Hjælp!!! {{forumTopicSubject}}
Ohh har haft den mest forfærdelige aften..
Jeg faldt over en rigtig kær killing på nettet idag, og kontaktede derfor sælgerne - sagde jeg gerne ville komme og se på katten og muligvis hente den.
Killingen havede ikke fået vacine men kun ormekur - kvinden fortalte at hun havde opflasket killingen da dens mor var død desværre, men den har den fint, spiser godt, renlig, legesyg og kælen. Og at den er 13 uger..
Vi kører så den lange vej her til aften, kommer dertil, og ser en meget lille killing, som hun så herefter siger er fdra d. 8 sep. hvilket betyder 18 uger - jeg tænker måsker er det fordi den er opflasket (regner først det ud med de 18 uger da vi sidder i bilen) at den er så lille, og spørger hende et par gange om hvor gammel den er, for den er i mine øjne utrolig lille.
Nå, men jeg stoler selvfølgelig på damen, og synes den er en rigtig dejlig killing - hvilket den også er - og vi vælger at vi gerne vil have ham med os.
I bilen sidder han pænt i transportkassen og miaver - da der er gået 2 min. så lægger han en ordentlig lort inde i kasse - vi standser bilen og gør rent efter ham.
Så kører vi i max. 5 min. mere, og så kommer der mere afføring - men men men denne gang med blod i !! Og han kaster herefter op - jeg bliver her MEGET urolig, og nervøs for om han er syg, og bliver usikker på at tage en syg kat med hjem til min anden kat derhjemme.
Jeg vælger derfor at ringe tilbage til kvinden - som er helt overrasket da jeg forklarer hende det hele, og desværre må sige jeg må komme retur med ham, da jeg har 1½ times kørsel hjem, og ikke helt synes det er forsvarligt for hverken ham eller min kat derhjemme.
Hun tager imod katten, og fortæller hun har haft besøg af en dyrlæge tidligere på dagen, og han havde sagt god for killingen - og at hun netop har kontaktet ham igen, og han ikke kan frstå det, men gerne vil tilse killingen imorgen tidlig. Hun ser håndklædet hvorpå der er en masse blodpletter og snask. Jeg siger jeg meget egrne vil hører fra hende imorgen når hun har haft besøg af dyrlægen..
Nå, men beddrøvet må jeg vende hjem igen - og meget nervøs for kattens befinden, og bliver her i tvivl om jeg har gjort det rigtige. Der går over 1 time, og jeg ser der er et ubesvaret opkald på min tlf. fra et nummer jeg ikke kender - jeg ringer nummert op - og en mand svarer. Han fortæller han er dyrlæge til parret og har kendt dem igennem 15 år - og fortæller at han netop har set til killingen, og den fejler ikke det fjerneste, der er ingen spor af blod i afføringen!!??
Og spørger om jeg vil tilsende prøver fra min frakke eller håndklædet til addressen hvor parret bor, så vil han underøsge dem - nysgerrigt spørger jeg indtil hvorledes han vil gøre det - han vil undersøge i mirkoskop og indsende til laboratorie. Jeg siger jeggerne vil sende hele håndklædet til ham, men om det ikke er bedre at jeg sender det til hans klinik ?? Og får så afvide at det betyder intet da han kommer hos parret dagligt og kender dem privat ??
Jeg spørger så hvad blod i afføring kan skyldes - da jeg er nervøs for den lillle, han kommer med flere eksempler såsom indre organer ødelagt osv - men siger det ikke ikke være det da der ikke er noget nu..
Og siger det må være stress - hvilket ja jeg ved ikke om det kan være det, men kørte jo kun ganske kort da blodet kom, så det undre jeg mig da over..
Så begynder han at nævne at killingen lugtede meget af parfume - og får ikke hel afvide hvorfor han nævner dette, men fortæller jeg ikke har parfume på, men deodorant på, og det er altså fra imorges af, så kan næppe dufte meget mere.
Er jeg helt gal på den ?
Ved godt jeg ikke stille spørgsmå¨l, men er meget forvirret over denne episode - og synes killingen er rigtig dejlig, men vil desværre hvis jeg selv skulle gætte - så mene at den er 2 mdr. gammel..
Modtager gerne besvarelser - og hvis i har kritik af min opførelse - så kom med det - men aner virkelig ikke hvad jeg skulle have gjort (andet end jeg ved at HVIS jeg stadig vil have en ven til min kat herhjemme, så finder jeg den hos et sted hvor jeg er sikker på det hele er i orden )
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 56
Hvad sker der her - hvorfor opfører folk sig sådan ?? Er dybt målløs og rystet :S
Og ikke mindst arrig.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
aug 2009
Men hun siger de er opdrætter af hunde og derfor kender "dyrlægen" og hun går meget op i dyrevelfærd og er kendt i dyreverden - måske inde for hunde??
Annoncen fra dba er fjernet, men de vil da sikkert se om de kan komme af med den igen - så ved ikke lige hvorledes jeg skal advarer andre, end at de ikke skal købe en killing pt. som er fra Reersø - dvs. haleløs
aug 2009
Tænker om de godt vidste den var syg, og gerne ville slippe for ansvaret omkring dyrlæge, helbredelse eller evt. aflivelse??
Nå - men jeg er nu på udkig efter en dejlig han kat herhjem til - og vil med sikkerhed sørge for at den kommer fra et seriøst sted (hvor har jeg dog været naiv) men er spændt på at se om kvinden ringer til mig imorgen..
/Christina - der er træt efter ca. 4 timers kørsel her til aften
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Hvad der betyder noget er killingen er skravlet og den er opflasket. En opfalsket killing vil aldrig få antistoffer fra moderen til at stå imod med.
Du gjorde det eneste rigtige at levere den tilbage.
Kig dig godt for - køb kun en sund og rask killing - dyrlægechekket og vaccineret
maj 2008
Følger: 32 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 125
Stakkels lille kat. Gad vide, hvordan den har det nu.
Kan jeg få navnet på ejeren i en pb ?
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
aug 2009
Ser nu at kvinden sjovt nok deler add. med ham "dyrlægen"
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
aug 2009
Og nej hun har ikke så vidt jeg er bekendt flere katte ann. på nettet - men mon ikke hun har med hunde når hun er opdrætter som hun siger..
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Din historie er et rigtigt godt bevis for at man skal have både øjne og hovedet med sig, når man køber en kat. Jeg håber du finder den helt rigtige killing, som er sund og rask. ;o)
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
maj 2007
aug 2009
Spørger fordi jeg synes det er ofte at folk ikke har respekten over for katte og deres velfærd, ved godt at det er politiet, men kan være de synes jeg er små tosset...
maj 2007
Hjælp!!!