årh nej lille kat :/ {{forumTopicSubject}}
Vi var lige en tur nede på gågaden sidst på eftermiddagen, og vi ser en lille kat ude i siden langs en butik.. Jeg sys den ser lidt spøjs ud i hovedet og går lidt tættere på..
katten er rød og en kun en halvstor killing.. den er ihvertfald ikke voksen, den er meget bange, går lavt, er pjusket i pels og hoved, store bange øjne og så tynd så tynd.
Jeg går tættere på for vil se om jeg kan komme til den, men den løber væk og ind gennem en lukket gitterport..
Nej hvor var den tynd..
Jeg er helt bange for at den ikke overlever vinteren, for sådan som den så ud, så tror jeg den er vild og hjemløs..
stakkels lille kat, havde jeg ku fange den var jeg kørt til dyrlæge med den, og så må de vurdere hvad der sku ha sket, men i dens tilstand er jeg bange for det ville blive aflivning, for den var virkelig sølle...Hvis den bare manglede et godt hjem havde jeg taget den med, stakkels lillekat..
er helt ked af jeg ikke ku få fat på den og hjælpe den
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det er ikke til at vide.
Jeg ville høre butikkerne i nærheden, om de har set den før, og om de ikke vil prøve på at lukke den inde, hvis de har mulighed for det, og så ringe til dig - Hav et par sedler med med dit havn og tlf.nr.
Du kan også gå derned på et tidspunkt, hvor der ikke er så mange mennesker og have noget stærkt duftende kattemad med + en transportkasse, du evt. kan lægge maden i, og så håbe, den er så sulten, at den går derind, så du hurtigt kan lukke lågen.
Hvor er det godt, at du bekymrer dig for den - håber, det hele ender godt.
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Det var halvmørkt, butikker lukket, og der var kun os 3, og vi stod endda stille lidt tid og kiggede, men den var væk med det samme jeg kom nærmere
Tror jeg vil prøve det med kattemad, hvad med evt vådfoder? det lugter lidt stærkere sys jeg.. hvis den er der når jeg er dernede og kigge igen..
Og den var en killing et gæt er 6 mdr-8 måske.. sys bare det var så trist at se den, ville gerne hjælpe den, for jeg tror ikke den klarer vinteren, hvis den ikke kan komme ind et sted, sådan som den så ud.
Så hellere få den iorden og måske beholde eller finde et godt hjem, eller er det slemt så få den aflivet..hellere det end den skal igennem vinteren på den måde, puha kan slet ikke ha den tanke..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg ved godt at det er en stakkels kat, der muligvis er smidt på gaden, det "går ud over", men der er bare flere tusinde af dem og det er desværre forbundet med udgifter, hver gang en kat skal indfanges. I en perfekt verden burde man ikke kunne finde alle de forhutlede og dødsyge katte, som mennesker bare har kasseret som de kasserer alt andet affald. Det er sgu for sørgeligt. Jeg ser det ofte, da nogle ender bla hos mig, i forsøget på at redde dem. Men desværre er der ikke hjem til dem alle.
Det gør bare pokkers ondt når man har mødt sådan en frygtelig skæbne og det er svært at kaste det billede af et stakkels dyr i nød fra sig.
Jeg håber inderligt at du eller andre får held til at få den indfanget, så den enten kan få et hjem eller i det mindste en human død, i stedet for at sulte/fryse ihjel.
årh nej lille kat :/