448 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Til nytår... Til nytår...
Hej alle katte elskere....
Hvad plejer i at gøre nytårs aften - hvis jeres katte er bange for alt det som bliver fyrret af????
0 synes godt om
jan 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 111
Nytårsmiddagen byder ofte på råvarer, som kan tælles blandt kattens livretter. Det være sig rejer, torsk og hummer. Det skader ikke at lade katten smage en smule af dette, forudsat at det ikke er kraftigt krydret. Fjern de små fiskeben, så de ikke sætter sig fast i kattens svælg. Er der rejer på menuen, så giv kun katten en mindre portion. Rejer indeholder en større mængde magnesium, end katten har behov for. De kan derfor give katten en overdosering af magnesium, der kan udfældes i blæren som blæresten. Dette er en smertefuld tilstand, som kræver dyrlægehjælp. En lille portion rejer nytårsaften udgør dog ingen fare for din kat.
Lad katten få lidt af disse livretter som supplement til sit vanlige foder. Ud over at forkæle katten kan du opnå den sidegevinst, at katten bliver lidt søvning oven på den luksuriøse menu. Derved sover den måske fra en del af virakken.
men vil hører om andre har gode råd..
jan 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 111
Musik og rolig tale
Efterfulgt af gemmestedet, kan en stor hjælp være at rulle gardinerne for, så de skarpe lysglimt ikke trænger ind, sætte noget roligt musik på, og nu og da tale roligt og venligt til katten, i et toneleje den er vant til og genkender som værende positivt. Er det første gang man holder nytår med sin kat, bør man ikke have festlige gæster på besøg. Man bør lære kattens holdning til nytår at kende og rette sig efter den, for at undgå stress hos katten
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Zylkene skulle ha' god effekt - start op en lille måned før.
www.zylkene.dk
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 478
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
han for zylkene og for lov til at kravle i klædeskabet
er bare så banke, min gamle dreng... Jeg vil ellers ikke have
ham i vores rene tøj, men de gange han er bange, må jeg bare
bruge fnugrullen.
Til nytår...