796 visninger
|
Oprettet:
Ikke renlig hankat. {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg har et lille problem, vore kat Chees som vi har fået for en lille månede siden er ikke renlig. Regnede med at det ville blive bedre når han lige var faldet til, men han tisse stadig på gulvet ude i gangen hvor begge kattebakker også står. Og laver stort ude på vores badeværelse. Har i nogen godt råd? Har prøvet det der spray man kan købe, som skulle afgive en duft de godt kan lide, der hjælper ikke.
Han er 3½år og kasteret.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 14
Den har før været sammen men både hund og katten og de har alle vænnet sig til hinanden
aug 2008
aug 2012
Følger: 1 Svar: 1
-jeg ved self ikke om jeres kat også gøre det om dagen, men ellers kunne det være en mulighed og prøve
aug 2008
jul 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
Har engang set et program på animal planet, hvor det handlede om at gøre katte renlige. Nu var det mest killinger, da havde problemet.
Men de sugede urine op fra gulvet med avis papir og derefter duppede de det på gruset. Så satte de katten ud i Bakken, så den kunne snuse.
Det samme gjorde de med afføringen. De lagde det simpelt på gruset, så den kunne prøve at dække det til selv.
Det krævede selvfølgelig lidt øvelse for katten, men det hjalp faktisk med tiden.
Det er da et forsøg værd
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Det kan gøre katte urenlige.
Hvis de har en urinvejsinfektion kan det gøre voldsomt ondt når de tisser, og derfor lærer de at forbinde bakken med smerte og vælger derfor at besørge andre steder.
Det er ofte årsag til urenlighed.
Det kan også være, at det er nødvendigt med en bakke ekstra - ofte siger man, at man skal have samme antal bakker som katte +1, så altså tre i jeres tilfælde.
aug 2008
Han bruger ikke kradsetræet, så at flytte den derhen tror jeg ikke vil hjælpe.
Har prøvet med et par forskellige grus.
Han har bruget bakken en gang eller to, og laver deri hvis jeg når at opdage han er ved at lave noget på gulvet , sætter jeg han stille og roligt op i kassen.
Han er blevet undersøget for urinvejsinfektion ved tidligere ejer, men kan blive nødt til at få det gjort igen for at være på den sikre side.
Vi har ikke rigtig plads til flere bakker. Vil prøve og rykke den ene ud på badeværelset hvis jeg kan få plads.
aug 2008
Ikke renlig hankat.