Mit hjerte græder {{forumTopicSubject}}
Fandt her til aften en lille killing ude i min have, max 5 uger gammel, den var tam og tænkte at den måtte have et hjem i nærheden.
Jeg gik ned til genboen og bankede på, og spurgte så om de havde killinger eller vidste om der var nogen i området som havde killinger.
Det vidste sig så at det var hans genboes killing, og fik desværre en kedelig historie om at han havde fået den og en killing mere af hans søster som ikke gad have dem mere, og han har så bare sat dem udenfor til at klare sig selv. Den killing jeg fandt havde øjenbetændelse i det ene øje, halvdelen af øjet var fyldt med grøn væske, også havde den kæmpe store lopper, og mistænker at den har en del orm også desværre.
Det skær i mit hjerte at folk kan finde på at tage så små killinger fra deres mor også ikke behandle dem når de er syge og bare lader dem rende udenfor. Og ejeren er aldrig hjemme.
Jeg har skrevet en mail til dyrenes beskyttelse, og håber at de måske vil kigge på sagen.
Fortryder helt at jeg afleverede den igen.
Undskyld, men måtte simpelthen bare lige ud med det
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 222
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg ville mælde dem begge for at fjerne killinger under 12 uger fra deres mor og samtidig misrøgte killingerne..
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Dumping, dumping og atter dumping!
Aaarrghh........
Jeg havde nok ikke leveret killingen tilbage.
nov 2011
Hvor gammel vil i mene de er?
nov 2011
nov 2011
nov 2011
Men nu er de hos mig, og har fået mad og vand, og de sprang nærmest i madskål og spiste og spiste. Og nu ligger de og slapper af.
nov 2011
Har desværre ikk selv mere, og har ikk pt mulighed for at få fat i noget
jan 2012
nov 2011
Men heldigvis så spiser de begge to godt, er bare bange for at de er så forfanget af orm at de ikk er til at redde.
aug 2010
Faktisk så synes jeg at den syge skulle indleveres hos dyrlægen, så kan ejeren jo hente den der - hvis han ønsker det
Prøv lige at snakke med kredsformanden om det kan lade sig gøre.
nov 2011
Også må vi se hvad han siger, han havde også snakket med ejeren, men ejeren kom først hjem senere. men håber han tager dem med sig.
aug 2010
nov 2011
nov 2011
nov 2011
nov 2011
Og syns de fortjener at få en chance
aug 2010
Jeg håber meget på at du finder en plejefamilie.
Prøv evt. at kontakte OASA, de har også plejefamilier - og ligeledes har IK og KV.
Flot at du tog initiativ og så er det jo bare afsted til dyrlægen inden du knytter dig til dem. Du må hellere få dem tjekket i hoved og r**.
Til desinfektion kan du bruge en rodalonopløsning, men husk at vaske efter
nov 2011
De bliver hentet her til aften, vidste sig at min genbo havde løjet om hvordan ejeren havde fået killingerne. Ejeren har fået dem fra en gård, og fordi den røde ser så syg ud er fordi den er blevet påkørt af en traktor, men jeg snakker med ejeren, og beder ham tage dem til dyrlægen begge to, også vil jeg tjekke op på dem i løbet af et par dage. Og vil hjælpe ham så godt jeg kan, og måske prøve at overtale ham til at finde en ny familie til dem med en voksen kat som kan opdrage killingerne så de lære at være rigtige katte.
Men de bruger heldigvis kattebakken rigtig flot.
aug 2010
nov 2011
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
nov 2011
maj 2012
nov 2011
Men ja ville også ønske jeg selv kunne have beholdt dem indtil jeg havde fundet en plejefamilie til dem i stedet for, gerne med en ung missemor som kunne tage sig af dem. De har jo ikk fået modermælk længe, tror han har haft dem en uges tid.
Og i følge det papir som manden fra dyrenes beskyttelse havde så var de max 7 uger gammel. Men tror stadigvæk på at de kun var 5 uger.
maj 2012
aug 2011
Følger: 1 Katte: 4 Svar: 6
kan blive så gal når jeg hører sådan noget!
da jeg boede hjemme, altså stadig et barn.. var jeg på besøg hos min farfar.. så hørte jeg nogen mærkelige lyde og gik efter dem..
så så jeg min farfar drukne som killinger og nogen store katte! og derefter kaste dem ind i ilden på sådan en gammel tønde..
der furger en dæmon i mig! jeg gik over og slog ham lige i ja i ved.
han blev selvf sur og slog mig.. min far blande sig og trak mig væk..
sad bare med min lille hvidekilling derhjemme som var der ude fra.. håbede og bad til at han ikke kom og tog den eller de andre vi havde..
gjorder han selvf, ikke. men min fars undskyldning for ham var ''han er gammel, sådan gjorder man i gamle dage'' hver højtid eller når jeg så ham derefter. blev vi altid uvenner over den måde han behandlede dem på..
men ja alle var jo ligeglade.. så for et års tid kørte jeg forbi med min kæreste..
jeg ku se nogen små killinger fra vejen af.. så prøvede at fange dem.. men de var meget vilde.. så fangede jeg endelig en.. og for at være ærlig kastede jeg op.. hele dens ene øje var væk og der var grøn masse ud af det.. ud over det var der selvf lopper, øremidder, også det værste tæger på størrelse med popcorns kærner..
flere af dem havde voldsomme sår og syge..
jeg gik over og bankede på, og hans kone åbnede.. hun plejer at være sød mod dyr men der var blevet for mange var hendes undskyldning! og hun ville kun tage sig af de langhåret racer nu, men de var også syge med øjnebetændelse..
jeg råbte jeg skreg af farfar sku komme ud ende jeg ringer til politiet!!
så kom han og sagde han nok skulle slå dem ihjel imorgen!?
gav min kæreste killingen og smækkede min farfar en og spurgte om han overhovedet havde et hjerte!! jeg meldte ham til dyrenes beskyttelse.. der kom en først nogen timer efter.. han gik rundt og satte fælder op og ringede efter flere folk.. de var 3 dage om at fange alle de katte.. og over 60% af dem blev aflivet da de var for syge og vilde til at redde.. der var i alt 48 vilde katte.. + killinger..
den lille 1 øjet blev reddet og har et dejligt hjem hos en familie på fyn..
jeg snakker ikke med min far eller min farfar længere.. da min far mener det var forkert at melde min egen familie.. men havde advaret ham i lang tid om det og havde fundet hjem igennem flere år til mange af kattene. men når han ikke kasterer nogen af dem eller stilereser dem kommer der jo bare flere og flere..
jeg elsker alle dyr men selvf har man nogen ynglings dyr, nogen heste andre hunde. mig mine er katte og hunde. alle dyr fortjener en chance, og har man ikke kastereseret sine dyr må man tage det med.
undskyld for den lange bedsked men kunne ikke lade vær med at fortælle min historie håber i forstår mig
jan 2012
Så sejt gået og øv for en oplevelse du fik som barn, det er noget der sætter sine spor for resten af livet..
aug 2010
nov 2011
nov 2011
Men har ikk set dem udenfor siden, så de bliver holdt inde. Men tror på at de har været ved dyrlæge med dem, han kender dyrlægen herude personligt, så er ikk noget der koster ham dyrt at få dem tjekket.
nov 2011
aug 2011
Følger: 1 Katte: 4 Svar: 6
ja livet er hårdt og kigger stadig den dag idag om der skulle være kommet nogen nye til, selv om jeg ikke må gå på grunden for ham mere. men er ligeglad ..
Mit hjerte græder