{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.135 visninger | Oprettet:

Min hankat miaver hele tiden. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
I søndags hentede jeg min lækre hankat "Pedro" på ca. 2 år hos dyrenes beskyttelse i Fuglebjerg.
Han er den mest lækre og kælne langhårskat. (Ligner meget en Norsk skovkat) Han er meget tillidsfuld og følger mig rundt i huset.
Men jeg er ved at gå til om natten. Han miaver heeeele natten, og det er meget højt og længe, og en næsten anklagende lyd. Ofte gør han det også om aftenen, hvis jeg bare sidder og ser fjernsyn.
Hvis jeg rejser mig, så kan han ligge på gulvet og vifte blidt med halen, og se ud som om intet er hændt.
Kattehjemmets ejer, hvor jeg hentede ham, har rådet mig til IKKE at få en kat mere, da han viste "generende adfærd" overfor de andre katte på hjemmet.
Har andre været udsat for det samme, og er katten vokset fra det, eller må jeg leve med søvnløse nætter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hankat miaver hele tiden.
  • #1   16. jun 2011 Hej

Tillykke med din nye kat..
    Hvis han ikke er kastereret kalder han på damer smiley

Vh LInda

• #2   16. jun 2011 Hej.
    Han er kastreret, så det er ikke damer han søger. smiley

• #3   16. jun 2011 måske han bare ikke bryder sig om at være alene om natten, mine maine coone kan ikke klare hvis en dør er lukket, så skal de stå og skrabe og mjave højt.

• #5   16. jun 2011 Min kat snakker også hele tiden, men det er vist bare fordi at han synes det er hyggeligt smiley Om natten snakker han dog ikke, der sover han sammen med os andre.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #6   16. jun 2011 Prøv i nogle dage at ligge dig på en madres i stuen, så kommer han måske og vil puttesove på madressen sammen med dig og får lidt tryghed, så kan han se dig i hans egen højde, Så kan det også være han på et tidspunkt lægger sig til at sove i sin katteseng eller andet hvis han har det.
    Det kunne måske hjælpe på problemet. Alt er jo så nyt for ham, og så lærer i også hinanden bedre at kende. smiley

Det var noget jeg ville prøve. smiley

• #7   17. jun 2011 Tak for jeres gode råd. smiley
    Jeg har her i den første tid sovet på sofaen, så han kan føle sig tryg ved at jeg er der, men han miaver alligevel. Også selvom jeg kalder på ham, så han kan ligge ved siden af mig.
    Lige nu miaver han også bare fordi jeg et øjeblik er gået ind og sidde foran pc´en. Han vil have kontakt hele tiden.
    Til Lotte: Ved generende adfærd mente hun, at Pedro "kaster sig legende" over de andre katte, og de har ikke kunne holde ham ud, da han hele tiden ville vise sig og lege.
    Han miaver ikke, når jeg taler med ham, eller andet. Men med det samme jeg ikke udviser fokus til ham. Det er ved at blive ret generende.

• #9   3. jul 2012 Undskyld jeg ved godt det er en gammel tråd. Men faldt over den og blev så nysgerrig: Hvad er der sket med Pedro siden da? Jeg synes ikke han er på din profil?

• #11   14. nov 2012 Beklager det sene svar, men jeg har ikke været aktiv.

Men Pedro stak desværre af efter kun 2 uger i mit hjem. Han blev selvfølgelig straks efterlyst både på sedler i postkasser, forretninger osv. Han var chippet, men jeg har intet hørt fra eller om ham sidenhen. smiley

Jeg vil tro, at Pedro var en strejfer, og at det måske også var derfor han i første omgang endte hos dyrenes beskyttelse. Jeg ville dog gerne vide hvad der er sket med ham.

Kommentér på:
Min hankat miaver hele tiden.

Annonce