{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

hjælp !!! Sammenføring. {{forumTopicSubject}}

jeg har en maine coon hun kat på snart et år. men så har vi længe gået og snakket om hun skulle ha en til at holde hende med selvskab når vi er på arbejde og så i dag kom min mand hjem med en han maine coon kat på 2,5 år. han er stille og rolig og ligeglad med hende.. men hun går helt amok når hun ser ham. men hun springer ikke på ham,, hun løber bare væk.... hvad skal jeg gør.. for at de kan kom ud af det med hinanden ??? hun holder kun til ude i vores bryggers og vil ikke komme ud der fra.

håber der er nogen her inde der kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp !!! Sammenføring.
  • #2   19. okt 2010 Helt enig med Lotte

• #3   20. okt 2010 Enig med Lotte smiley

• #4   20. okt 2010 Delvis enig med Lotte smiley

Jeg ville nok ikke turde introducere to voksne katte - hvoraf i hvert fald den ene hidtil har været enekat - til hinanden ligepå og hårdt.

Først ville jeg sætte en Feliway duftspreder i stikkontakten (det kunne jo være det virkede). Og så ville jeg til en start holde den nyankomne i et rum for sig selv - gerne bag en netdør/gitter, så kattene får tid til at vænne sig til hinanden(s lugte) - uden risiko for at de flyver i flæsket på hinanden. Og så først lukke kattene sammen, når de har vænnet sig til hinanden uden at knurre og "synge” ved synet af hinanden.

Det er rigtig godt, at den nye tager det så roligt, men første kat, der pludselig får sit hjem invaderet af en "farlig konkurrent" skal lige have tid til at vænne sig til den nye situation. Så hav tålmodighed.
    Hun skal gerne komme til at forbinde det med noget positivt, at der er flyttet en ny kat ind. Lækre godbidder er en herlig ting, og så ellers at så meget som muligt er ”som det plejer”.
    (Og selvfølgelig ekstra bakke til den nye kat).

Held og lykke!

• #5   20. okt 2010 Jeg er enig med Tinka, men når nu begge katte ikke viser tegn på at springe i flæsket på hinanden, ville jeg bare lade dem være og klare det selv. HVIS de ville flænse hinanden, så ville man have set det med det samme, men når den nytilkomne er ligeglad og hende den første kat bare flygter fra ham, så ville jeg ikke være bange for at der sker noget.

Giv det tid, lad dem klare det selv, leg evt med dem begge to, det kan være hun glemmer et kort øjeblik at han er farlig. giv dem godbidder på samme tid, osv, så hun begynder at forbinde ham med gode ting.

• #6   20. okt 2010 Det er ikke mere end to uger siden jeg stod i nøjagtig samme situation som dig, katten som jeg havde i forvejen var under sengen det første døgn, men begyndte lige så stille at blive mere og mere interesseret i den lille ny! Jeg gav dem fred og ro til at kigge hinanden an, men var alligvel klar hvis de skulle begynde at slåes..
    Der gik ikke mere end 2 dage for hun havde accepteret at den nye også skulle bo hos os! Og i dag to uger efter, er de nærmest perlevenner!

Så som de andre siger leg med dem begge to, giv godbidder og en masse tålmodighed - så skal det nok komme! smiley

• #7   25. okt 2010 vil gerne takker alle jer der har givet jeres bud på mit problem... vil lige sige at mine to katte nu leger og sover sammen..
    mange tak for hjælpen smiley

mvh jeanette 86

• #8   26. okt 2010 Tak for en dejlig opdatering smiley

Kommentér på:
hjælp !!! Sammenføring.

Annonce