1.081 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjælp til sammenføring af katte (lettere desperat) Hjælp til sammenføring af katte (lettere desperat)

Hehe, troede ellers aldrig at jeg skulle bede om hjælp til dette, da jeg gennem mine mange år som katteejer aldrig har haft problemer, men Rynke vi lige har fået ind er vist en dæmon i katteforklædning!

Er der nogen der har nogle tips til hvad man gør, når den nye kat (netop kastreret i torsdags) flyver lige i flæsket på de 3 andre (en gammel hankat og 2 ældre neutraliserede hunkattte) så snart vi lukker ham ud fra badeværelset, hvor vi simpelthen har valgt at lade ham overnatte i frygt for at nogen kommer alvorligt til skade mens vi sover!

han er helt oppe at ringe, Rynke, ørerne lægger helt omme i nakken og han siger den mærkeligste knurre/kurrelyd når han får øje på en af de 3 "gamle" og så flyver han lige i fjæset på den uheldige! det er så pelsen flyver omkring dem i totter, de hyler og skriger og når de løber vælter ting ned fra hylder og borde!!

Nogen gode råd? jeg har aldrig prøvet noget lignende, og har lavet omkring 12-13 sammenføringer de sidste 11 år!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til sammenføring af katte (lettere desperat)
  • #2   17. mar 2012 Uha, vil det sige at jeg bare skal lade dem flå hinanden og "lade som ingenting"? det er helt uhyggeligt at se og høre på, og det undrer mig, for alle de andre jeg har sat sammen har bare knurret lidt af hinanden i et par dage og så har det været det, men det her grænser til at jeg bliver bange for kattenes "liv og helbred"!

• #4   17. mar 2012 Jeg prøver, Rynke har fået et par rifter i sit ansigt og ører, men han er vist selv uden om det, den sure kat! og prøver lige at spraye lidt feliway i hjørnerne og ser om det kan hjælpe lidt også.
    Tusind tak ihvertfald, glæder mig sådan til der falder lidt ro på igen og de forhåbentligt kan blive nogenlunde gode venner allesammen smiley

• #8   17. mar 2012 Jeg har haft en hankat der blev en ren furie efter kastration, skreg og sloges -. selv jeg var bange for ham. Før var han verdens sødeste og nemmeste kat

Da det ikke blev bedre efter et par måneder var der kun to muligheder:
    aflivning, eller
    nyt hjem

Han fik et nyt hjem - der var intet, han levede et godt liv og var højt elsket til han måttre aflives med tarmkræft

Den episode var en af årsagerne til alt der forladet mit hus er kastreret inden de flytter

• #9   17. mar 2012 Om det var feliway der virkede hos os kan jeg ikke sige men de blev ret hurtigt gode venner smiley måske hvis du endelig sætter på ham badeværelset eller hvor du mu sætter ham, så lad døren atå på klem så de kan snuse til hinanden smiley med en avis i bunden eller lignende smiley held og lykke smiley

• #10   17. mar 2012 Det minder mig omMads' opdragelsesmetode. Emil fik tæsk i 3 dage og så var de bedste venner til døden dem skildte.

Lad dem finde hierakiet, men jeg tror nu at jeg ville skride ind hvis det blev blodigt.
    Kampe - ja selv kamp-træning kan se hårdt ud og nogen skriger værre end det er.

Held og lykke med projektet, men det kan jo være at Rynke kommer til at bo på "tålt" ophold.

• #11   17. mar 2012 Jeg følte lidt at det var nødvendigt at få Rynke kastreret hurtigt, for han strintede ALLE vegne, og troede at hunkattene "var til noget", så han spillede vildt op hvilket resulterede i endnu mere ballade, så det var lidt pest eller kolera

Åhh, sikke noget jeg har rodet os ud i, og typisk når det ellers bare er gået fuldstændigt smertefrit! Lige nu sover han, han fik nogle gode tæv af den ene pige før, så det skal åbenbart lige soves på, og så må vi se hvad der sker smiley

Tak for alle jeres kloge ord, det er skønt at man kan få hjælp når man føler at det hele er ved at ramle om ørerne på en!

• #12   17. mar 2012 Jeg ville gøre som Lotte helt klart!
    At lade dem klare det selv når de rent faktisk farer i flæsket på hinanden - niks det ville jeg aldrig overvære. Et hvæs her og der og sprutten og slåen ud efter hinanden - fint nok, men ligesom så totterne ryger og blodet strømmer - nul.

I alle de tråde og artikler jeg har kunnet læse om sammenføring af katte skal man, ja lade dem finde ud af det selv MED MINDRE de farer i flæsket på hinanden ved første øjekast.
    smiley
    Og øv bøv en situation du er i. Håber de allesammen finder ud af det, og væbn dig med tålmodighed smiley

Kommentér på:
Hjælp til sammenføring af katte (lettere desperat)

Annonce