De anbefalede 12 uger/killinger {{forumTopicSubject}}
Nu har der jo igen været en god lang debat omkring for tidligt fraflyttede killinger. I den forbindelse kunne jeg nu godt tænke mig, at vi lige fik en debat mere i gang.
Ikke at jeg vil undskylde den annonce der forårsagede debatten, men fordi jeg af ærligt hjerte tror, at vi skulle fare lidt med lempe, istedet for at fare i flint, hver gang vi ser sådan en annonce.
Har vi altid vidst, det vi ved i dag?
Er vi ikke alle sammen begyndt et sted?
Jeg kan da fortælle, at for ca. 17 år siden havde jeg da en stor smuk fertil hankat, han var en rigtig dejlig huskat.....han gik altså frit.
Han slog alle andre hankatte ihjel, i den lille by vi boede i, eller også blev de jaget ud af byen, inklusive vores egen rødtabby hankat (også huskat)
Han lavede killinger på samtlige hunkatte i nabolaget og kunne ikke løbe fra det, de lignede ham på en prik.
Og vi grinede af det, syntes det var hylemorsomt.
Ville jeg gøre noget sådan i dag??? Niks, for jeg ved bedre og har lært meget de mellemliggende år.
Og som sidebemærkning kan jeg da fortælle at mine katte levede af brugsens det bedste, fløde og leverpostej..............jamen det kunne jeg jo heller ikke drømme om i dag.
Vi skal lige huske, at der ingen lov er, der siger at killinger skal være 12 uger når de flytter hjemmefra......det er en anbefaling.
Vi opdrættere forpligter os til det, ifølge FD-reglerne, men den regel gælder ikke andre end de registrerede opdrættere.
Så når det nu sker, at vi igen igen ser en annonce, så husk på, at det KAN være at vedkommende ikke ved bedre............:-)
Jeg kan da anbefale, at man stille og roligt sender linket til www.kattehandel.dk .
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 1 Svar: 81
Jeg sidder og smiler efter jeg har læst dit indlæg.... sådan har jeg også været engang.
Jeg har hentet en dejlig rød huskatte han hjem på 8 uger og det var der da ikke noget galt i. Han fik det billige mad fra bilka og han guffede det i sig.
Han blev større og han blev ikke neutraliseret og rendte rundt, og kom hjem med rifter hist og her - og ja han besøgt nok også naboens have hvor der måske lige var en dejlig dame....
Jeg er da heldigvis også en af dem som har fået en anden katteviden.... og Lone jeg tror du har helt ret i, at mange ved ikke bedre. Vi skal være bedre til at fortælle pænt hvorfor en killing først skal hjemmefra som 12 uger.
Som min mor sagde for nylig, at hun kun troede det kun var race katte som skulle hjemmefra som 12 uger......... ;-))
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Og må sige at det jeg især har lært herinde er vigtigheden af madens kvalitet, samt hvad det egentlig betyder med stamtavle, opdræt og udstillinger..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Jeg hænger også hver sommer sedler op i min lokale netto og fakta om at killinger altså skal være 12 uger inden de tages fra deres mor, og hvorfor. Håber det hjælper mange af dem der vil sælge deres killinger som 8-10 ugers til at forstå.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Nogle gange tror jeg faktisk, at jeg er FOR pyldret for dem. De bliver jo tjekket i både den ene og den anden ende optil flere gange dagligt
De anbefalede 12 uger/killinger