{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Kan man melde det ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Åhh jeg syntes det er trist jeg kender nogen som har 2 chihuahua hunde en han og en hun og hun hunden har nu fået hvalpe 5-8 gange nu, de adskiller ikke han og hun når hun er i løbetid og derfor hver gang hun er hvalpefri bliver hun fandme gravid igen, er det ikke dyrplageri ? Og kan man ikke melde det et sted ? Hun vil ikke neutralisere sendes det jo er imod hundens natur, men jeg syntes nu det er mere synd hun bliver ved med at få hvalpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man melde det ?
  • #1   9. dec 2011 Nej der står desværre intet i loven om hvor mange hvalpe en hund må have eller få. Det er kun hvis de er med i klub at du kan anmelde dem til DCH.
    Man kan så sige at det max kan blive til 2 kuld pr år, da hunde kun er i løbetid ca 2 gange årligt. Og ikke som katten, der sagtens kan få mellem 2 og 4 kuld på et år alt efter forhold.

• #2   9. dec 2011 Stakkels hund! Hvordan ser hun ud? Hun kan umuligt se ret sund ud! Jeg ville prøve at ringe til DB alligevel for jeg mener bestemt det kan gå under vanrøgt alt efter hvordan tæven ser ud

• #3   9. dec 2011 Det er vildt synd! Og hun ser faktisk okey ud når man tænker på hun har fået så mange kuld, hun er dog lidt tynd men ikke meget, så tror ikke de vil gøre noget smiley syntes bare det er forfærdeligt at en person har samvittighed til at lade hendes hund få så mange kuld hvalpe smiley

• #4   9. dec 2011 Caroline: Det er så synd! Har du prøvet at sige det til dem. Hvis det var mig ville jeg sige at jeg ikke ville have noget at gøre med den måde de behandler deres dyr på og sige at jeg ikke kunne holde ud og se på det og så stoppe kontakten hvis de ikke fatter det

• #5   9. dec 2011 Synes du skulle prøve at ringe til DB. De kan måske fortælle om du kan henvende dig et sted eller om de kan gøre noget?? Det er bestemt ikke sundt for hunden og hvis ejerene ikke gør noget bliver det bestemt ikke bedre med tiden, når hunhunden bliver ældre....

Jeg ser det som totalt uansvarligt og mishandling smiley

• #6   9. dec 2011 Trine- jeg kender dem ikke så godt, hendes datter går i klasse med min niece..

Må prøve at ringe til DB på mandag smiley

Kommentér på:
Kan man melde det ?

Annonce