2.908 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tenna C
Tenna C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hankat miaver hele natten Hankat miaver hele natten

Hej alle, jeg har brug for noget hjælp ang min hankat på 6år (som er indekat)
Han miaver hele natten, og det eneste der får ham til at stoppe er når jeg går ind i stuen til ham. Det har stået på det sidste års tid, og det bliver bare værre og værre for hver dag der går.
Vi har haft en del problemer med ham, da han i lange perioder har tisset på gulvet og i møbler om natten (dette er dog ikke sket i et par måneder)
Jeg søger for at få ham ind i kattebakken et par gange om natten så jeg er sikker på han ikke laver noget han ikke må. Men hvis jeg en enkelt gang ikke står op når han miaver, kan jeg være 100% sikker på at han pisser et sted han ikke må.
Han ved udemærket godt at jeg syntes det er irreterene at han miaver hele natten, for så snart jeg kommer ind til ham i stuen om natten, skynder han sig op i sofaen og lægger sig.
Troede måske det var fordi han ikke ville være alene om natten, men han har hans "bror" hos ham om natten. Og jeg er begyndt at sove med døren åben til soveværelset, så de altid kan komme ind til mig.
Men det har ikke hjulpet??.
Han har andgang til vand og mad 24/7, plus en ren kattebakke.
Han har 2 tunneller han elsker at lege med, plus en masse bolde og mus, så det ikke fordi han mangler legetøj.
Kører ham tit træt inden sengetid I håb om vi alle kan få noget søvn, men som sagt så snart jeg går i seng, "vågner han op" og begynder at miave!.
Har i nogle ideer til hvad der kan være i vejen??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankat miaver hele natten
  • Tenna C
    Tenna C Tilmeldt:
    nov 2015

#2   20. nov 2015 Nej det er han ikke

• #4   20. nov 2015 Han kalder på damer og tisser for at markere sig. Få du ham hellere kastereret.

• Tenna C
    Tenna C Tilmeldt:
    nov 2015

#8   20. nov 2015 Har overvejet at få ham kasteret men fik fortalt, at det højt sandsynligt ikke ville gøre nogle forskel, da han allerede var begyndt på hans tisseri.
    Men vidste ikke det også var derfor han miavede.

Men tak for svarene, og så må jeg hellere få fat i en dyreklinik på mandag.

Forsat god weekend:)

• #9   20. nov 2015 Ja og så må hans bror med, for hvis han ikke er neutraliseret, så er eneste grund til, at han ikke tisser og larmer, at den anden bestemmer.
    Og så kan cirkuset fortsætte med ham smiley så afsted med begge, og mange dyrlæger giver rabat på flere afsted på en gang.

• #11   22. nov 2015 "Det ville højest sandsynligt ikke hjælpe på han tisseri"

Men hvorfor ikke give det et forsøg alligevel?

• #14   22. nov 2015 jeg har nu en del gange fået mine han avlskatte kastreret i en alder fra 3- 6 år, og de har alle på nær en holdt op med at tisse andre steder end i kattebakken. Og den ene der bliver ved, gør det kun sjældent. Men hvis du er bekymret over at den dominerende ikke vil "slappe af" med tisseriet og markering af territorie, så kunne du diskutere med din dyrlæge om det evt ville være en ide at give ham in Suprelorin chip. jeg kender avlere, der sætter deres hankatte på chippen noget inden de bliver kastreret. Så er hormon niveauet godt nede når de bliver kastreret og overgangen bliver nemmere for dem.

• #15   22. nov 2015 Hvorfor dog chippe en huskat og fylde ham med kunstige hormoner, når man kan kasterere? Ja undskyld men det fatter jeg ikke.

• #16   22. nov 2015 Susanne det er kun midlertidigt, før kastrationen, det letter overgangen og kan mindske afmærkning både før og efter han er blevet fikset.
    Jeg tror nu også det mest bliver brugt til hankatte som har været i avl nogle år, og som fikses og sælges til kæl.

• #17   22. nov 2015 En chip er da næsten lige så dyr som en kasteration, og ingen kender langtidsbivirkningerne af en chip. Det er ikke noget, der kommer i mine dyr - så hellere kasteration.

Er de overhovedet blevet godkendt til katte?

Kommentér på:
Hankat miaver hele natten

Annonce