Den første udstilling {{forumTopicSubject}}
Jeg håber I kattekyndige kan være en hjælp her
Jeg overvejer (regner på økonomien) om vi skulle melde Hector til udstilling i Køge d. 29 Januar 2012, men har bare en masse spørgsmål.
- Vores opdrætter er medlem af Darak - hvordan melder jeg mig ind i Darak og gør dem opmærksom på at det er min opdrætter der har henvist mig, og jeg får derfor noget rabat, så vidt jeg husker?
- Når man skal melde sig ind i klubben er der "hovedmedlem" eller "husstand".
Hvis jeg melder mig ind som hovedmedlem skal min familie (forældre, søskende, kæreste) så betale for at være mig behjælpelig på udstillingsdagen? Eller skal jeg så vælge husstand, og angive navnene, som jeg gerne vil have med gratis?
- Jeg har ikke kunnet finde noget om det her: Må man stille billedrammer og hænge billeder op af ens kat på sit bur?
- Skal man have egen kattebakke med? Altså en, lille åben én.
- Hvordan sidder/står man normalt som udstiller og med ens familie ved sig? Sidder man BAG burerne eller foran?
- Er det virkelig rigtigt at man ikke må tage hjem før kl. 19 om aftnenen (eller hva tid det nu er) uanset om det går godt eller dårligt med bedømmelserne?
- Når man står ved dommeren - skal man så selv stå og vise katten frem, eller må ens opdrætter gerne gøre dette? Og i det tilfælde, hvor står selve ejeren så (mig)?
Det er lige, hvad jeg kan komme på af total forvirring lige nu
Håber der er nogen der kan tygge sig igennem dette!
Vh
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Hvis I bare kommer sammen om morgenen, så skal din familie/dine venner ikke betale for at komme ind, men kommer de senere på dagen og ikke er medlem, så skal de :o)
Ja, man må gerne stille billeder osv. op.. Mht at hænge dem op, så skal man lige overveje at publikum jo gerne vil se katten, så det man hænger på buret (primært når det er et enkelt bur) skal ikke fylde alt for meget :o) Og man skal jo også kunne åbne lågen, hehe
Ja, man skal have sin egen kattebakke med. Jeg ser selv glad for de der små opvaskebaljer man kan købe i f.eks. føtex pt, da de har nogle dejligt høje sider, så gruset ikke ender udenfor :o)
Oftest står burene i rækker, og så sidder/står man foran buret. Så det drejer sig altså om IKKE at fylde for meget, både så ens naboer kan være der, og så publikum og udstillerne kan komme forbi.. Dvs. har man kun et enkeltbur, er der ikke lige plads til stole og borde.. En enkelt stol, ja.. :o)
Ja, du må ikke tage hjem før udstillingen slutter! Og det uanset hvordan det er gået :o) Det handler om at publikum jo skal kunne se på katten hele dagen, den smule overskud en udstilling kan få kommer primært fra publikumsindtægter :o) Dog slutter en udstilling ok ofte før det angivne tidspunkt.. Det er lidt forskelligt (det kan også være senere, hehe, har jeg primært oplevet i Tyskland)
Om det er dig eller opdrætteren der viser katten frem til bedømmelsen er helt ligemeget :o)
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
- Jamen så vil jeg lige skrive til Mikes kusine og spørge (opdrætteren) )
- Så jeg kan godt tilmelde mig som hovedmedlem, og så stadig få min familie/venner med bare vi alle kommer samlet om morgenen til check-in? Mike er slet ikke intra (lige nu) i at være med til at udstille, så det ville være mine forældre/venner/opdrætter, der skule være med og de er jo ikke i min husstand.
- Heheh ja det skal man sevfølgelig også lige tænke over - at de rent faktisk kan se katten live, og ikke kun billeder ;p
- opvaskebalje - tak for tippet! og som jeg har læst mange steder kan man være 100% sikker på at der er grus på udstillingen ikke?
- men du ved ikke lige hvor jeg står henne, når nu opdrætteren viser katten frem? Jeg tør dæleme ikke stå der og vurderer hvilken side der ser bedst ud på Hector som nybegynder!
Igen takker!
apr 2011
Hvad plejer I at komme af med af gysser for sådan en dag, hvis vi siger at I ikke bliver fristet for meget af boderne? Altså det koster 250 at melde 1 kat til.. er der noget derudover jeg har glemt?
jun 2006
men du ved ikke lige hvor jeg står henne, når nu opdrætteren viser katten frem? Jeg tør dæleme ikke stå der og vurderer hvilken side der ser bedst ud på Hector som nybegynder! <- Denne her forstår jeg ikke? :o) Hvorfor tør du ikke stå der? Det er da hele pointe med at komme, at høre hvad der er godt og dårligt ved din kat, fra en dommer :o) (og så snakke kat hele dagen, hihi)
Mht penge. Så ja, 250 for kattens deltagelse. Og så det transport og mad nu koster :o)
jun 2006
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Nogen gange har jeg med til grus, eller andet jeg mangler..
Du behøver ikke står ved dommeren, men vil det ikke være rart at høre hvad dommeren siger.
apr 2011
Det er såmænd bare det jeg mener..
Jeg forestiller mig at jeg står der og viser ham frem og dommeren bare siger "nej ikke sådan, nej ikke sådan" osv .
jun 2006
Men gå op til din dommer og se et par bedømmelser inden du selv skal op, så skal du nok få fornemmelsen af hvordan det bliver gjort..
Det er noget i stil med at man tager katten ud af dommerburet, sørge for at strække den, evt. lige sætter den på gulvet så man kan få rigtig fat, og så står man med katten strakt foran dommeren, der så lige giver tegn til at man kan sætte katten på bordet foran dommeren.. Og så sidder katten som regel der til dommeren er færdig med bedømmelsen :o)
Er din opdrætter erfaren ifht. udstilling? For så skal hun nok guide dig igennem og forklare hvad der foregår :o)
apr 2011
De har været til udstilling 3 gange med deres hankat, som er champion, og der holder hun ham selv frem Hun vil utrolig meget gerne med og hjælpe og se til, for hun synes bare Hector er det flotteste de har skabt og er jo spændt på om han kan vinde mere end faren ;P
jun 2006
apr 2011
Hvad plejer I at få tiden til at gå med der så? Det er dæleme lang tid, man er der jo
Har i oplevet at der er forskel på dommerens syn på en kastrat og en fertil - altså på den måde at den fertile er den vigtigste , eller hvordan man siger det ? Eller at puplikum skelner.
jun 2006
Og jeg plejer at gå steward og snakke med alle de mennesker jeg kender, hvis jeg ikke går steward..
Men ellers så en god bog..
apr 2011
Hector er til den tid 11 måneder gammel.
Jeg tror jeg har ok styr på det nu. Så må jeg bare snakke videre om det med mikes kusine Kunne jo også være sjovt at se/møde folk herinde fra og se deres katte live
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
de bedste hilsner fra Marlene cattery Hyggebo
apr 2011
Skal tale nærmere om det med mine forældre på lørdag hvor vi ses, for de ville nemlig gerne se hvordan det var, så de skulle være vores kørelejlighed og stole-udlejere
Men når jeg nævner for dem at det foregår fra ca. kl 7-8 om morgenen til ca. 19 om aftenen ser de allerede ud som om øjnene hænger på knæene Ihh hvorfor kunne man ikke også bare udstille korthårede om lørdagen! Nårh ja,, for så var der ikke så meget pels at blive kvalt i om morgenen
Jeg vil da være ovenud lykkelig ved at komme rundt og se og snakke med Jer herinde fra og høre jeres oplevelser og se jeres smukke missere..
Og så kunne jeg simpelthen så godt tænke mig at prøve at nusse med en hårløs eller mega korthåret - selvom det er faaarligt for mig
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Jeg sætter hermed stort kryds i min kalender den 29 januar næste år. Jeg skal da helt sikkert til Køge og se katteudstilling!
Det kunne også være fedt at få lov til at se din ultra smukke Hector live Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg er helt vild med hans farve hehe...
apr 2011
Ihhh jamen jeg vil da med allerhøjeste glæde vise ham frem og snakke lidt
Hvis du vil udstille huskat kan jeg give dig denne hjemmeside, som netop beskriver hvordan forløbet er ved at udstille huskat/blanding: www.gizzemissen.dk
sep 2011
Ej det vil jeg glæde mig helt vildt til!
Ja, altså jeg skal jo gerne have endnu en kat omkring maj-juni næste år er min plan. Umiddelbart en Hellig Birma regner jeg med (skal bare liiige spare sammen hehe...) Og den skal så afgjort på udstilling. Smokey kan være noget frygtsom, så jeg prøver næste år med ham, og hvis han finder sig i det kommer jeg nok også afsted med 2 katte på et tidspunkt og ellers bliver det kun den nye der skal afsted. Men afsted det skal han, i hvert fald én gang. Der er ind til flere personer der har sagt at han ville kalre ig godt på en udstilling, og det er jo super motivation for at han skal afsted
Ej tusind tak! Det vil jeg læse igennem imorgen (skal op kl 5 imorgen tidlig så jeg er på vej i seng)
Hvorfor tager du ikke på udstilling i Prismen den 4 december som tilskuer? Bare for lige at danne en fornemmelse for det? Det skal jeg...
apr 2011
Mest fordi at jeg ikke har råd i denne måned til en togbillet til og fra københavn fra Odense Me ellers gad jeg suuper godt
apr 2011
Om lørdagen skal jeg til Gule ærter hos mine forældre, og søndag skal jeg tilbage på Fyn og op på min skole igen Eksamen lige om hjørnet betyder skole i weekenderne.
apr 2011
Ikke at jeg ville vide hvor jeg skulle starte og slutte, men synes at have læst nogle indlæg på kattegal med at man i hvert fald kan vælge dommer fra?
Inde på kattegal er de kyndige udstillingsmennesker meget begejstrede over køges dommerpanel, så hvis det var at man selv kan vælge/vælge fra ville det da ikke være galt at høre hvilken/hvilke dommere der er særlig gode med NFO
sep 2011
Det lyder ellers også bare rigtig hyggeligt med en familielørdag. Selv skal jeg ind og tælle status lørdag. Og så står den ellers på katteudstilling søndag og twilight-hygge-tøseaften-med-pizza fredag
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
apr 2011
Bliver helt nervøs ved tanken. Gad vide om der er stress på for én selv, som udstiller. Nervøs for at møde alle mulige herinde fra også
feb 2009
Jeg har stadigvæk til gode at lave en dommer ønske .
Jeg har mine favoritter og dem jeg ikke er så glade for.
Det har alle udstiller hvis , og heldigvis for det .
Jeg plejer at tage det som det kommer .
Som mit motto er " jeg kommer med det bedste og jeg køre hjem med det bedste "
apr 2011
Kryder SÅ meget fingre for at alt flasker sig, og at Hector vil nyde det. Vi har slæbt ham rundt i hele Danmark og han er bare så rolig og cool omkring det, så har positiv tilgang
Og så vil jeg bare super meget glæde mig til at se alle de forskellige racer live. Korthårsracer udover huskat har jeg aldrig oplevet før - hvilket også kan blive farligt, for vil bare så super gerne have en skaldepande Men DET får jeg simpelthen ikke lov til for gemalen herhjemme *gg*
feb 2009
Og det lyder jo som om jeres dreng , måske har et rigtig godt show temperament når han er så afslappet med alt
Den første udstilling