{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Husk de 12 uger !! {{forumTopicSubject}}

Det kan ikke siges tit nok, killinger SKAL være 12 uger inden man modtager dem, det står klart og tydeligt i loven !!

Hvis man modtager killinger før, skal man være godkendt og have en ammekat.
Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger

I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:
§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.
Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.
§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.
§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.
Justitsministeriet, den 29. oktober 2009

Det er ved at være den tid på året hvor der drysses nye killinger ud her og der.
Det kan godt være man bliver fristet, men lad nu for guds skyld være med at tage en killing der endnu ikke er 12 uger gammel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk de 12 uger !!
  • #1   2. apr 2016 eh... Har jeg ikke lige skrevet i dette emne?!

(forvirrende...)

men hvordan er det nu med moderløse killinger, må man flytte dem til anden privat eller skal de til... "professionelle":..

• #2   2. apr 2016 Christina der er to emner smiley

• #3   2. apr 2016 Man skal være godkendt til at tage moderløse killinger ind.

Vedr de 2 emner, så luftede jeg ideen om netop sådan et emne her i en anden tråd, susanne huggede den og smed mig på filter ( gammelt fjenskab fra HUG )

Men jeg synes netop det her er enormt vigtigt, da man ser det gang på gang, at loven bliver overtrådt, og ja selv herinde er der brugere der har taget killinger ind under de 12 uger.

• #4   2. apr 2016 Og så syntes jeg jo brugere på et katteforum skal gå forrest - MINDST 12 uger - 12 uger er for lidt - der er mange der ikke psykisk rustet til at flytte før de er nogle uge mere

• #5   3. apr 2016 Lis : Det kan vi godt blive enige om, men nu siger loven 12 uger, så det kan være svært at prædere for længere tid hos mor-mis. smiley

Men jeg finder det grelt i den grad at der sidder folk på et fora som dette og direkte praler af at de har fået deres som 8 ugers smiley
    Herinde burde vi gå foran, og holde loven !!

• #6   3. apr 2016 Det er der intet svært i - overhovedet. Løbende forbedringer er en process - det starter med VI selv gør noget.

Hvor svært er det at skrive: Husk de 12 uger MINDST - gerne et par uger mere?

Selvfølgelig skal man være parat til at kunne fortælle hvad det gør godt for.

Det lover jeg, en masse - både for killing og ny ejer - INGEN skræmte og angste killinger er de i øvrigt givet en korrekt opvækst - en verden til forskel - det kan du se her hvor jeg afleverer en killing i sit nye hjem - den går ud af transportkassen i det nye hjem der huser tre voksne katte og en mand med den største selvfølgelighed - nyd det korte klip - jeg er både glad og stolt over mit arbejde
    https://www.facebook.com/1449158782/videos/10203254545511635/

Billedet taget et par minutter efter

Selvfølgelig skal mindst loven overholdes - det gælder ALT der er lovgivet om - men det blæser mange på - også herinde - men udekatte f.eks. er en anden diskussion

profilbillede
Kommentér på:
Husk de 12 uger !!

Annonce