Min hankat miaver hele tiden. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
I søndags hentede jeg min lækre hankat "Pedro" på ca. 2 år hos dyrenes beskyttelse i Fuglebjerg.
Han er den mest lækre og kælne langhårskat. (Ligner meget en Norsk skovkat) Han er meget tillidsfuld og følger mig rundt i huset.
Men jeg er ved at gå til om natten. Han miaver heeeele natten, og det er meget højt og længe, og en næsten anklagende lyd. Ofte gør han det også om aftenen, hvis jeg bare sidder og ser fjernsyn.
Hvis jeg rejser mig, så kan han ligge på gulvet og vifte blidt med halen, og se ud som om intet er hændt.
Kattehjemmets ejer, hvor jeg hentede ham, har rådet mig til IKKE at få en kat mere, da han viste "generende adfærd" overfor de andre katte på hjemmet.
Har andre været udsat for det samme, og er katten vokset fra det, eller må jeg leve med søvnløse nætter?
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Katte: 11 Emner: 13 Svar: 152
Tillykke med din nye kat..
Hvis han ikke er kastereret kalder han på damer
Vh LInda
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 4
Han er kastreret, så det er ikke damer han søger.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 16
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Det kunne måske hjælpe på problemet. Alt er jo så nyt for ham, og så lærer i også hinanden bedre at kende.
Det var noget jeg ville prøve.
jun 2011
Jeg har her i den første tid sovet på sofaen, så han kan føle sig tryg ved at jeg er der, men han miaver alligevel. Også selvom jeg kalder på ham, så han kan ligge ved siden af mig.
Lige nu miaver han også bare fordi jeg et øjeblik er gået ind og sidde foran pc´en. Han vil have kontakt hele tiden.
Til Lotte: Ved generende adfærd mente hun, at Pedro "kaster sig legende" over de andre katte, og de har ikke kunne holde ham ud, da han hele tiden ville vise sig og lege.
Han miaver ikke, når jeg taler med ham, eller andet. Men med det samme jeg ikke udviser fokus til ham. Det er ved at blive ret generende.
mar 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 160
jun 2011
Men Pedro stak desværre af efter kun 2 uger i mit hjem. Han blev selvfølgelig straks efterlyst både på sedler i postkasser, forretninger osv. Han var chippet, men jeg har intet hørt fra eller om ham sidenhen.
Jeg vil tro, at Pedro var en strejfer, og at det måske også var derfor han i første omgang endte hos dyrenes beskyttelse. Jeg ville dog gerne vide hvad der er sket med ham.
Min hankat miaver hele tiden.