Fra inde til ude kat i et nyt hus {{forumTopicSubject}}
Hej alle i kloge kattehoveder :o).
Har lige et spørgsmål på vejende af min veninde. Hun flytter fra en lille lejlighed i KBH til et dejligt hus på Fyn. Med sig har hun bl.a. sine tre katte. De to af dem er Main coon på lige under et år, den sidste er en lille gråstribet huskat der ikke er meget ældre end et halvt år gammel. De er alle tre indekatte, men planen er at de skal være udekatte, når de flytter til Fyns Land. Ruth (som er den lille huskat) skal dog lige steraliseres og chippes. Mit spørgsmål er så om hun bør vente med at lukke dem ud, til vinteren er ovre, da de jo er vandt til den lune lejlighed, og er der en fremgangsmåde som hun skal følge, taget i betragtning at det er et nyt hus og område som kattene ikke kender? (mener at have læst at det er en god ide at have dem inde i 14 dage, så de kan vende sig til de hye lyde og lugte)
Håber der er nogle der kan komme med nogle gode råd :o). På forhånd tak
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 90
Lotte- Jeg har sagt til hende at et nok er bedst at vente til foråret da de slet ikke har fået den vinterpels der skal til, for at stå imod den kommende kulde, så jeg håber hun lytter, og så bliver kattene automatisk holdt inde i mere end 3-4uger ;-). Godt du siger det med at holde døren åben så de kan komme hurtigt hjem, det skal jeg sørge for bliver sagt videre. Tak for hjælpen og god weekend begge to :o)
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 90
Fra inde til ude kat i et nyt hus