Sammenføring.. {{forumTopicSubject}}
Lang historie kort har jeg taget naboens kat til mig. Den fik tæv af naboens 2 store hankatte, og valgte i længere og længere perioder at bo herovre på gårdspladsen. Efter et par måneder, hvor missen blev tyndere og tyndere, og det blev koldere udenfor, blev naboen og jeg enig om, at hun skulle bo her i stedet.
Hun har taget fint på, og er blevet en langt gladere kat. Jeg har to indekatte, og hun er udekat, og er ude meget af dagen. Hun kommer dog ind i løbet af eftermiddagen. -Og så er det her, jeg har brug for lidt hjælp...
Har -efter alle kunstens regler - haft kattene adskilt med mulighed for at snuse - i flere uger, og der var ingenting. Da jeg prøvede at slippe dem løs sammen, gik min mindste kat til angreb - Det gik så ud over mine arme, og ikke den nye kat. Den mindste kan ikke udstå synet af den nye, og ved ikke helt, hvordan jeg kan prøve at få det til at fungere (velvidende, at det måske aldrig lykkes) - Så gode råd modtages gerne!
Jeg har jo som sagt 2 indekatte, og har også en hund. Vovsen og den store kat har accepteret den lille ny, og kan ligge forholdsvist tæt, og spise tæt på hinanden (under opsyn) - De har lært det.
Men som sagt er gode råd velkomne, for at skulle holde dem adskilt for evigt er ikke så tiltalende en tanke...
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Katte er territoriale og de skal lige finde ud af hvem der bestemmer. For nogle katte kan det tage flere måneder, inden de har accepteret en ny kat i flokken
jun 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
-Og forventer ikke at de bliver perlevenner, men søger råd til, hvordan man kan arbejde med, at de kan leve med hinanden, og måske med tid acceptere den anden:-)
feb 2012
jun 2009
Mine to indekatte er steriliserede hankatte, og den nye er en hun, -på p-piller, der skal steriliseres.
Jeg aner ikke "hvor" aggresiv han er - jeg har aldrig set ham sådan før...
jun 2009
Imidlertid synes jeg det er tydeligt, at den nye kat viser masser af tegn på "underkastelse" - Hun går væk, når de kommer i nærheden - både når det gælder mad og sovepladser, og accepterer, når de ligger ved siden af mig, hvilket hun også gerne vil
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jun 2009
feb 2012
Man kan ligeså godt få det ud af verden med det samme, istedet for at tage det i etaper.
Det kan tage uger og måneder for to katte at vænne sig til hinanden, så fordi du lukker de to stridende inde sammen i en dag, betyder det ikke, at de kan enes den næste dag og det ville være synd at adskille dyrene i forskellige rum i så langt tid
Sammenføring..