1.015 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hjælp :'( . Hjælp :'( .

Hej allesammen.

Vores lille killing på 6 uger har de seneste 2 dage haft meget hård mave. Hun var så til dyrlægen og få en slimopløsende indsprøjtning, men det hjalp ikke. Vi fik så råd herinde fra at give hende microlax, det har vi givet hende (meget lidt) samt killingemælk fra whiskas med lidt olie i. Hun har nu sat ca. 30 min. eller mere og presset. Og hun er så svag:'(.

HJÆLP! Hvad skal jeg gøre. Jeg vil ikke miste min lille baby smiley .

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp :'( .
  • #1   22. okt 2009 Hvis det var mig ville jeg ringe til dyrlægen med det samme!
    God bedring med din lille mis... Håber det bedste!
    Mvh. Anita

• #2   22. okt 2009 kan man ikke massere hendes mave, så der kommer gang i tarmene ?? hun skal ikke have killinge mælk fra whiscat men vand og modermælk...

• #3   22. okt 2009 Det vil jeg også, men jeg kan ikke batale regningen! :'(, jeg vil ikke miste hende, elsker det lille pjevs. Jeg har bare ikke penge til natdyrlægen :'(.

• #4   22. okt 2009 og ja selfølgelig ringe til dyrlægen, hun har få ødelagt tarmene af at presse sådan.

• #5   22. okt 2009 Maria: Jeg har prøvet, men det hjælper ikke, hun er så svag, og jeg skammer mig sådan, jeg vil så gerne hjælpe, men jeg er magtesløs :'(.

• #6   22. okt 2009 jeg ved ikke om det ville kunne hjælpe, men hvis du tog lidt olie og kom op i måssen på missen ikke meget men bare lidt lige til at smørre med...

• #7   22. okt 2009 Det skulle afføringsmidlet have gjort :'(.

• #8   22. okt 2009 det bedste du kan gøre er at ringe (det er gratis) og måske tage af sted... du skriver du ikke har råd, det er der ikke noget der hedder når man har taget det ansvar at få dyr, så må du jo leve af havragråd, måske kan du lave en afdragsordning...

• #9   22. okt 2009 Jeg rådede dig til IKKE at bruge Microlax, især ikke til så lille en killing.
    Og hvilken olie har du brugt? Forhåbentlig kun parafinolie!

Så hård mave må hun ikke have, og så længe må hun heller ikke presse. Så SKAL hun til dyrlæge, en god dyrlæge med speciale i smådyr.

Jeg er kommet i tanke om en ting:
    Hvad slags grus bruger du i hendes bakke?
    Killinger spiser nemlig gruset (i mangel af jord), og er det den slags grus, der klumper, danner det cementpropper i tarmen, og det er der flere killinger, der er døde af.

Held og lykke!

• #10   22. okt 2009 Er der ikke noget med at man skal hjælpe killingen med at komme af med afføringen ved at tørre den bagpå ? det er det moderen gør ved at slikke den bagi !

• #11   22. okt 2009 Jeg kan godt forstå du er i en dum situation, men du har taget den lille til dig, så skal den også hjælpes. Har den ingen mor ?

• #12   22. okt 2009 Hvis din killing ikke skal dø mellem hænderne på dig, SKAL den til dyrlægen NU.
    Så må du enten spørge, om du må give en fremdateret check, overtrække dit Dankort eller bede om at vente med at betale til den 1, hvis du ikke kan låne nogle penge af venner eller familie.

• #13   22. okt 2009 Jeg har nu snakket med dyrlægen, han mente ikke vi kunne gøre mere end han kunne. Hun har højst sandsynligt forstoppelse. Dog ser hun meget bedre ud nu. Efter anvisning fra dyrlægen skal vi give hende babyolie bagi og massere maven. Hun har det bedre nu, men self. ikke i orden smiley . Men nu følger vi dyrlægens råd. Hun skal til dyrlægen i morgen sagde han, men han sagde at hun ikke vil dø for os, hun skal bare til dyrlægen i morgen, og så have lidt parafinolie.

• #14   22. okt 2009 Hvor bor du henne???
    Jeg har hørt fra min dyrlæge at de
    laver en meget dybde gående undersøgelse
    på landbrughøjskolen, for at deres elever
    lære mest muligt, så det vil være en god
    ide at tager derhen.
    Og held og lykke med det lille puds :o(
    Kan godt forstå at du er nærvøs, og hvis
    du ikke har råd til at tae af sted i morgen, så
    kan du evt. låne af mig, hvis du bor i kbh eller i
    nærheden.

• #15   22. okt 2009 Ann.

Det er utroligt sødt af dig. Tak. lige nu sover hun mens jeg masserer hendes mave. Hun er self. træt, men hun har fået babyolie bagi nu plus afføringsmiddel. Ere bare magtesløs, det er min svigermors killinger, men jeg har været ved dem siden de blev født, så man bliver jo ked af det og bange.

• #16   23. okt 2009 jeg er rigtig glad for at du fik snakket med dr dyr og ser frem til at få en opdatering på hvordan det lille pus klare sig...

• #17   23. okt 2009 KNM Jeg kunne godt se på dit indlæg at du bestemt ikke
    har det godt og er bange for hvordan det vil gå det lille pus.
    Du må lige skrive hvaddet ender med.
    Held og lykke fra mig.

• #18   23. okt 2009 <b>KNM smiley .</b> - hvordan har det lille pus det nu?
    Hos de fleste dyrlæger (også dyrehospitaler) kan man sagtens lave en afdragsordning! Det har jeg prøvet et par gange..... Senest da min lille prinsesse skulle have sit ene ben fjernet. Da betalte jeg hvad jeg kunne på stedet, og lavede en afdragsordning på det resterende beløb (alt i alt lidt over 11.000,- kroner). Anyway, jeg håber at hun kommer sig! Jeg fik det mere og mere dårligt, da jeg læste hvordan hun havde det. Held & lykke!
    <b>Ann V</b> - hvor er det stort gjort af dig at tilbyde din hjælp! Poten op for det! Det er sjældent at nogle tilbyder fremmede en sådan hjælp, men det sker..... Jeg havde nok også gjort det, hvis jeg havde råd. Men respekt til dig!

Potekram & -trøst herfra.

• #19   23. okt 2009 <b>*Mega* .</b> - ja, du har ret i at man aldrig må bruge klumpende grus til kattebakken, når der er små størrelser omkring.....

• #20   23. okt 2009 KNM - Du skriver, det er din svigermors killinger.
    Så må det vel være hende, der skal betale dyrlægeregningen og ikke dig?

• #21   23. okt 2009 Vores lille skat sov stille ind i dag ved dyrlægen, der var desværre ikke mere at gøre, og vi ville ikke se hende lide, jeg elsker det lille miv så højt, og hun er nok et bedre sted nu. Vi ville bare ikke se hende lide mere, så med tårer i øjnene måtte jeg indse at vi var magtesløse, og det skulle ikke gå ud over hende. I skal have tak for jeres bekymring og hjælp. Jeg elsker min lille klunte :'(, hvil i fred min skat, jeg håber du har det godt i hvor du er nu.

• #22   23. okt 2009 nej hvor trist.... men godt hun fik fred og ikke skulle lide mere... sov sødt lille mis...

• #23   23. okt 2009 Dyrlægen sagde at det var en medfødt fejl. Hendes mave kunne ikke fordøje hendes mad :'/. Jeg elsker dig lille kluntepige, hvil i fred.

• #24   23. okt 2009 Det gør mig ondt at høre :o(
    Trøste kram fra mig.

• #25   23. okt 2009 Tak :'/. Jeg håber bare hun er et bedre sted nu, vil altid elske min lille kluntepige.

• #26   24. okt 2009 Det er jeg ked af at høre! Hun kunne nok ikke være blevet reddet alligevel så, eftersom det var noget medfødt.....
    Videoklip med lyd: http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
    Rest in Peace lille missepige.

Potetrøst herfra.

• #27   24. okt 2009 Johanna: Mange tak, og tusind tak for den betænksomme video <.3 :').

Kommentér på:
Hjælp :'( .

Annonce