1.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Julia J
Julia J
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Årh nej lopper. Årh nej lopper.

Min kat har for første gang fået lopper, og jeg er lidt forvirret over hvad jeg skal gøre.

Jeg har læst mig frem til at det anbefales at give ens kat Capstar tabeletter til at dræbe de voksne lopper, samtidig sprøjtes hjemmet med H810 trinol. Og selvfølgelig grundig rengøring.

Derudover gives Advantage Vet som dræber voksne lopper og larver.. Men kan Advantage Vet også dræbe/forhindre æg i at udvikle sig til larver? Hvis ikke hvad skal jeg så bruge ?

Mange tak for hjælpen, hilsen den forvirret...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Årh nej lopper.
  • #1   8. dec 2011 jeg brugte trinol,og min ene kat endte med en forgiftning og den anden reagerede slet ikke,og jeg holdt dem selvfølgelig væk fra rumene til de var tøre og udluftede.

baloo blev kun 7 mrd.han var en hellig birma,og han var hos dyrlægen 3 gange ,en overnatning,med røgntning,hjertet havde taget skade og han havde vand i lungerne, efter 1 uge måtte vi gå den tunge vej og lade ham aflive.jeg bruger det aldrig igen
    dyrlægen sagde man skal bruge advantage og bruge det 1 gang pr mrd. i 6 mrd,så er det ovre med lopperne

• #2   9. dec 2011 Jeg vil anbefale dig at bruge Capstar 1 tab hver anden dag 3 gange og så pipette enten Advantage eller Frontline. Og så selvfølgelig rengørring og Trinol. Det er meget meget vigtigt at man husker at katten ikke kommer i nærheden af trinol, så derfor kun et rum af gangen og meget grundig udluftning. Alt efter hvor hårdt angrebet kat og hjem er af lopperne, skal du regne med at der går i hvert fald en måned inden du kan være helt sikker på at de små møgdyr er væk.

• #3   9. dec 2011 Hvis du behandler med CapStar og Advantage er Trinol ikke nødvendig.

• #4   9. dec 2011 Hvorfor skal man bruge capstar sammen med advantage, burde advantage ikke slå lopperne ihjel alene?

• #5   9. dec 2011 Stef - Jo, det gør de men med CapStar går det lidt hurtigere eftersom de begynder at virke ca 15 minutter efter katten har indtaget dem og slår alle lopper ihjel som bider katten inden for 24 timer :o)

Jeg ved ikke om du nogensinde har set en loppebefængt kat blive behandlet med CapStar, men det ser ret vildt ud. Når pillen begynder at virke går katten amok i kløe fordi lopperne panikker.

• #6   9. dec 2011 Jeg har lige prøvet noget der er meget nemmere!
    Mine har netop fået en injektion med Program Vet og skal først have igen om ½ år. Jeg fik rådet om Capstar hvis jeg alligevel fik levende lopper, men til gengæld ville han love mig at hjemmet er loppefrit om 1 år - med mindre at jeg tager nye ind der ikke er loppebehandlede.
    Jeg synes at det lyder lovende!
    I hvert fald rart at jeg ikke skal sidde oven på mine hver 5. uge bare for at konstatere at en del af midlet havner i pelsen:-)

• #7   9. dec 2011 Jeg kan altså ikke vente 1 helt år på at blive loppefri når vi en sjælden gang imellem får lopper, de skal bare UD med det samme!

Med kombinationen af CapStar og Advantage var vi loppefri på under 14 dage.

• #8   9. dec 2011 Jeg må nu give Annie ret i at jeg meget nødig ville have lopper så lang tid. Jeg skal her i weekenden i gang med Trinol, der er åbenbart nogen af lopperne der er flyttet med, og nu skal jeg en gang for alle få de små afskylige kræ ned med nakken.

• #9   9. dec 2011 bare vær sød at passe rigtig godt på,det er så møg farligt

• #10   9. dec 2011 Altså det med et år..... det er altså incl. alle loppeæg og larver:-)
    Jeg har altså også brugt Capstar og Advantage samt Ardap rumspray indtil nu:-)

• #11   9. dec 2011 Jeg har altid, i hvert fald i over 15 år brugt trinol og der er ALDRIG sket noget med nogen af de katte jeg har og har haft. Gør man det rigtigt er det ikke farligt. Men det kræver selvfølgelig en vis omtanke at bruge det og især at lufte ud MEGET længe og ikke kun i 5 minutter.

• Julia J
    Julia J Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #12   10. dec 2011 Mange tak for alle jeres svar. Jeg forsøger mig med Capstar og Advantage og en ordenligt omgang rengøring, hvis ikke det hjælper må huset få en omgang trinol.. Håber ikke det bliver nødvendigt med trinol, er ikke så dlad fo at bruge det trods mange positive/negativ historier om det.

Kommentér på:
Årh nej lopper.

Annonce