{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Claus  L
Claus L
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19

Hegn {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg tænker på sigt, at hegne haven ind, så kattene bliver på grunden. Halvdelen af haven, er omkranset af en bøgehæk og så var det jeg tænkte. Kunne man klippe hækken godt ind og bruge hækken, til at sætte hegnet fast på? Jeg mener, hvis der kommer enten et udhæng, eller noget strømførende tråd for oven, så er det vel den nemmeste og billigste måde, at lave noget af hegnet på?

Får hvis man skal lave et hegn med træ stolper og det skal holde, så skal der vel noget tørbeton eller noget i, så træet ikke rådner, efter 10 år i jorden.

Nogen der eventuelt kender nogen private i det sydligste jylland, som jeg kunne trække lidt på, så sig endelig til.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hegn
  • #1   9. aug 2012 Hej Claus

Vi har selv, for ikke så længe siden, lavet samme nummer - vi købte bare stolperne hvor der var en betonklods på i forvejen smiley
    Så skulle den bare graves ned.
    Jeg ville ikke satse på at hækken kunne holde nettet alene ..
    For at vi kunne lave en vinkel ind over haven måtte vi sætte en overlægger på stolperne - ellers kunne nettet ikke blive stramt nok.

• Claus  L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
    #2   9. aug 2012 Der er i forvejen et lavt "hundehegn", inde i det meste af hækken, så faktisk kunne jeg nøjes med, at sætte et lag mere på for oven? Det gør ikke så meget, at de ikke er superpænt, for hækken vokser jo over det med tiden.

Lyder det helt ude i skoven? Da jeg intet job har og dermed "ingen" penge, må det jo ikke være så kostbart at lave:-)

• #3   9. aug 2012 Altså hvis du "bare" har tænkt dig at sætte hegn over, så ville jeg være nervøs hver gang mine katte var ude smiley
    Hos os klatrer især min han-kat i hegnet og han stopper kun når han når vinklen smiley

• #4   9. aug 2012 Desværre tror jeg ikke, at hækken kan holde hegnet. Men muligvis kan de der tynde grønne metalstokke hjælpe til med at holde det - men jeg tvivler. (spurgte selv herinde for nogen tid siden, og der var en, der havde erfaret at det blev for ustabilt)

Jeg har sat trykimprægnerede stolper i tæt langs hækken, og har ikke brugt beton. Og alle stolper (på nær en enkelt vakkelvorn smiley ) står fint nu på 6. år :-).

De laaaange stolper blev gravet langt ned (kan ikke huske ... 60 cm vist) ved hjælp af pælebor.
    Mens en person holdt stolpen lige, fyldte en anden op med jord - lidt efter lidt - og stampede hele tiden godt og grundigt til ved hjælp af en bankestok (altså en kæp / tyk gren eller lign.).

Af mine andre erfaringer: Jeg startede med at bruge finmasket hønsenet, og det har jeg måttet lappe en del på, da hækken har flænset i det i stormvejr :-(.
    Den ene side har jeg senere skiftet ud med delfinhegn/havehegn 5x10 cm, og det er meget bedre! (dog lidt dyrere i købspris, men billigere i længden).Og meget nemmere at komme til at klippe hækken (men man kan selvfølgelig lade hækken gro gennem hegnet)

Jeg finder lige et link, hvor du kan se billeder af en hel masse indhegninger.

Det er et stort arbejde at hegne ind. God arbejdslyst.

• #5   9. aug 2012 Her var linket smiley
    http://www.raarup.eu/indhegn-links.html

Og du kan også finde inspiration her på KG, hvis du søger på "løbegård", eller "indhegning" i fotoalbums.

Kommentér på:
Hegn

Annonce