5.970 visninger
|
Oprettet:
Miaver hele tiden {{forumTopicSubject}}
Hej Jeg har en gammel kastreret hankat på 18 år som her det sidste år er begyndt at miave konstant , han har nogle høje klagende lyde og specielt om natten det er nu så slemt at vi må lukke ham i stuen om natten. Han er blevet undersøgt af dyrlægen og hun kan ikke finde fejl på ham . Jeg har prøvet at tænde radioen om natten hvilke hjælper en lille smule .
vi bor i lejlighed og har et kolonihave hus og når vi er der larmer han stort set ikke . Vi er en meget frustreret familie som jo gerne vil passe på vores dejlige gamle kat , kan i komme med nogle råd el en forklaring ?
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Måske er han bedst tilpas med kolonihaven, og derfor ikke har noget at brokke sig over, når han er der....
Jeg aner ikke om Feliway eller Zylkene kan hjælpe, dvs. jeg tvivler, men synes, det er et forsøg værd.
Ellers kan man vænne sig (nogenlunde) til at sove med ørepropper, (selvom der er en lidt træls løsning).
Håber I finder ud af noget.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Dernæst vil jeg tilslutte mig de andre og tro at det er nedsat hørelse kombineret med nedsat syn. Det er osse muligt at han kan have haft en lille hjerneblødning som gør han utryg i visse situationer, fx mørke. Men duftene i kolonihaven gør ham måske tryggere, selv om det lyder fjollet. Har selv haft en gammel missedreng, der blev lidt sær i visse situationer, han havde natlampe, det gav ro.
Miaver hele tiden