{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

manglende stamtavle {{forumTopicSubject}}

jeg undrer mig i den grad over man kan brokke sig højlydt over en kat man har købt fra en opdrætter der åbenbart ikke har trukket stamtavler på et kuld.

Mens man stadig i højlydte vendinger brokker sig - køber man andetsteds en ny kat hos en registreret opdrætter - den har sørme heller ikke stamtavle.

Helt ærlig - lev med det der købes - når der ikke læres noget som helst af det der prøves.

Alle kan brokke sig - og har lov til det - men bliv dig klogere for pokker ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  manglende stamtavle
  • #1   10. jun 2010 Jeg syntes det er noget trist at læse om alt de tilsmudsede vasketøj der hænges til tørre - det virker på mig som et formål at svine andre til.

Når man ikke selv er klogere end at gøre det samme igen som er et af de punkter man brokker sig over - så hopper kæden af for mig.

• #2   10. jun 2010 Et eller andet sted så burde man jo egentlig forlange at man fik stamtavlen sammen med den pågældende kat, altså samtidig! Også burde den ikke være længere! Jeg har læst at der ind imellem kan være kø på at få stamtavler til sine katte, men på den måde er man da som køber sikker!

• #3   10. jun 2010 Stamtavlen skal altid følge katten og må ikke tilbageholdes. Er der ventetid kan man jo vise kvitteringen for betalingen af stamtavlerne til killingekøberen så denne ved at tavlen er på vej.

• #4   10. jun 2010 Når man overtager killingen, så skal stamtavlen jo følge med, og faktisk må killingen slet ikke leveres uden stamtavle.
    Det kan ske at der er problemer, og man endnu ikke har fået stamtavlerne. Men så kan den ærlige opdrætter altid vise en erklæring fra sin klubs stamtavlesekretær, der bekræfter at opdrætteren har søgt stamtavler til kuldet.

• #5   10. jun 2010 Undskyld at jeg spørger så, men når det nu er tilfældet at stamtavlen skal følge mislingen, hvordan kan så mange så være så dumme at hoppe i med begge ben at de skal nok få den tavle, som de så aldrig får!

Syntes godt nok at jeg er ved at læse om rigtig mange som mangler tavlen!

• #6   10. jun 2010 Især fatter jeg ikke man kan dumme sig mere end en gang - det tangerer pinligt ...

• #7   10. jun 2010 Lis- Ja, det er pinligt!
    Det er simpelthen for dumt og naivt!

• #8   10. jun 2010 Jeg ville i hvert fald forlange at få stamtavlen med katten inden jeg afhenter den. Så kan jeg fint vente et par uger indtil den dukker op. smiley
    - Men med en opdrætter med rent mel i posen, skulle stamtavleproblematikken heller ikke været noget problem.

• #9   10. jun 2010 Jeg solgte et kuld i November 2008 og her var der lang tids venten på stamtavler, hver køber fik en bekræftigelse på at stamtavlen var søgt og så havde de også et bevis på at den var søgt. Så var køber lidt mere sikre på de ikke blev snydt.
    Stamtavlerne sendte jeg så efterfølgende til ejerne.

Kommentér på:
manglende stamtavle

Annonce