1.174 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Årh nej - kat sluppet ud Årh nej - kat sluppet ud

i søndags flyttede vi til et nyt hus 1 gade væk fra den anden vi kørte en længere tur med katten så vi forhåbentlig ikke vidste at det nye hus ikke var så tæt på. Vi havde aftalt at kattene skulle være inde i 2 uger for at vænne sig til stedet og så de ikke stak af.

Nu er sagen den at min søster er komemt til at lukke vores gamle kat ud og jeg kan ikk finde hende smiley Er så bange for at jeg ikke kommer til at se hende igen smiley

Hvad kan jeg gøre? har jeg rund til at væee så urolig? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Årh nej - kat sluppet ud
  • #1   16. okt 2014 Tror du ikke den er løbet tilbage til jeres gamle hus? Kan godt forstå du er nervøs. Håber i finder den eller den selv kommer hjem smiley

• #2   16. okt 2014 Har lige været nede og kigge og hun er der ikk i nu i hvert fald smiley har lige stilt kattelemmen sådan hun kun kan komme ind der nede men ikk ud smiley

• #3   16. okt 2014 Jeg prøvede at min kat blev væk. De kan være væk i ret lang tid og så pludselig dukke op. Heldigvis er hun vant til at være ude. Ellers prøv at lav nogle sedler og put i postkasser i området hvor du beskriver katten og beder folk om at kigge i skure og lignende hvis hun nu har gemt sig. Håber du giver en Update . Håber det bedste!

• #4   16. okt 2014 mange tak, håber også bare hun kommer tilbage smiley

• #5   16. okt 2014 Du må ud og kalde på hende med jævne mellemrum, hvis du har en bøtte med godbidder som hun kender lyden af er det en god ide at tage den med ud og rasle med, men det er vigtigt at når du kalder og rasler med godbidder at du ikke styrter rundt, men at du stopper op for hver feks 5 meter og lytter kalder og lytter, for hvis hun er skræmt fordi området er ukendt eller hun er blevet jaget af en anden kat, så går der lige lidt tid før hun tør vove sig frem, så derfor er det også en god ide at gå samme rute flere gange med korte mellemrum..

Hvis du har kattebakke så kan det også være en godt ide at sprede lidt brugt kattegrus langs med grunden så det dufter af hende, katte finder bedst rundt via lugtesansen..

Håber hun dukker op, men hun prøver nok at finde hjem, men der kan jo godt gå lidt tid før hun finder rette vej, så vær tålmodig og ihærdig med søgningen, og som Rikke skriver så gør naboer opmærksom på at du leder efter din kat, lav sedler, bank på døre, husk billede og hvis din kat er øremærket så skriv det også, husk i øvrigt at melde flytning til katteregisteret smiley

• #6   16. okt 2014 hun vil sikkert smutte tilbage til jeres gamle hus.
    det er altid et problem når man ikke flytter længere væk. I skal nok regne med at holde dem inde længere end 2 uger.
    på internattet solgte vi engang to katte til en familie. et par år efter flyttede de ca 1 km væk. den ene kat blev ved med at smutte tilbage. så det endte med at de to katte måtte holdes inde i et par mdr inden at han holdt sig hjemme.

så du skal ud og gå og kalde på hende. helst når det bliver mørkt, hvor der er mere ro.

• #7   16. okt 2014 Det er godt nok blevet lidt køligt, men hav alligevel et vindue til at stå åbent - også i det nye hus - så hun kan komme ind hvis hun vender tilbage.

Jeg håber på en god opdatering!

• #8   16. okt 2014 Fandt hende i vores gamle hønsehus ??

For 4 år siden flyttede vi også en hade væk og der rendte hun ikk væk efter to uger smiley
    Hvis vi åbnede vinduet ville de andre jo bare smutte ud. Hun er chippet med ikke registreret hvilket hun skal snart smiley

Mange tal for rådende smiley

• #9   16. okt 2014 Hvor er det dejligt i fandt hende smiley

• #10   16. okt 2014 Godt at høre du har fundet hende smiley

Og skynd dig lidt at få hende registreret det er jo gratis i det ene katteregister og koster blot 125 i det andet, der er jo ingen mening med at have brugt penge på at chippe katten hvis ingen kan finde dig alligevel..

Gratis register:
    http://www.dansk-katteregister.dk/

Betalings register som kun dyrlæger kan indmelde dig i:
    http://www.katteregister.dk/

• #11   16. okt 2014 hvor dejligt hun kom hjem smiley

• #12   16. okt 2014 Elsker lykkelige slutninger smiley

• #13   16. okt 2014 Dejligt hun er hjemme smiley :) Er det egentlig normalt, at dyrlæger ikke tilmelder i registret? Det gør vores. Vi skal ikke gøre noget, og modtager brev fra katteregistret efter ca 14 dage

• #14   16. okt 2014 Trine da det koster 125 kr og nogle dyrlæger ikke har dette indregnet i deres øremærkningspris så plejer dyrlægerne at spørge om de skal registreres, eller det har mine dyrlæger i hvert fald gjort smiley

Og jeg forstår ikke lige pointen med mærkning hvis man ikke registrere..

• #15   16. okt 2014 Okay derfor smiley ja det er jo overflødigt, at mærke, hvis det ikke bliver registreret. Vores har ikke spurgt om det skulle registreres , efter Sally blev chippet, men har modtaget brev fra dem efterfølgende

• #16   17. okt 2014 Hun er chippet fordi vi har chip kattelem fordi vi havde problemer med at andre katte kom ind smiley Og da der ikke var ret mange penge i pungen fik vi kun dem chippet og ikke registreret smiley Men vores store killing er blevet registreret og regner selv med at betale for at få Loke regisretret så må vi se om Mors penge rækker til at få Frida registeret smiley

• #17   17. okt 2014 Som jeg skrev i #10 så er det ene register jo gratis at oprette sig i og kan gøres nemt og let online, så hvorfor ikke gøre det???

Kommentér på:
Årh nej - kat sluppet ud

Annonce