{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

Mit hjerte græder {{forumTopicSubject}}

Fandt her til aften en lille killing ude i min have, max 5 uger gammel, den var tam og tænkte at den måtte have et hjem i nærheden.
Jeg gik ned til genboen og bankede på, og spurgte så om de havde killinger eller vidste om der var nogen i området som havde killinger.
Det vidste sig så at det var hans genboes killing, og fik desværre en kedelig historie om at han havde fået den og en killing mere af hans søster som ikke gad have dem mere, og han har så bare sat dem udenfor til at klare sig selv. Den killing jeg fandt havde øjenbetændelse i det ene øje, halvdelen af øjet var fyldt med grøn væske, også havde den kæmpe store lopper, og mistænker at den har en del orm også desværre.

Det skær i mit hjerte at folk kan finde på at tage så små killinger fra deres mor også ikke behandle dem når de er syge og bare lader dem rende udenfor. Og ejeren er aldrig hjemme.

Jeg har skrevet en mail til dyrenes beskyttelse, og håber at de måske vil kigge på sagen.
Fortryder helt at jeg afleverede den igen.

Undskyld, men måtte simpelthen bare lige ud med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit hjerte græder
  • #2   10. aug 2013 For hulen da smiley Jeg er mundlam smiley

• #3   10. aug 2013 Det er hans søster som ikk ville have dem længere og derfor gav dem til hans bror.

• #5   10. aug 2013 Øv !!

• #6   10. aug 2013 Øv altså.. smiley

Jeg ville mælde dem begge for at fjerne killinger under 12 uger fra deres mor og samtidig misrøgte killingerne..

• #7   11. aug 2013 Ja, så er det sommer og killingetid - for fanden da!
    Dumping, dumping og atter dumping!
    Aaarrghh........

Jeg havde nok ikke leveret killingen tilbage.

• #10   11. aug 2013 Jeg har anmeldt ham til dyrenes beskyttelse, og der kommer en ud i dag og snakker med ejeren af kilingerne, jeg har lige taget killingerne ind og givet dem mad og vand da de gik rundt uden for og kaldte og kaldte og var mega sultne. Så de bliver ved mig indtil ham fra dyrenes beskyttelse kommer.

Hvor gammel vil i mene de er?

profilbillede
  • #11   11. aug 2013 et mere

profilbillede
  • #13   11. aug 2013 Okay, så er de under, for begge killinger har blå øjne. Men ja min opdrætter sagde også 6-7 uger.

• #16   11. aug 2013 Jeg aner ikk hvor moderen er henne, men hun er nok ved søsteren til ham som har fået killingerne.
    Men nu er de hos mig, og har fået mad og vand, og de sprang nærmest i madskål og spiste og spiste. Og nu ligger de og slapper af.

• #17   11. aug 2013 Der skulle vel ikk være nogen i nærheden af holstebro som har loppekur og ormekur til killingerne?
    Har desværre ikk selv mere, og har ikk pt mulighed for at få fat i noget

• #18   11. aug 2013 Jeg vil ud fra størrelse og det at de stadig har blå øjne gisne om at de er 6 uger smiley øv for en historie du er landet midt i, jeg håber at DB er til nogen hjælp, men desværre tvivler jeg på at noget sker, han får vel bare et dask over fingerne og får killingerne tilbage smiley

• #19   11. aug 2013 De kan ikk få fat på ejeren, og de må jo ikk tage dem uden ejers tilladelse. Hvilket er rigtig synd, for den røde er altså syg, den er sløv og dens øjne løber i vand af ren betændelse og kanten på øjne er helt røde.
    Men heldigvis så spiser de begge to godt, er bare bange for at de er så forfanget af orm at de ikk er til at redde.

• #20   11. aug 2013 Orm kan de nu nok kureres for.
    Faktisk så synes jeg at den syge skulle indleveres hos dyrlægen, så kan ejeren jo hente den der - hvis han ønsker det smiley

Prøv lige at snakke med kredsformanden om det kan lade sig gøre.

• #21   11. aug 2013 Han er på vej ud for at kigge på killingerne nu da jeg skrev til ham at den røde altså er syg og trænger til at komme til dyrlæge.
    Også må vi se hvad han siger, han havde også snakket med ejeren, men ejeren kom først hjem senere. men håber han tager dem med sig.

• #22   11. aug 2013 Internaterne er overfyldte............... hvad bliver killingernes skæbne?

• #23   11. aug 2013 Jeg ved det ikk. Men nu må vi se hvad han siger. havde gerne taget killingerne til mig indtil de blev gamle nok til at få nyt hjem , men jeg må desværre ikk have flere dyr. Og de kan ikk rende løs i huset pga hunden, og ved heller ikk hvad mine egne katte vil sige til dem.

• #24   11. aug 2013 Det allerbedste ville jo hvis de kunne komme ud til en plejefamilie indtil de er gamle nok.

• #25   11. aug 2013 Hvad kan jeg bruge til at desinficerer buret med når killingerne bliver hentet? så det bliver fri for eventuelle sygdomme og lopper?

• #26   11. aug 2013 Så har han været her og kigge på killingerne, og har fået lov til at hvis ejer vil af med dem at finde en plejefamilie til dem. Dyrenes beskyttelse kunne godt tage dem, men så ville de blive aflivet, og ejeren vil også bare aflive dem hvis det er.
    Og syns de fortjener at få en chance

• #27   11. aug 2013 Jeg tænkte nok at der ventede en aflivning forude smiley

Jeg håber meget på at du finder en plejefamilie.

Prøv evt. at kontakte OASA, de har også plejefamilier - og ligeledes har IK og KV.

Flot at du tog initiativ og så er det jo bare afsted til dyrlægen inden du knytter dig til dem. Du må hellere få dem tjekket i hoved og r**.

Til desinfektion kan du bruge en rodalonopløsning, men husk at vaske efter smiley

• #28   11. aug 2013 Tak, skal jeg nok gøre. heldigvis er buret nemt at gøre rent.

De bliver hentet her til aften, vidste sig at min genbo havde løjet om hvordan ejeren havde fået killingerne. Ejeren har fået dem fra en gård, og fordi den røde ser så syg ud er fordi den er blevet påkørt af en traktor, men jeg snakker med ejeren, og beder ham tage dem til dyrlægen begge to, også vil jeg tjekke op på dem i løbet af et par dage. Og vil hjælpe ham så godt jeg kan, og måske prøve at overtale ham til at finde en ny familie til dem med en voksen kat som kan opdrage killingerne så de lære at være rigtige katte.
    Men de bruger heldigvis kattebakken rigtig flot.

• #29   11. aug 2013 Gad vide om der bliver en "happy end"???

• #30   11. aug 2013 Jeg snakkede med ham da han hentede killingerne for lidt siden, og han sagde at begge katte har været ved dyrlæge og han var i gang med behandling af deres øjenbetændelse. Og han ville give dem loppekur så snart han kom hjem med dem, og ville ringe til dyrlægen for at få finger i ormekur. Og jeg tjekker op på ham om et par dage for at sikre at deres øjne bliver bedre

• #31   11. aug 2013 Jeg er lige ved at tro, at en aflivning ville være mere nådigt smiley

• #33   11. aug 2013 Vil sige at den ene burde aflives, for den har det ikk så godt. Men den anden er der god chance for, den er livlig og leger som en normal killing bør gøre.

• #34   11. aug 2013 Ja men de forhold du beskriver er ikke gode og hvis den ene bliver aflivet har den anden endnu mindre chancer for et godt og normalt liv, den er for ung og uden mor eller i det mindste en anden kat, vil den nok også få problemer med katte ting smiley

• #35   12. aug 2013 Self skal den anden killing have selskab af anden kat hvis den røde bliver aflivet.
    Men ja ville også ønske jeg selv kunne have beholdt dem indtil jeg havde fundet en plejefamilie til dem i stedet for, gerne med en ung missemor som kunne tage sig af dem. De har jo ikk fået modermælk længe, tror han har haft dem en uges tid.
    Og i følge det papir som manden fra dyrenes beskyttelse havde så var de max 7 uger gammel. Men tror stadigvæk på at de kun var 5 uger.

• #36   12. aug 2013 smiley

• Simone O
    Simone O Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Katte: 4 Svar: 6
    #37   18. aug 2013 det er så typisk det der! katte er en plage for nogen mennesker!
    kan blive så gal når jeg hører sådan noget!
    da jeg boede hjemme, altså stadig et barn.. var jeg på besøg hos min farfar.. så hørte jeg nogen mærkelige lyde og gik efter dem..
    så så jeg min farfar drukne som killinger og nogen store katte! og derefter kaste dem ind i ilden på sådan en gammel tønde..
    der furger en dæmon i mig! jeg gik over og slog ham lige i ja i ved.
    han blev selvf sur og slog mig.. min far blande sig og trak mig væk..
    sad bare med min lille hvidekilling derhjemme som var der ude fra.. håbede og bad til at han ikke kom og tog den eller de andre vi havde..
    gjorder han selvf, ikke. men min fars undskyldning for ham var ''han er gammel, sådan gjorder man i gamle dage'' hver højtid eller når jeg så ham derefter. blev vi altid uvenner over den måde han behandlede dem på..
    men ja alle var jo ligeglade.. så for et års tid kørte jeg forbi med min kæreste..
    jeg ku se nogen små killinger fra vejen af.. så prøvede at fange dem.. men de var meget vilde.. så fangede jeg endelig en.. og for at være ærlig kastede jeg op.. hele dens ene øje var væk og der var grøn masse ud af det.. ud over det var der selvf lopper, øremidder, også det værste tæger på størrelse med popcorns kærner..
    flere af dem havde voldsomme sår og syge..
    jeg gik over og bankede på, og hans kone åbnede.. hun plejer at være sød mod dyr men der var blevet for mange var hendes undskyldning! og hun ville kun tage sig af de langhåret racer nu, men de var også syge med øjnebetændelse..
    jeg råbte jeg skreg af farfar sku komme ud ende jeg ringer til politiet!!
    så kom han og sagde han nok skulle slå dem ihjel imorgen!?
    gav min kæreste killingen og smækkede min farfar en og spurgte om han overhovedet havde et hjerte!! jeg meldte ham til dyrenes beskyttelse.. der kom en først nogen timer efter.. han gik rundt og satte fælder op og ringede efter flere folk.. de var 3 dage om at fange alle de katte.. og over 60% af dem blev aflivet da de var for syge og vilde til at redde.. der var i alt 48 vilde katte.. + killinger..
    den lille 1 øjet blev reddet og har et dejligt hjem hos en familie på fyn..

jeg snakker ikke med min far eller min farfar længere.. da min far mener det var forkert at melde min egen familie.. men havde advaret ham i lang tid om det og havde fundet hjem igennem flere år til mange af kattene. men når han ikke kasterer nogen af dem eller stilereser dem kommer der jo bare flere og flere..
    jeg elsker alle dyr men selvf har man nogen ynglings dyr, nogen heste andre hunde. mig mine er katte og hunde. alle dyr fortjener en chance, og har man ikke kastereseret sine dyr må man tage det med.

undskyld for den lange bedsked men kunne ikke lade vær med at fortælle min historie smiley håber i forstår mig smiley

• #38   18. aug 2013 Hold da op for en historie Simone, jeg syntes du er rigtig sej at du gik imod din egen familie og meldte dem til DB, det er der ikke mange som ville have gjort, men forstår din grund for det og syntes det er sejt gjort, du havde jo på forhånd prøvet at give ham chancen for selv at gøre noget fornuftigt, forstår godt at nu var nok nok,..

Så sejt gået og øv for en oplevelse du fik som barn, det er noget der sætter sine spor for resten af livet..

• #39   18. aug 2013 Jeg bakker op, det var enormt modigt gjort - men klogt smiley

• #40   19. aug 2013 Lige en opdate på killingerne, de har det godt, og de har begge to været ved dyrlæge, selv den røde er kommet sig rigtig godt. snakkede med ham den anden dag.

• #42   19. aug 2013 Jeg snakkede kun lige kort med ham, var ude at gå med hunden da hans hund hoppede over hegnet, da vi gik forbi, også spurgte jeg lige til dem.
    Men har ikk set dem udenfor siden, så de bliver holdt inde. Men tror på at de har været ved dyrlæge med dem, han kender dyrlægen herude personligt, så er ikk noget der koster ham dyrt at få dem tjekket.

• #44   19. aug 2013 Må indrømme at jeg ikk ved det, men håber det ikk. men jeg tror ikk han har gjort det, han virker god nok

• Simone O
    Simone O Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Katte: 4 Svar: 6
    #45   19. aug 2013 tak for det smiley
    ja livet er hårdt og kigger stadig den dag idag om der skulle være kommet nogen nye til, selv om jeg ikke må gå på grunden for ham mere. men er ligeglad ..

Kommentér på:
Mit hjerte græder

Annonce