1.535 visninger
|
Oprettet:
Fra inde- til udekat {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen
Jeg ville høre hvad jeres erfaringer er, med at jeres katte er gået fra indekat til udekat ?
I øjeblikket bor vi i lejlighed, men flytter i hus inden for et halvt år, så lige nu tumler vi rundt med vores dejlige Maine Coon Bøf.
Men vores indtryk af vores Bøf (som er indekat) i forhold til andre (som er udekatte) er, at han er lidt vild og skør i bolden. Er det rigtig at en kat kan blive lidt skør af ikke og komme ud ? Eller det bare en skrøne ?
Hilsen fra Bøf's ejere:)
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Mange katte forsvinder - og mange af dem kommer ikke hjem igen.
Sure naboer (i op til 5 km radius fra hjemmet)
Risiko for mishandling af andre som ikke bryder sig om kat.
Risiko for at den bliver kørt ned
Sår fra slåskampe med andre katte -deraf dyrlægeregninger.
Har 5 der kommer ud i stor løbegård i haven
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 21
Her kommer missen heller ikke ud, af fare for at miste hende, da der f.eks. kan opstå slåskampe, de kan blive kørt ned eller smidtet af en farlig sygdom fra andre udekatte, f.eks. Feline Leukemia (og de får også lettere lopper og orm!) Der er også folk der tager katte til sig, da de tror de er ejerløse og fortabte. Så jeg vil ikke risikere at en skulle "stjæle" min kat.. En løbegård ville være et fint alternativ. Men det er selvfølgelig helt dit eget valg, om du vil lukke missen ud
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
sep 2011
jan 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 5
Vi har haft en del af det som i nævner oppe og vende, f.eks. et gulv-til-loft kradsetræ (hylder er vi ikke vilde med) og så har vi snakket om, at hvis det hus vi får købt, har muligheden for det, så vil vi lave et voliere til ham, hvis vi ikke føler os helt trygge ved at han skal ud. Men vi tænker at han skal prøve at komme ud, som udgangspunkt
Vi har tænkt over det som der kan vente ham, når han en dag skal ud, men vi kan ikke leve hele livet med bekymringer om hvad måske eller måske ikke sker med vores Bøf.
sep 2011
sep 2011
sep 2011
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Men indhegning eller voliere vil katten klart sætte pris på, og jo de forandre sig noget når de har udeliv, selv et begrænset udeliv, de bliver nemlig jægere!
Min datters 2 katte var indekatte ( lejlighed uden altan) til de var 5 år, men de trivedes hurtig med 1000m2 indhegnet have, og masser af ting, at lave
Deres hegn er kun 120cm og de er aldrig stukket over, men de er jo også et par store Main Coon katte.
Indekatte, selv med lille have som jeg har, kræver mere underholdning, for en kat som ikke sover er jo normalt på jagt.
Røde vil helst have sin fugl med ind jeg vil helst, at han spiser den udenfor
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
har også arbejdet for kv i en del år, og her var vores anbefalning da også at hvis man virkelig er glad for sin kat, ja så er det bedst at lave en løbegård
må så også sige at i de 8 år jeg var der, havde vi faktisk rigtig mange efterlysninger på langhårskatte, som var smuttet - eller rettere vi havde en kraftig mistanke til at folk havde snuppet dem fra ejeren. Må sige at der lugter lige når over 75% af vores efterlysninger i perioder var langhårskatte.
vi fik en gang en kat ind, langhårskat, som virkelig ikke havde været passet. Han fik en omtale i vores lokale avis. Og så til vores åben hus, et par dage efter, ja så kom der en dame som kunne fortælle at det var hendes kat, og at han havde været væk i 1 år (var smuttet 2 dage før at han havde en tid hos dyrlægen). Sjovt nok boede hun i samme kvatere som hvor han var fundet. Hun havde været ud og kalde hver dag i lang tid efter han var smuttet. Og hun havde virkelig brugt året på at lede efter ham med efterlysninger mm.
det som var lidt for underligt var at han er fundet ved samme boligblok som hun bor i.
så vi var af den mening at der var nogen som havde fået en "gratis" kat, men som ikke har kunne holde hans pels.
så hvis jeg var dig og virkelig holdt af min kat, så var en løbegård en rigtig god løsning. Og når du kun har et barn, så behøver du altså ikke lige at lukke hele haven inde. Det vigtigste er at katten kan komme op i højden - det er her tingene er sjove.
på min side er der billeder af min løbegård - som var en terasse da vi købte huset.så vi har muligheden for at have døren til udestuen stående åbent - hele døgnet hvis vi ellers havde lyst til det.
jeg ved at der er blevet flere og flere som vælger den løsning. Man bliver jo glad for sine dyr.
og jeg syntes også at vi for tit hører at der er nogen som har været dumme over for andre folks katte
okt 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 55
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Fra inde- til udekat