3.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Skal jeres dyr i urne når de skal til regnbuebroen? Skal jeres dyr i urne når de skal til regnbuebroen?

Jeg sad her forleden og snakkede med min kæreste og vi snakkede om vores tidligere hunde og katte.

Vi kom ind på snakken om vores egne små pus og jeg sagde når Pio (min hankat) skal til regnbuebroen (Selvfølgelig om 100 år for det har han lovet mig smiley ) så vil jeg have ham kremeret også skal han i en urne. Jeg har aldrig gjort det sådan med nogle af mine tidligere dyr hund/kat. Men Pio er min HELT egen, jeg har selv købt ham og opdraget ham. Så han betyder verden for mig, har haft ham i 4,5 år nu og han er bare min darlig. Købte ham som 2 års og har aldrig fortrudt jeg har købt ham.

Vi har selvfølgelig også vores hunkat, hende overtog vi får en måned siden og det ender nok med at hun også kommer i urne da vi selvfølgelig elsker hende også.

Nu sidder jeg så og spekulere over hvor mange af jer som skal have jeres misling eller andet dyr i urne når de en dag skal afsted?

Jeg ville gerne have noget ala det her:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeres dyr i urne når de skal til regnbuebroen?
  • #1   25. apr 2014 Nej, det skal jeg ikke.
    Jeg ville have det meget skidt med at have en urne stående, for jeg regner med at det er det du tænker på og ikke en begravelse i baghaven.

Men det er jo forskelligt hvordan vi har det med at forholde os til døden, for det er det jo sådan set.

• #2   25. apr 2014 Jeg tænker på at have den stående og ikke begraves i baghaven smiley

• #3   25. apr 2014 Havde det på fornemmelsen smiley

Nej.
    I den første tid efter Mads var død havde jeg et billede stående ved min seng og så sagde jeg godnat til ham hver aften indtil jeg var kommet over hans død.
    Han var nemlig ganske speciel for mig smiley

Jeg er tæt på at sige, at frem for en urne ville jeg hellere have dem udstoppet, men det er nu også ret uhyggeligt synes jeg.

• #4   25. apr 2014 Det er en sød tanke du har smiley Tror dog mine skal begraves den dag de skal herfra. Til den tid har jeg og kæresten forhåbentlig taget vores uddannelser, har vellønnet arbejde og hus med have, så håber jeg at de kan blive begravet der. Men en urne ville jeg ikke kunne lide at have stående tror jeg. Tror hellere jeg vil have billeder hængende smiley

• Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 177
    #7   25. apr 2014 Jeg regner ikke med at nogen af mine dyr skal i urne og stå her hjemme..
    Tror jeg ville have endnu svære ved at komme videre hvis jeg kunne gå forbi dem hele tiden og tænke på dem.
    Tror det er sundest at mindes dem i hjertet, og se fremad i livet istedet smiley

Men det er stadig en smuk tanke.

• #9   25. apr 2014 mine bliver hos dyrlægen, og så er det det. Det har jeg det faktisk rigtig godt med.

• #10   25. apr 2014 Mine 2 hankatte får nok lov at blive i dyrlægens varetægt når den tid engang kommer, da jeg (i hvert fald med min nuværende boligsituation) ikke har noget sted at begrave dem..
    Men min hunkat, Misse, betyder verden for mig, hun har en helt speciel plads i mit hjerte - ikke at jeg ikke elsker mine 2 hankatte, for det gør jeg virkelig!
    Men hvis jeg skulle have urner med alle mine katte, så ville jeg jo komme til at ende med 20 urner i mit hjem, inden jeg selv kradser af...

Jeg har kigget lidt på www.mindeperlen.dk og det var måske noget jeg kunne overveje med Misse, men det tager jeg til den tid.. Der går forhåbentligt 10-15 år endnu smiley

Jeg synes det er et utroligt smukt mindealter du har vist billede af, Nadia..
    Urnen, er det hjertet?

• #11   25. apr 2014 Da min kat blev aflivet for et halv år siden, fik jeg ham kremeret, og i en urne. smiley han står idag på min hylde, og har aldrig fortrydt, han skal ikke begravelse. smiley

• #12   25. apr 2014 Ja det går jeg udfra det er smiley

En mindeperle ville være en idé men hvad nu hvis man tabte den smiley

• #13   25. apr 2014 Nadia, det er jo ikke ALT asken der bruges til at lave en mindeperle, kun 2 spsk. og jeg går da ud fra at der er mere end 2 spsk. aske tilbage efter de er blevet brændt smiley
    Så skulle uheldet være ude, kan man godt få lavet en ny smiley

• #14   25. apr 2014 Når okay, ja så ville det være en rigtig god idé smiley

• #17   25. apr 2014 Jeg har tænkt på det, men tror jeg lader Tarzan blive hos dyrlægen efter aflivning, ellers bliver han begravet, hvis jeg en dag får plads til det, og hvis jeg ikke har fået hund. Ville ikke kunne klarer hvis hunden skulle grave ham op smiley

Med min pony har jeg overvejet en gravplads, da han er hele min verden. Desværre er det bare meget dyrt, både graven og få brændt hesten smiley Har endnu ikke besluttet om han skal gives til løverne, eller bare ender hos daka.
    Jeg skal dog have lavet en tatovering af ham, så an vil altid være nær mig smiley

• #18   25. apr 2014 Nej..

Min første kat Rottweiler endte sine dage på den gård hvor de startede, selvom han ikke havde været der i flere år smiley

Han blev aflivet af den lokale dyrlæge og blev lagt hen til hvor de døde dyr ligger indtil de bliver hentet af daka.

Mine gnavere er enten begravet eller røget i skraldespanden.

For mig sidder dyret ikke i selve kroppen, når den først er død er kroppen et tomt hylster

• #21   25. apr 2014 Jeg havde overvejet det med Trolden, da han var så speciel for mig. Dog gik det jo så hurtigt når han blev syg, og jeg har det fint med at han kom til fælleskremering ude på kæledyrskrematoriet. Har stadigvæk brochuren derfra. smiley

Når jeg en gang får have vil fremtidige dyr begraves der.

• #22   25. apr 2014 NFO - http://www.daka.dk/dk/daka/sonderseiten/hjem/ Han er født (og aflivet) på en kvæggård

• #23   25. apr 2014 Daka er ikke noget man som privat person kan bruge, de kommer og henter døde kvæg og svin, og hvis der er en kat med tja så tager de også den med..

Jeg bor inde i Fredericia og gården ligger lidt uden for Vamdrup ved Kolding, så det er alt for langt at køre..

Skraldespanden er nu fin, man kommer af med det tomme hylster mens dyret lever videre i de billeder og minder jeg har..

• #24   25. apr 2014 Nej, det skal de ikke. Jeg har tre katte og to himmelkatte og regner med jeg kommer til at have mange dejlige katte igennem mit liv, da katte helt sikkert skal være en del af mit liv altid.. Og vil simpelthen ikke have en "dyrekirkegård" af urner stående.
    Jeg kan ikke gøre forskel på dem. Men det er en sød tanke smiley

• #25   25. apr 2014 Ja, jeg skal have mine kremeret og i urne. Men de skal IKKE stå på reolen. Jeg vil nemlig ikke bo i et mausolæum. Jeg finder det direkte sygt.
    Jeg kender sågar nogle, opdrættere, der har et helt arsenal af urner til at stå og sørme om de ikke også fejre fødselsdag for asken i urnerne, med flag og blomster o.a.

• #27   25. apr 2014 Tænker det skal stå sådan at man kan tænde et lille lys i ny og næ. Men det er jo direkte sygt det der 0.0

• #28   25. apr 2014 Hvad er sygt? Forstår det ikke helt? smiley

• #29   25. apr 2014 At de holder fødselsdag og alt muligt smiley Altså nærmest dyrker det smiley

• #30   25. apr 2014 Haha, ja så går man da op i det med liv og sjæl smiley

• #31   25. apr 2014 Jeg tror ikke jeg skal have mine katte kremeret, det er ikke noget jeg direkte har taget stilling til, men umiddelbart så skal de begraves i haven, sådan har alle mine tidligere katte endt, og det har jeg det fint med...

• #32   25. apr 2014 Ja okay, det er lidt mærkeligt smiley Tror de døde katte er ligeglade og det er deres eget valg, men det er lidt creepy smiley

• #33   25. apr 2014 Ja - Mille skal i urne - og gerne som det billede du viser ts smiley
    Jeg har det præcis som du smiley

• #35   25. apr 2014 Ingen urne, men et indrammet billede. Jeg vil ikke mindes deres død, men mindes det dejlige liv vi havde sammen smiley

Min elskede himmelkat Freja blev hos dyrlægen efter hun sov ind, og sådan vil det også blive for de andre, selvom jeg ikke har lyst til at tænke tanken, men det er jo den vej det vil gå, det kommer vi ikke udenom. Men for mig er deres liv slut når det er slut, og de bliver ikke mere levende af at man udstiller deres urne eller hvad der er mere rædselsfuld; får dem udstoppet. Nej, jeg vil mindes dem i live ved et dejligt billede i ramme, som jeg har gjort med Freja.

• #36   26. apr 2014 #23
    Daka er ikke noget man som privat person kan bruge, de kommer og henter døde kvæg og svin, og hvis der er en kat med tja så tager de også den med..

Skraldespanden er nu fin, man kommer af med det tomme hylster

Uha, jeg får helt gåsehud!
    Men det viser jo blot hvor frsellige vi er.

• #37   26. apr 2014 Skraldespand nej tak smiley
    Urne nej tak.

Vores katte er begravet på svigerforældrenes mark.

Kunne ikke drømme om at have en urne på kaminen smiley

Døden kan ingen undgå, men jeg foretrækker helt klart at leve livet, og mindes de afdøde frem for dyrkelse af noget der engang var.

• #38   26. apr 2014 Marianne - Jeg kan ikke se hvorfor man skal gemme det tomme hylster.. Minderne har jeg i mine billeder og i mine tanker.. For mig er det ikke kroppen men sjælen der tæller..

Desuden må man ikke bare smide en kat i en skraldespand, her er tale om gnavere smiley Jeg har haft over 30 rotter så hvis jeg skulle begrave dem alle eller have dem som urne ville det fylde ret meget

• #41   26. apr 2014 Da vores Freja blev aflivet, stod dyrlægen for bortskaffelsen. Jeg har ikke rigtig noget behov for begravelse i haven, og vil slet ikke have en urne stående. For os var det bare det rigtige, at hun blev dernede, og dyrlægerne tog sig af det

• #42   26. apr 2014 Puha - jeg tror godt, jeg kunne overveje det et splitsekundt (gjorde jeg med Mini) - men nej.. Jeg ville ikke kunne sidde og se hende den lille fis' urne - så ville jeg tude mig selv ihjel. smiley
    Men vi har også lige lavet en del om, at vi dør samtidig smiley hehe.

• #43   26. apr 2014 Louise:

døde fisk bliver jo også bare skyllet ud i toilettet

Måske hjemme hos dig, men da jeg som teenager havde guldfisk som døde på stribe, der fik de skam en fin begravelse smiley
    Dog ingen sten!

• #45   26. apr 2014 Jeg vil heller ikke bryde mig om at have mine forældre stående i en urne.. Syntes det er ulækkert

• #46   27. apr 2014 I grunden er det noget pudsigt noget...at føle tilknytning til nogen brændte knogler. Det samme når man besøger nogen på kirkegården. Mine forældre blev kremeret og deres gravsted besøger jeg da når jeg er i den by, men tænker tit at det egentlig er noget underligt noget at gøre, for de er der jo ikke mere, de lever ikke mere, de eksisterer simpelthen ikke længere. Der er kun en gravsten med noget tekst på og nogen brændte knogler.
    Nå det var bare lidt reflekteren på emnet...smil.

• #48   27. apr 2014 Jeg besøger heller ikke en kirkegård bare for at kigge på en sten..

Jeg er der hvis begravelsen kræver det, men ellers er jeg der ikke, og nej jeg har ikke dårlig samvittighed over det.

• #49   27. apr 2014 Mht. Kirkegårde, så kommer jeg flere gange årligt på de kirkegårde hvor mine bedsteforældre, onkler og tante ligger.
    Jeg tænker ikke på at der ligger en stak knogler, jeg har en idé om at de kan se mig - og jeg er ellers ikke særlig troende smiley

Og jeg har gjort det klart for alle, jeg vil begraves ikke kremeres, for når jeg er bange for ild i levende live, hvorfor skal jeg så kastes i ilden når jeg er død?
    Nej tak. Jeg skal ned til ormene.

• #50   27. apr 2014 Nu syntes jeg tråden har taget en drejning smiley

Men skal vi nu dreje den derhen, så tager jeg nu også jævnligt på kirkegården og besøger mine forældre og bedsteforældre, jeg sender en venlig tanke, og som Marianne, så trods jeg ikke er meget troende (dog lidt) så har jeg en ide om at de ser mig, og jeg føler mg tættere på dem der, hvorfor ved jeg ikke, for egentligt så tror jeg på de bor i mit hjerte og ved når jeg har behov for dem og kan kalde dem frem i mit hoved og give mig styrke (giver det menig????)

Når jeg en dag dør så har min familie fået besked om at jeg vil brændes og kommes i et urnegravsted, på samme kirkegård hvor mine forældre og bedste forældre ligger, men jeg vil ikke have et gravsted, men heller ikke ligge i de ukendtes..
    Skulle det være muligt efter min død at mine organer kan bruges så skal de donere de organer der er behov for, for jeg er organdoner, jeg har gjort det meget klart at de skal efterkomme mine ønsker og det er noget vi har talt om, så de er ikke i tvivl om hvad jeg vil, og jeg vil hjemsøge dem efter min død hvis de ikke efterkommer dem smiley

• LNS
    LNS Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
    #51   27. apr 2014 Nej til urne.. Det er direkte bizart at have en krukke med et dødt dyr til at stå (eller menneske for den sags skyld) puha..
    Begravet i haven, måske. Men er i det hele taget dårligt til sådan noget.. Træder heller aldrig ind på en kirkegård, kan ikke se pointen i at gå rundt imellem en masse kadavre i jorden.

• #52   27. apr 2014 Marianne - Jeg tror så ikke på at de går og vogter over deres grav smiley Men at de kan se en uanset hvor man er..

• #54   28. apr 2014 Jeg synes faktisk at kirkegårde er vildt interessante ,der fortælles mange historier rent kulturelt smiley

Nå vi har ferie tager jeg alene ( resten af familien gider ikke smiley :P)

Skulle måske have været bedemand / kone smiley

Men urner indendørs, nej tak smiley

• #55   28. apr 2014 Smil...da jeg var barn, elskede jeg at tage på kirkegårde sammen med min mor, så gik vi rundt og regnede ud hvor gamle folk havde været, og snakkede om de gammeldags navne de havde og sådan noget. Vildt hyggeligt.

• #56   29. apr 2014 Nemlig Stuen smiley

• #57   29. apr 2014 Jeg har ikke noget imod at tage derhen af kulturelle grunde, men jeg gør det ikke for at besøge folk jeg har kendt..

• Cille
    Cille Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #58   30. apr 2014 Bare lige for at springe helt tilbage til starten... smiley Synes den de mindeperle idé var ret sød, men 1.000 kr er da lige i overkanten...

Og urner bliver det nok aldrig til. Hvis man gjorde det med alle sine dyr ender man jo med en privatkirkegård i stuen smiley

• #59   30. apr 2014 He Cille
    Hjemmet kan jo blive et helt mausoleum smiley

Til højre står katteurnen , til venstre har vi hunden smiley og helt ude på kanten har vi en bedsteforældre smiley
    Og urnen der er gemt væk indeholder min svigermor ........

• #60   30. apr 2014 Ja, Mindeperler er dyre...
    Men jeg vil nu gerne give hvad det koster når den tid engang kommer smiley

Kommentér på:
Skal jeres dyr i urne når de skal til regnbuebroen?

Annonce