{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Hegn {{forumTopicSubject}}

Vores have har et gammelt hundehegn rundt ca. 95% af vejen. Dette har Luna aldrig prøvet at komme igennem - men hun har taget de frie veje der nu er ind og ud af haven.
Hun går frit, og har egen kattelem med chip. Jeg har styr på hendes område - jeg har aftaler med de naboer, hvis grund hun spankulerer rundt på, og der er ingen store veje i nærheden. Vores område er stille, og fyldt med stier, natur og lidt vand. Et katteparadis og Luna stornyder det. Så langt så godt.

Nu står jeg dog i et dilemma. For der er sket lidt i de sidste par uger eller 3.

1) Der er kommet 2 monsterstore katte ind i kvarteret, som vil have hendes territorium - Det har gjort, at hun har været meget op at slås - hun vinder dog (endnu). Luna vejer 3 kg. - og den ene af kattene vil jeg skyde til at veje i nærheden af 8-9 kg. Jeg har sjældent set så stor en kat.
2) Hun er lige hjemvendt efter at have været væk i 1½ døgn. Jeg antager hun har været låst inde et sted. Hun er meget bange og skræmt og jeg kan ellers altid kalde hende til mig. Vi ser hende ellers om morgen og aften/nat, hver dag som minimum.

Så nu overvejer at indhegne haven og kun lade hende være der.

MEN jeg har et par udfordringer.
1) Hun er en UDEkat. Og hader at føle sig indespærret. Selv om vores have er stor - er den cirka en kvart af hendes nuværende territorium og en 10. del af det område hun dagligt besøger. Når jeg hegner den ind er jeg bange for at hun føler sig indespærret og med vold og magt vil prøve at komme igennem hegnet. Evt. med egenskade til følge.
2) Hundehegnet sidder inde i vore hæk - og er 170-180 cm høj. Hun har ingen problemer med at hoppe så højt i et spring indenfor, og jeg er bange for at hun hopper over, og evt. kommer til skade i forsøget. Grundet træer og naboers beplantning m.m. kan vi ikke sætte et højere hegn i - eller lave en vinkelret afslutning på vores eget hegn.
3) Jeg er simpelthen bange for at knække hende mentalitet ved at hegne haven ind, og ende med en kat der enten gør skade på sig selv for at komme ud af hegnet - eller lægger sig passivt hen og intet vil mere. (sidste attitude har hun på, når hun holdes indenfor inden hun skal til dyrlæge)
4) En løbegård vil ikke være nok for hende, nu hvor hun har haft det "frie" liv. Hun vil knække helt.

Hvad tænker I om projekt hegn/ ikke hegn?

Vedhæftet lige et billede af Luna.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hegn
  • #1   31. jul 2014 Jeg kan godt se dit dilemma, men hvad der er bedst for katten skal jeg ikke kunne sige, men jeg tænker lidt på de 2 nyankomne - er det nogen der er flyttet til eller er det vildkatte ? Hvis det er vildkatte, kan du ringe og få dem fjernet.

• #2   31. jul 2014 Jeg ved ikke om det er vildkatte - men har på fornemmelsen den ene er. Og jeg tror også hun er høj-gravid. Har dog ikke haft mulighed for at komme helt tæt på den endnu til at kunne bedømme den. Jeg holder dog øje med den.

Den anden kat tror jeg er en tilflytter på en af sidevejene. Så det er ikke et problem der bare forsvinder er jeg bange for. Men på et tidspunkt må de vel have ordnet grænseopdeligen imellem sig tænker jeg.

• #4   1. aug 2014 Tak for svar.
    Jeg har også diskuteret det med min mand, og I har alle ret. Det er utopisk at tage friheden fra hende nu. Det kommer der ikke noget godt ud af.
    Vi har taget beslutningen, da vi lukkede hende ud på denne måde i sin tid, og det skal vi acceptere. Med de ricisi det indebærer og det det arbejde det kræver at holde sig på god fod med naboerne omkring hendes færden. (Sidste er heldigvis ikke et problem -og vores ene nabo en enlig mand som nyder at have hende i haven... så der er hun en del og sover under hans buske og træer)

Vedr. det at slås - jeg har klart fornemmelse af, at hun kun forsvarer sig. Ikke at hun opsøger. Og den der gravide hunkat, - kan de ikke være rimelig hysteriske i den sidste del af graviditeten?

Kommentér på:
Hegn

Annonce