Hjælp til sammenføring af katte (lettere desperat) Hjælp til sammenføring af katte (lettere desperat)
Hehe, troede ellers aldrig at jeg skulle bede om hjælp til dette, da jeg gennem mine mange år som katteejer aldrig har haft problemer, men Rynke vi lige har fået ind er vist en dæmon i katteforklædning!
Er der nogen der har nogle tips til hvad man gør, når den nye kat (netop kastreret i torsdags) flyver lige i flæsket på de 3 andre (en gammel hankat og 2 ældre neutraliserede hunkattte) så snart vi lukker ham ud fra badeværelset, hvor vi simpelthen har valgt at lade ham overnatte i frygt for at nogen kommer alvorligt til skade mens vi sover!
han er helt oppe at ringe, Rynke, ørerne lægger helt omme i nakken og han siger den mærkeligste knurre/kurrelyd når han får øje på en af de 3 "gamle" og så flyver han lige i fjæset på den uheldige! det er så pelsen flyver omkring dem i totter, de hyler og skriger og når de løber vælter ting ned fra hylder og borde!!
Nogen gode råd? jeg har aldrig prøvet noget lignende, og har lavet omkring 12-13 sammenføringer de sidste 11 år!!
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
nov 2007
Tusind tak ihvertfald, glæder mig sådan til der falder lidt ro på igen og de forhåbentligt kan blive nogenlunde gode venner allesammen
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Da det ikke blev bedre efter et par måneder var der kun to muligheder:
aflivning, eller
nyt hjem
Han fik et nyt hjem - der var intet, han levede et godt liv og var højt elsket til han måttre aflives med tarmkræft
Den episode var en af årsagerne til alt der forladet mit hus er kastreret inden de flytter
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.268
Lad dem finde hierakiet, men jeg tror nu at jeg ville skride ind hvis det blev blodigt.
Kampe - ja selv kamp-træning kan se hårdt ud og nogen skriger værre end det er.
Held og lykke med projektet, men det kan jo være at Rynke kommer til at bo på "tålt" ophold.
nov 2007
Åhh, sikke noget jeg har rodet os ud i, og typisk når det ellers bare er gået fuldstændigt smertefrit! Lige nu sover han, han fik nogle gode tæv af den ene pige før, så det skal åbenbart lige soves på, og så må vi se hvad der sker
Tak for alle jeres kloge ord, det er skønt at man kan få hjælp når man føler at det hele er ved at ramle om ørerne på en!
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
At lade dem klare det selv når de rent faktisk farer i flæsket på hinanden - niks det ville jeg aldrig overvære. Et hvæs her og der og sprutten og slåen ud efter hinanden - fint nok, men ligesom så totterne ryger og blodet strømmer - nul.
I alle de tråde og artikler jeg har kunnet læse om sammenføring af katte skal man, ja lade dem finde ud af det selv MED MINDRE de farer i flæsket på hinanden ved første øjekast.
Og øv bøv en situation du er i. Håber de allesammen finder ud af det, og væbn dig med tålmodighed
Hjælp til sammenføring af katte (lettere desperat)