hunkatten jo tidligere hun er neutraliseret.

finder lige nogle af de link hvor det er nævnt smiley

http://www.inges-kattehjem.dk/?Tidlig_neutralisering#Tidlig_neutralisering

http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=54

(link fjernet)

(link fjernet)

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#20   26. jul 2011 Men de vil ikke have dem ind før de er 4.5-5 mdr

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#21   26. jul 2011 Så skal ud og hente kattetårn på 1.80 imorgen, der er to huler og 6 kradsetræer på. Og transport kasse og toilet er der styr på imorgen, kattelem Idag smiley glæder mug sådan.

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#23   26. jul 2011 4.5-5 mdr er da også tidlig ? De skriver også, ned til 16 uger= 4 mdr. Og genere nu ikke mig, passer med, de så kan få lov at komme ud nogle dage efter indgrebet.

• #24   26. jul 2011 De skal jo helst lige hele før du sender dem ud, ellers kan de rive såret op

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#25   26. jul 2011 Selvfølgelig skal de det smiley

• #26   27. jul 2011 Kristina H **jeg har endelig fundet to skønne killinger, skulle egentlig kun have haft en, men da de to var meget knyttet valgte jeg at tage begge. De skal hede Tigermis og Bøllemis og er to grå stribet hankatte**

Årrh, du er heldig! Jeg glæder mig til at se de to stribebrødre, når de bliver oprettet.

Hvis den dyrlæge, der skal foretage kastrationen, har det bedst med at gøre det når de er 4½-5 måneder, så synes jeg da det er en helt fin alder til kastration og øremærker smiley

• kristina h
    kristina h Tilmeldt:
    jul 2011

#27   27. jul 2011 Tinka: Mange tak, har et billed af hver, kunne måske bare lavet et album, til jeg har billeder nok til en profil smiley

Hende jeg snakkede med fra Inges kattehjem syntes vi skulle finde en tid når de er 4.5-5 mdr, så det aftalte vi.

Kommentér på:
Nye killinger

Annonce