{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Den første udstilling? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg skal til min aller første udstilling her til August.
Jeg jeg ved bare ingenting, og er allerede nu ved at være lidt nervøs ..

Hvad skal man vide?
Hvad skal man huske?
Hvordan forgår det helt præsist?

Jeg er så heldig at jeg har min kats avler til at støtte og hjælpe, og hun er også sød at låne mig burgardin til jeg får mine egne..
Men vil bare gerne forberede mig så godt som muligt..

Så kom endelig med en masse erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den første udstilling?
  • #1   9. jul 2011 Det er meget naturligt at være nervøs og især for noget nyt - Jeg er nu nervøs hver gang, men jeg har heller ikke været afsted så mange gange endnu ;O)

Katten skal jo nok vaskes hjemmefra, men det vil din opdrætter kunne fortælle dig meget mere om, da h*n kender katten bedst ;O)

Ting du skal have med:

Kam/børste
    Drillepind
    Kattebakke
    Lidt mad og vand hjemmefra (det er ikke sikkert katten vil drikke vandet på stedet)
    Lidt godbidder
    Stamtavle
    Sundhedsbog
    Kopi af tilmeldingen og betalingen
    En stol til dig selv (det er ikke alle steder, der er stole, man kan låne)

Når du kommer, skal katten ind til dyrelæge tjek. Hvis der bliver fundet lopper, øremider eller andet, bliver katte diskvaliseret og man må køre hjem igen uden at få pengene tilbage - Men det sker selvfølgelig ikke ;O)
    Når du er igennem tjekket, får du tildelt papirer og katalog og så kan du finde dit bur.
    Så skal du have sat gardinerne op, komme grus i kattebakken, der er altid gratis grus på udstillingerne...
    Huske mad og vand til katten (der går nogle rundt og tjekker at kattene har mad og vand og det bliver kommenteret, hvis man ikke husker det)
    Og så er buret klar til katten ;O)

Derefter har du tid til at finde ud af, hvor katten skal op henne, du ved jo hvilken dommer, den skal op til hjemmefra ;O)

Katten vil blive kaldt op, når der er bur klar til den, men det kan nogle gange være svært at høre, så det er en rigtig god idé selv at holde øje med, hvor langt dommeren er.
    Der hænger en seddel på kanten af bordet og der kan man hele tiden følge med i, hvor langt dommeren er...

Når det er tid til bedømmelse, skal katten op på bordet til dommeren og han gennemgår den, nogle dommere kommenterer og andre siger ingenting under bedømmelsen.
    Det er en rigtig god idé at sige, man er ny udstiller ;O)

Efter bedømmelsen bliver der fundet en BIV, den bedste af kattene i samme klasse og gruppe...

Så vil du få at vide om det er slut for idag og du kan sætte katten ned i sit bur, eller om du skal op til nom også...

Hvis den bliver kaldt til nom, skal du igen op med katten, sammen med andre katte, hvor dommeren så vil vælge en ud som skal videre på scenen...

Det sidste vil være scenen, hvis din kat når så langt ;O)
    Det foregår først som det allersidste på dagen som regel ved 16-17 tiden...

Indimellem har man tid til at kigge på de andre katte, eller bruge en masse penge i salgsboderne ;O)

Det er super hyggeligt og alle er smader søde til at hjælpe, når man er ny ;O)
    Men det er super, at du har opdrætter med til at støtte dig - Det betyder meget, når man er helt grøn ;O)

Rigtig god fornøjelse - Glæder mig til at høre hvordan det er gået ;O)

• #2   9. jul 2011 Hold da op, mange tak Rikke smiley
    Tror denne tråd bliver printet ud smiley hihi ..

Skal nok opdatere ..
    men klasserne er opdelt i racer ikke?

• #3   17. jul 2011 Klasserne er da selvrffølgelig opdelt i klasser og dine vidunderlige smukke rex'ere skal jo selvfølgelig ikke op impd en f.eks Maine Coon men vi ses nu nok i Tune vil jeg da tro. Og du kan nu roligt glæde dig da det nu altid er temmelig hyggeligt at mødes med en masse andre "kattetosser" ;-D

• #4   17. jul 2011 Kunne ik forklare det bedre selv Rikke.
    Enig med Lene M, det blir hyggeligt som altid blandt andre ligesindede tosser......

• #5   17. jul 2011 Godt du kan låne af din opdrætter og få støtte, det gjorde jeg også i starten, for det er jo ikke sikkert at du eller katten kan lide at udstille...Hi hi jeg blev bidt af hygge og lidt konkurrencen så nu er det på 4. år vi udstiller. Jeg kommer t Tune med begge mine Britter.

• #6   18. jul 2011 Lene M
    Ja det har jeg fundet ud af, men puha der er godt nok meget smiley
    hihi .. glæder mig rigtig meget, kan jo være vi ses smiley

Thilde L
    forberedelserne er forvirrende, håber det bliver nemmere når man først kommer der ud ..

Malene F
    Ja det er dejligt med søde og hjælpsomme opdrættere ..
    Kan være vi ses i tune smiley

• #7   18. jul 2011 Håber nu som sagt at jeg vil komme til at hilse på dine smuklinger og jeg kan da fortælle dig at alle dem der har "rex'ere" altid griner af mig fordi at jeg nu plejer at komme forbi for at savle over deres katte.. Selv har jeg jo persere samt exotic's ;-D
    Men jeg er nu utrolig nem at genkende da jeg sidder i en kørestol

• #8   18. jul 2011 Lene M
    Jamen du skal være velkommen til at komme over og hilse på pigerne og jeg smiley

• #9   18. jul 2011 Jamen vi ses da, det r kun hyggeligt at lære flere at kende...

• #10   19. jul 2011 Glæder mig "som et lille barn" til at komme forbi for at hilse på dine små smuklinger smiley

• #11   6. aug 2011 SÅ er det imorgen!!!
    - om jeg er spændt .. neeeeeej da smiley hihi ..

Desværre er det kun min ene pige Eowyn der kommer med, da jeg fik meldt Tekoppen til for sent, men det ok nu når det er første gang.

Jeg har skrevet en laaaaaaang huskeseddel, er så bange for at glemme noget..

Vi ses imorgen i Tune smiley

• #12   6. aug 2011 Held og lykke ! :o)

Har netop selv i dag arrangeret med "min" opdrætter (min kærestes kusine, en god veninde) at Januar 2012 bliver det Køge for mit vedkommende, og hende som min hjælp/steward :o)

• #13   6. aug 2011 Yep vi ses.
    Man er altid spændt.....

• #14   8. aug 2011 Nårh, hvordan gik det så jer i søndags?
    Tror ikke jeg så nogen af jer? :s

• #15   8. aug 2011 Hvordan gik det for dig Natasha? :o)

• #16   8. aug 2011 Det gik godt nok smiley
    Lille pigen var dog lidt nervøs når vi stod mellem flere katte, men øvelse gør mester, så snart vi var på dommerbordet stod hun fint, dommeren var ret vild med hende, vi fik en fin fin udtalese, også blev vi EX1 smiley ..

Desværre trak kat nr.3 sig, så der var ingen BIV smiley ..
    Men det går nok, vi skal afsted igen næste månede, der kommer begge katte med ..
    Har lavet et album fra igår, hvis det skulle have interresse smiley

• #17   8. aug 2011 Vil da gå ind og kigge med det samme :o)

• #18   8. aug 2011 Min den lille tog det også flot når han stod på bordet, men oppe i mine arme var det lidt for tæt på....jeg skal også afsted igen så han blir mere øvet.
    Flot album....

• #19   8. aug 2011 Ser sjovt ud!

Hvor lang tid før udstillingen meldte du dig ind i en hovedklub?
    Spørger fordi jeg skal til Køge udstilling i Januar 2012 og har ikke fået meldt mig ind i Darak endnu.

• #20   9. aug 2011 Øhm en lille månede før tror jeg smiley

• #21   9. aug 2011 Okay så er jeg lidt roligere smiley

• #22   9. aug 2011 hihi smiley

• #23   9. aug 2011 må jeg spørge hvorfor du har valgt darak?

• #24   9. aug 2011 Ja, men min opdrætter er medlem af Darak. Og kommer fra Sjælland (bor på Fyn nu) og kommer mere (KUN) på Sjælland pga familie der bor der.
    Så derfor udelukkede jeg sådan set Jyrak.

• #25   9. aug 2011 Okay, men hvad med andre klubber? smiley

• #26   9. aug 2011 Jaah det er lidt hip som hap, men når nu opdrætteren er medlem af Darak får jeg jo rabat det første år, så det er lidt det der udløste resultatet smiley

• #27   9. aug 2011 Ja okay:D

Kommentér på:
Den første udstilling?

Annonce