{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

Mit hjerte græder.. :( Sommerhuskat... {{forumTopicSubject}}

Åhhh..... smiley Jeg var med min reservefar ude og købe et sommerhus idag oppe ved noget som hedder Vrist, og idet vi går op til døren, kommer en stor fertil hankat ræsende op til døren.. Ved første øjekast ser han sød, kærlig og MEGET søgende ud.. Dernæst da han drejer jeg, ser jeg at hans højre hofte ser "knækket" ud.. Den buler og ligner mest af alt at den har været brækket og groet forkert sammen... Han er enormt nussesyg, tørstig og sulten... Han slikkede mine fingre enormt, og kunne dufte at jeg havde haft stegt lever i mine lommer fra da jeg passede hund... Da jeg aede ham kunne jeg mærke alle knogler, og hans øjne vendte helt rundt.. Jeg havde en meget lille smule RC foder i tasken, ca. 100-150 g.. Og han SLUPREDE det i sig, og kunne ikke tygge.. Da fik jeg et kig på hans mund, den så betændt og meget skidt ud, og da han bukkede sig ned kunne jeg se at tæerne på hans ene forpote nærmest bukkede helt bagom og op af benet.. smiley

Da mægleren kom, spurgte vi til katten, og hun var også meget ked af at se den lille kat, og mente IKKE at ejeren som ejer huset, som bor i vejle, ejer katten.. Alligevel strømmede den rundt til alle dørene, og netop kun i det hus... Vi spurgte til muligheden for at få den afhentet af nogen, måske falck, hvorefter hun fortæller at det vil de ikke i det sommerhus område, og hun selv har 7-8 katte efterladt i netop samme område..

Jeg vil simpelthen så gerne hjælpe den stakkels kat, er der nogen som ved hvad man kan gøre? Jeg har desværre ingen midler at gøre med overhovedet.. smiley

(P.S. Jeg har taget et par billeder af ham hvis nogen vil se)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit hjerte græder.. :( Sommerhuskat...
  • #1   11. dec 2010 Åh neeeej! smiley
    Tror det må være en misforståelse at Falcks dyreambulance ikke vil hente katten. Det SKAL de da!
    En kat i så dårlig forfatning ville jeg bringe til dyrlæge. Ville IKKE lade den gå! (Hvis en "hund" til en taxa kan hjælpe, så bidrager jeg gerne).

Og så synes jeg at ejeren af det sommerhus bør kontaktes. Hvad ved mægleren da om ejerens evt. kattehold? Jeg har dæleme hørt rigelig tit om folk, der har haft deres kat med i sommerhus, men så kunne de ikke lige finde den da de skulle hjem og så har de ladet kat være kat, og er kørt. Arghh :().

• #3   11. dec 2010 Mægleren fortalte at Falck simpelthen ikke ville afhente katte fra det område, fordi så kunne de ikke lave andet, og slet ikke når den er tam.. Nu var vi der i flere timer, og længe før mægleren kom, og jeg fattede det ikke, for vi så overhovedet ikke andre katte derude.. Og det er altså helt ude ved havet, 100m fra vandkanten, og der er ikke overvældende mange huse derude..

Han var rigtig skidt.. Tungen kunne han næsten ikke holde inde i munden, og øjnene vendte helt forkert... Han så tyk uf med store runde "kjæver", men når man mærkede ham var han slet, slet ikke nær normalvægtig... Men han var så kælen, og jeg kunne ikke lade være med at nusse ham og give ham lidt mad og vand..

• #4   11. dec 2010 Jesper - Må man det? Altså både min mor og far har begge, men tror ikke på at de ville kunne gøre det.. smiley Det nærmeste jeg kommer er nok at låne en bil og sørge for at få det gjort på nærmeste klinik, og få regningen på afbetaling.. smiley

• #6   11. dec 2010 Kan kun være helt enig Jesper H, jeg får osse meget grimme fantasier om hvad jeg kunne hitte på.
    En dyrlæge skal hjælpe en kat i nød uanset hvem der ejer det og det lyder for mig som om det bedste for det stakkels dyr var en aflivning. Så jeg ville indfange katten evt med assist fra et af internaterne og få den aflivet hurtigst muligt. Så lider den i hvert fald ikke mere. Jeg kan ikke forestille mig at der er nogen der vil overtage en så dårlig kat som du beskriver, desværre

• #8   11. dec 2010 Du kan være heldig, at det er en dyrlæge der vil gøre det gratis.. eller til nedsat pris

• #9   11. dec 2010 Jeg må prøve at ringe til dyrlæge og falck mandag hvis den stadig er der..
    Her er han så: http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=13222

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #10   11. dec 2010 Har du et konto nr Sabina,? hvis der er nogen der vil hjælpe og give lidt til dyrlæge regningen kan de jo PB dig. For jeg vil gerne bidrage med en hund, så den stakkels kat kan få fred, den skal ski ikke gå og lide, det kan ikke passe. smiley Så PB mig og skriv dit konto nr til mig. smiley

• #13   11. dec 2010 :o(( Puha Stakkels mis! Håber du finder ud af noget! Gerne en opdatering!

• #14   11. dec 2010 Jeg kommer med update på mandag når vi skal derud igen, så skal jeg nok lige skrive her, og så kan vi se til den tid, hvis det viser sig at falck og/eller dyrlæge ikke vil hjælpe... Tusinde tak alle Jer som vil hjælpe.. Det er super sødt af Jer! Hvis nogen af Jer kommer fra Struer/Lemvig/Harboøre området kan I osse få adressen hvis nogen lyster?

• #16   11. dec 2010 Tak Sabina..
    Nej jeg bor også for langt væk desvære!! :O((

• #17   11. dec 2010 Det ser ud som om den er rigtig gammel og det er vel osse derfor den er blevet kasseret. Hvor er de mennesker dog grumme, at de bare kan lade den stakkels kat gå for lud og iskoldt vand. Håber at den i det mindste kan finde læ om natten.
    Desværre er der mange der lider samme grusomme skæbne, fordi deres mennesker er afstumpede

• #18   11. dec 2010 Ja Marianne :o( Ja det er ikke første gang nej man høre om dette!! Fatter ikke folk! Suk suk...

• #19   11. dec 2010 Det så ud til at den lå og sov inde i noget marhalm inde under et grantræ, da den kom ræsende, men ellers var der ikke rigtig læ eller ly at finde deroppe.. smiley

• Janne.*

#20   11. dec 2010 Jeg håber du så finder en dyrlæge/falck der vil tage den stakkels kat ind og lade den få fred, den har sikkert mange smerter med alle de skavanker du skriver. smiley

Men kunne du ikke tage der ud i morgen, for tænk hvis du ikke finder ham på mandag, jeg bor desværre også alt for langt væk eller ville jeg have være der som en raket. Men vi må se hvad det ender med og ser frem til en opdatering. smiley Rigtig dejligt at der findes mennesker som dig, der bare ikke lade stå til. smiley

• #21   11. dec 2010 Jeg har hverken bil eller bor i nærheden, så kan desværre ikke hjælpe med andet end en skilling.

Måske bor du også selv et stykke fra det sommerhus, men kattens tilstand taget i betragtning synes jeg, der er længe til mandag smiley

Det er let at være bagklog, men til en anden gang, så ring selv til dyreambulancen (70 10 20 30). De SKAL sgu rykke ud, når en hjemløs kat i den grad er i nød!
    (og hvorfor pokker har den mægler ikke selv gjort noget, når hun nu blev afvist af Falck :S) En dyrlæge vil næppe være bekendt at tage sig betalt for at aflive sådan en stakkels, forladt kat.

Åh suk altså, den stakkels mis. KED smiley

• #22   11. dec 2010 Janne - Det kan jeg desværre ikke, for jeg har ingen bil.. smiley Så jeg må vente til på mandag når jeg kan køre med.. Det er et godt stykke fra mig nemlig..

Britt: Her er linket til sommerhuset, der er adressen vidst osse: (link fjernet)

Tusinde tak endnu engang, og mange krams!

• #23   11. dec 2010 Jeg ville få hentet katten og få den afleveret til en dyrlæge, så måtte han tage affære.
    Måske er den chippet el. øremærket ellers må han aflive den for egen regning.

Tillægsspørgsmål Hvornår er der fri jagt på den slags mennesker der bare kasserer en kat ?

• #24   11. dec 2010 Jeg sidder også og håber, at nogen der bor tæt på kan hjælpe.

(det er sjældent jeg ville ønske jeg havde en bil, men lige nu ville jeg godt nok).

• Janne.*

#25   11. dec 2010 Er der ikke nogen herinde, der har bil og ikke bor så langt væk som kan hjælpe ? eller nogle du kender der kan køre dig i morgen. smiley Jeg synes også at det er for længe til på mandag. smiley

• #26   11. dec 2010 Jeg kan desværre ikke blive kørt før mandag, da min reservefar og hans søn desværre er taget på ferie, i deres andet sommerhus.. smiley
    -Og jeg kender ikke andre jeg kan låne bil af..

• #27   11. dec 2010 Jeg kan måske imorgen, tage kontakt til det bureau som lejer sommerhuset ud, imorgen... -Da der er nogle tyskere som har lejet det til mandag, eller kontakte falck og spørge om de vil sætte en eventuel fælde op?

• #28   11. dec 2010 Se lige her: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=925/sprog=1/grp=2/menu=2/

Kan jeg ringe lige NU?

• #29   11. dec 2010 Nu har jeg snakket med Falck.. De vil gerne tage derud, men først imorgen.. De har fået billedet tilsendt pr. mail, beskrivelse og det hele... De ville prøve om de kunne komme med opdatering, og fik mit nummer...

• #31   11. dec 2010 ej stakkels kat smiley Håber du kan komme derop i morgen så den kan få en ende på sine lidelser smiley

• #32   11. dec 2010 Ej hvor fedt at du fik ringet... dejligt at de tager derud.. hold os lige opdateret smiley

• Janne.*

#33   11. dec 2010 Sabina, hvis man var smart, kunne man så ikke ringe og spørge falck, dem du har snakket med, om de vil komme og hente dig, så kan du jo også vise dem at det er den kat, hvis I finder den og du kan måske siden den er så kælen ved dig, bærer den op i buret falck har med. Så kan de jo kører dig hjem igen efter. Du kan kun få et nej. Men det ville nok gøre så det er lettere at fange katten, man ved jo ikke om ktten er bange for mænd.

• #34   11. dec 2010 Prøv Kattens Værn, ved de nogengange henter katte i sommerhus områder...

• #35   11. dec 2010 Falck har lige haft ringet, de kører derop nu.. smiley Jeg tilbød at tage med, men han skulle lige lidt nærmere da han kører fra Herning.. !!

• #36   11. dec 2010 Hvis dette sker en anden gang. Så skal en dyrlæge aflive en herreløs kat, der er i så dårlig forfatning:-) Min farmor kørte til dyrlægen med en kat der rendte ude ved deres sommerhus, og da vinteren nærmede sig og min farmor og farfar skulle hjem i deres lejlighed, kørte hun den til den nærmeste dyrlæge og de aflivede den, kvit og frit. Hun lånte sågar en transportkasse, til at tranportere katten i:-) Men dejligt at Falck tager sig af den. Bare så ærgeligt at han hæjst sandsynligt bliver aflivet:-( Min søster har en 8 år gammel hankat, der var blevet forladt af sine ejere, oppe hvor jeg dengang boede, ringede jeg til min søster og spurgte om hun ikke lige skulle forbi til en kop kaffe og en kattekilling, he he. Hun endte med at tage ham med hjem og han er bare den bedste kat! Han virkede som om han var taknemmelig for at blive reddet og det tror jeg også at han er. Han ville have været død af kulde og sult, hvis ikke min søster tog ham med hjem. Skal lige siges at hun tog til dyrlæge med ham et par dage efter hun fik ham med hjem og fik ham tjekket for chip og der var ingen. Så han blev kastreret og øremærket og lever nu et luksusliv på landet:-) Puuuh, laaang historie*GG*

• #37   11. dec 2010 Godt du selv ringede til Falck, Sabina. (ærgerligt du ikke kan komme med).

Hvis du har fortalt dem det samme om katten, som du har skrevet her i tråden, så tror jeg at de vælger at køre derop nu, fordi de har ondt af den stakkels kat.

Nu er der kun tilnage at håbe og bede til, at de finder katten, at de håndterer ham pænt, og at han bliver hjulpet kærligt afsted til Kattehimlen.

• #38   11. dec 2010 tilBage ikke tilnage.

• #39   11. dec 2010 Åhh, jeg synes bare det er så frygtelig hårdt... Bare at overbevise tankegangen om at han får det bedre nu.. For selvom han får det bedre end han har nu, så er det ikke bedre end det bedste.. Nemlig at komme i en kærlig elsket familie, og få bugt med alle skavanker han nu måtte have... smiley Det brænder bare sådan i mit hjerte når jeg ser sådanne dyr som ikke lever som de fortjener... Han havde jo så meget kærlighed, og var så kælen.. smiley

Venter spændt på at de ringer tilbage..

• #40   11. dec 2010 Ja, Sabina, gu er det hårdt! Jeg er også helt ulykkelig ved tanken om den stakkels mis, og føler også trang til at passe og pleje ham og give ham alt hvad han har manglet. Men så skadet som han lyder til at være, er det mest nådige nu nok at give ham fred. Men tudbrøl, hvor er det da trist, at det er kommet dertil smiley

• #41   12. dec 2010 Hvor er det godt, der findes mennesker som dig Sabina smiley

Men jeg ville nok selv tage derop i morgen for at se, om katten stadig er der.
    Tag for en sikkerheds skyld en transportkasse og noget foder med.
    Det skulle ikke være nødvendigt med en fælde, når den er så kontaktsøgende og sulten.

• #42   12. dec 2010 Godt den får fred smiley

• #44   12. dec 2010 Jeg skulle lige se, om DB havde ringet tilbage. Håber sådan de fandt katten, og at den er kommet et bedre sted hen.
    Vi får nok opdatering senere...

• #45   12. dec 2010 Uha, sikke en historie.. smiley
    Tænk at folk har samvittighed til at lade deres gamle kat gå på den måde, det er utroligt at der findes folk derude, som ikke kan finde ud af at påtage sig et ansvar, når de nu selv har taget det i første omgang..
    Jeg venter også spændt på at høre hvordan det gik falck - håber inderligt at de fandt den stakkels herre..

• #46   13. dec 2010 Opdatering!!

Da jeg først kom i seng kl. 05 i morges, fordi jeg sad og ventede, og ventede, og ventede på det opkald fra Falck, kommer der først en opdatering nu, da han ringede for ca. en time siden..
    Falck manden rendte rundt derude i ca. 3 timer i nat, og kørte først fra Herning da han ringede, så han ville ikke ringe på det tidspunkt..
    Han fandt ikke katten, og gik rundt til de 6-7 huse der var lys i derude i området, uden held.. Jeg har fået hans private nummer, da han bor forholdvis tæt på, og jeg må ringe hvert tidpunkt af døgnet sagde han, hvis jeg finder katten igen.. Det er jo ihvertfald beroligende selvom det var en skam han ikke fandt katten.. smiley De tyskere som var i huset havde set katten da de ankom til huset, og gidet den noget pålæg havde de fortalt, men siden da havde de ikke set den, men de fik også hans nummer og besked på at ringe hvis den kom igen, og han skulle nok give besked lovede han..

Knus og kram!

• #47   13. dec 2010 Takker for opdatering smiley

Vi må håbe nogen finder den smiley

• #48   13. dec 2010 Åh og øv for noget skidt, at han ikke fandt katten :(. Det hjælper ikke katten, men dog alligevel rart at høre at falckmanden har gidet gøre en indsats for at finde den.
    Hvis han kunne få tyskerne til at fodre den, så ville den blive lokket til - de kunne lukke den ind og ringe efter falckmanden, der kunne afhente den.

Uh, det gør ondt at tænke på hvor usselt et liv den stakkels kat har smiley

• #49   14. dec 2010 Jah Tinka, det var rigtig ærgeligt.. smiley Men det er ihvertfald rart at vide at vi kan ringe til hver en tid, hvis vi ser den igen.. smiley -vi så den desværre ikke igår..

• #52   3. jan 2011 Nej, desværre har vi ikke set den siden.. smiley

Kommentér på:
Mit hjerte græder.. :( Sommerhuskat...

Annonce