{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Billeder af jeres katte/dyr - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley
Jeg har kigget lidt rundt på KG for evt. inspiration til billeder af sin mis. Jeg kunne godt tænke mig at få taget nogle billeder af Phoebe.
Det skal så lige siges at hun er en killing med krudt i r*ven og ellers er hun kælen og sover.
Jeg har selv tænkt mig at tage billederne og ville derfor høre Jer derude hvordan får I sådan nogle gode billeder af Jeres katte?

Hvis i mangler oplysninger/gerne vil vide mere om det jeg søger så skriv endelig. Jeg vil så godt jeg kan forklare det så smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billeder af jeres katte/dyr - Hjælp
  • #1   16. jan 2013 Ved hjælp af MEGEN tålmodighed og en masse kasserede billeder smiley

• #2   16. jan 2013 vi er begyndt og bruge multi vitamin pasta, det får hvertfald vores krudt ugle til at sidde stille

• #3   16. jan 2013 Som et eksempel :
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/10922-foto_leg
    Billederne af den grå og hvide er jeg især betaget af smiley

• #4   16. jan 2013 Hvilke kamera har du ?? og vigtigst hvilke objektiv ???

Ellers skal du regne med at bruge nogle timer på at skyde en hel masse billeder... i alle mulige vinkler... og meget gerne tæt på.... og her er det vigtigt at du har et godt objektiv... så du ikke skal for tæt på katten, så den bare bliver irriteret smiley

• #5   16. jan 2013 Og så skal du tænke rigtig meget på baggrunden... altså hvad der kommer med på billedet udover katten. Jo flere farvet puder eller stikkontakter.. jo mere rodet bliver billedet.
    De billeder du henviser til er også lidt efter redigeret... så det er jo noget du skal have mod på at prøve smiley
    Og husk at billeder af børn og dyr skal tages i øjne højde... så ligge hun på gulvet så er det bare ned på maven smiley

• #6   16. jan 2013 Du skal kende dit kamera for det første smiley
    Jeg gør det, at jeg laver det "pænt" i en stol eller på sofaen, og så sætter jeg ham der, eller venter på, at han selv går derhen, find evt. kattens bedste sovested, og lav det pænt smiley Så tager jeg en masse billeder, og så bliver der et par gode ud af det smiley
    Ellers går jeg udenfor, når han er ude, og tager en masse billeder af ham derude, der bliver også nogle gode imellem smiley Og nogle gange leger jeg med en lege pind i den ene hånd, og tager billeder med den anden smiley Det kræver lidt øvelse, men det kan lade sig gøre.

• #7   16. jan 2013 Altså nu har jeg et Nikon d5100 og er ikke nybegynder med et kamera smiley men som du G. H siger så er billederne redigeret lidt. Nu var det også et forslag på hvad det kunne være smiley

• #8   16. jan 2013 Her bruger vi drillepind til at få vores katte til at sidde stille, og så ellers bare knipse løs :3 Selv er Nala ikke mere end 12 uger og har masser af krudt i røven, men det lykkes dog alligevel at få taget et par gode billeder (og så snakker vi ikke om hvor mange der ikke kan bruges) XD haha

Held og lykke smiley

• #9   17. jan 2013 Til de her billederne brugte jeg godbidder, drillepind, 5 lampe, et sort lagen (eeeeeh....woh der mangler jeg ord...sheet på engelsk), som jeg spænt fast så det blev en bagrund. smiley
    http://www.kattegalleri.dk/galleri/47514-bengal_kungsgarden_i_am_rochester_azrael

• #10   18. jan 2013 Du skal ikke fotografere katten oppefra, med mindre den ligger på ryggen, for så "trykker" du den sammen - så enten i øjenhøjde eller lidt nedefra.

Den funktion på kameraer, der reducerer "røde øjne", virker ikke, når det drejer sig om katte. Deres øjne bliver neon-farvede, så undgå at katten kigger i kameraet, når du ikke fotograferer i dagslys.

• #11   18. jan 2013 Tak for hjælpen, kan høre at jeg gør meget af det helt rigtigt smiley
    Fotografere (for det meste) i øjenhøjde, MEGET tålmodighed og lidt mere smiley Men tak for Jeres råd, de er ikke forgives selvom jeg gjorde meget af det.

*Carolinee : Helt vild med profilbilledet, og det album du henviste til er jeg også vild med dem udenfor og dem med den sorte baggrund smiley

Kommentér på:
Billeder af jeres katte/dyr - Hjælp

Annonce