{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.331 visninger | Oprettet:

Hvad fejler han??? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kasteret hankat på 4 år har på det seneste tabt sig, og hans mave er blevet helt oppustet og hård. Han er blevet mere kælen og pyllert, og går bruger meget af dagen på at sove og slappe af. Han både drikker og spiser, dog vil han helst have små stykker mad. Han er også blevet mere forsigtig, med fx balancen.

Er der nogen der har oplevet lignende symptomer og ved hvad dette måske kan skyldes?

Råd om dyrlæge besøg frabedes, da han nok skal komme det hvis symptomerne forværres.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fejler han???
  • #1   5. jul 2011 ''Min kasteret hankat på 4 år har på det seneste tabt sig, og hans mave er blevet helt oppustet og hård.''

Kunne være tegn på evt. orm?

''Han er blevet mere kælen og pyllert, og går bruger meget af dagen på at sove og slappe af.''

Hvis han har det dårligt, så er ham nok som et barn ville være, søger dig får at få hjælp og sover fordi han er skidt og afkraftet måske?

''Han både drikker og spiser, dog vil han helst have små stykker mad.''

hmm, måske det gør ondt når han spiser? noget med tænderne??

Har ikke oplevet disse symptomer selv, men jeg ville nok tjek for orm, hvis han spiser samme mængde men stadig taber sig, os fordi du siger hans mave er oppustet og hård, tænker hvis det er tænderne så ville han bare tabe sig?

men er ikke ekspert på området, så det er bare mine tanker.

• #2   5. jul 2011 Hvis ens dyr er sygt eller begynder at skrante, så er det ens pligt som dyreejer at tage det til dyrlæge.

• #3   5. jul 2011 Hvis en kat taber sig lige pludselig, så vil jeg mene det er tegn på at noget er helt galt smiley Jeg ville i hvert fald få katten tjekket af en dyrlæge smiley

• #4   5. jul 2011 ville helt sikkert også smutte forbi dyrlægen med ham

• #5   5. jul 2011 Rikke H **Råd om dyrlæge besøg frabedes, da han nok skal komme det hvis symptomerne forværres.**

Det får du så alligevel, for tabe sig + oppustet mave kan i bedste fald skyldes orm (og det skal jo også undersøges og behandles), men det kan desværre også meget vel være noget alvorligt! Så du skal IKKE vente til symptomerne bliver værre.

Og ja, jeg har oplevet lignende symptomer. Det var kræft.

• #6   5. jul 2011 Det irritere mig lidt at nogle skriver "Hvis et dyr er sygt har det ret til at komme til dyrlægen" når jeg skriver til at starte med skriver at jeg frabeder råd om dyrlægebesøg, da han nok skal komme det hvis symptomerne forværres.

Det er dyrt at gå til dyrlægen og denne tråd er for at jeg kan få et indblik i hvor alvorligt det eventuelt kunne være med ham, da jeg ikke har set ligende symptomer ved en kat der umiddelbart har det fint.

Han lugter ikke ud af munden mere end normalt? - Lidt af tun
    Det er ikke pludseligt han har tabt sig, men sådan over et par måneder
    Det virker umiddelbart ikke som om at det er tænderne den er galt med, de ser fine ud?

• #7   5. jul 2011 Okay, det er dejligt at man så i det mindste kan komme med noget konstruktivt. En tur til dyrlægen bliver det.

• #8   5. jul 2011 Godt at du vil tage ham til dyrlæge, Rikke.
    Jeg håber det bedste.

• #10   5. jul 2011 Jeg har også prøvet, at min kat tabte sig over et par mdr. og troede også først det var orm, men det hjalp ikke at han fik en ormekur... Han tabte sig stadigvæk lige så stille smiley Han både spiste og drak, syntes jeg, som han plejede, men han tabte sig langsomt mere og mere.... Da jeg blev klar over, at ormekuren ikke havde hjulpet og jeg tog ham til dyrlægen fik vi taget en blodprøve og det var hans lever der var næsten stået af og det var for sent at gøre noget for ham, så vi måtte desværre give ham fred... Derfor mit råd længere oppe om, at når en kat taber sig er det symptom nok i sig selv, til en tur til dyrlægen.... Og det vil jeg altid skrive uanset trådstarter frabeder sig den anbefaling, hvis jeg mener det kræver en tur til dyrlægen... Jeg havde bare ikke tidligere idag tid til en uddybende forklaring smiley Så det kan være mange ting smiley Også mere alvorligt, derfor altid en tur til dyrlægen, når en kat ændrer adfærd eller taber sig, som eneste symptomer smiley

• #12   6. jul 2011 Yvonne - det var det samme med min gamle kat smiley også leveren det var helt galt med!
    Hun blev aflivet fordi hun ikke stod til at redde smiley

• #13   6. jul 2011 Ja Lone... Det er altid trist, når vi mister en af vores elskede katte smiley Uanset hvordan vi mister dem smiley

• #15   6. jul 2011 Jeg tænkte ligesom Felis også FIP da jeg læste at maven var udspilet.

Jeg krydser fingre for at det ikke er det.

• #16   6. jul 2011 Felis **det ka' da ikke passe, at jeg er den eneste der tænker på sygdommen FIP**

Næ, samme tænkte jeg, men det er jo dyrlægen, der må stille diagnosen.

Jeg har oplevet bare ét af symptomerne (opspilet bug) og det var leverkræft. I øvrigt efter katten havde fået fjernet kræftknuder i mælkekirtlerne - det må have sprdet sig smiley

• #17   6. jul 2011 .. kræftknuder pga. p-piller.

• #18   6. jul 2011 Jeg tænkte godt nok ikke på FIP, men har heller aldrig oplevet det selv eller set en kat med det, så det slog mig slet ikke... Men kan godt se, at symptomerne faktisk fortæller, at det også kan være det smiley Ja det kan være meget, men håber trådstarter har været ved dyrlægen nu og kommer med en opdatering smiley

• #20   8. jul 2011 Ja, opdatering vil være rart, uanset hvordan det er gået.

• #21   8. jul 2011 Ja, jeg har desværre ikke lige været på, har ikke lige haft overskud til det.

Han blev desværre aflivet hos dyrlægen smiley han havde væske i maven som følge af en sygdom der ikke kunne helbredes.

• #22   8. jul 2011 Puha, det lyder da sikke godt.

Hvilken sygdom var der tale om??

• #23   8. jul 2011 Ja jeg kan ikke engang huske hvad dyrlægen kaldte det, noget SKV-noget ??

Men nej det er bestemt ikke sjovt smiley

• #24   8. jul 2011 Din beskrivelse lød også som FIP - tynd og skarp med stor mave.

Øv - det gør mig ondt, men der er ikke noget at gøre

• #25   9. jul 2011 Godt du kom afsted med ham, så han kunne blive hjulpet til at få fred.
    R.I.P. lille mis.

Kommentér på:
Hvad fejler han???

Annonce