15 uger IKKE renlig {{forumTopicSubject}}
I lørdags fik vi vores nye dejlige misser hjem. Hun er norsk skovkat på 14 1/2 uge. Hun kommer ike ret godt ud af det med vores hankat på 8 måneder, men begge er siger fra overfor hinanden, så det er nok bare et spørgsmål om tid. Den første nat havde jeg hende i seng fordi hende og Popeye sloges som vilde dyr. Søndag morgen vågnede jeg ved at hun tissede på dynen. Det tog jeg nu ikke så tungt for den lille stakkel var jo lige flyttet fra sin mor og havde måske "glemt" hvor bakken stod i sit nye hjem. Vi har flere gange sat hende i bakken, men hun hopper ud lige med det samme. I får aftes satte hun sig til rette på min kærestes bukser og vi tog hende derfra og satte hende i bakken, men hun hoppede lige op, gik hen i kattesengen og tissede! VI blev enige om at lukke hende på badeværelset alene for at give hende lidt ro. Hun fik et tæppe, mad, vand og kattebakke med derud. ca 30 minutter efter havde hun skidt på tæppet. I dag da jeg kom hjem fra job havde hun tisset på en sofapude. Hun har sikkert tisset andre steder som vi ikke har opdaget, men hun har ikke en eneste gang brugt kattebekken. (Vi har flere stående, både åbne og lukkede og med forskellige slags grus) Jeg har snakket med sælger og hun siger at den aldrig har gjort noget ved siden af bakken hos hende, så der er ingen grund til bekymring omkringe urinvejsinfektion.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.... Er der nogen der hr nogle gode råd???
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
Mit bedste råd er at stille en kattebakke i hvert rum, og så lade være med at irettesætte killingen når den har uheld, for det hjælper ikke noget.
En måde at skabe tillid mellem killing og jer kunne evt være kliktræning - der findes adskellige tråde om det her på kg.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 94
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
15 uger IKKE renlig