Min kat skider på gulvet :( hvad kan jeg gøre ?? Min kat skider på gulvet :( hvad kan jeg gøre ??
Hej alle ..
Jeg og min kæreste købte Nala for 1,5 år siden.. Hun har altid været sød og brugt sin kattebakke.. Så kom hun i løbetid to gange , og der sked hun i sengen og på gulvet (så en dum vane hun fik pga stresset af løbetiden). Vi fik så en lille killing mere (for knap 1 år siden) da vi mente Nala trængte til selvskab og fik så dem begge steriliseret på samme tid .. De elsker hinanden og leger meget , samt sover sammen osv ..
De bruger samme kattebakke og i ca. 6-7 måneder har der intet været .. Nu er Nala så begyndt og skide på gulvet hun går i kattebakken og tisser hver dag! Men en gang i mellem , nogle gange 2-4 dage i streg skider hun på gulvet , lige foran eller ved siden af kattebakken .. Og så kan der måske gå 14 - 30 dage hvor hun ikke skider på gulvet, og pludselig gør hun det 2-4 dage i streg igen /: hvorfor gør hun det ??
Kattebakken rengøres hver dag. Jeg har forsøgt og fylde den helt op , have den halv fyldt og kun lidt fyldt , for at se om mængden af kattegrus havde noget at sige .. Men det havde ingen effekt ..
Hvad kan jeg evt gøre for at stoppe det ??
Håber i kan hjælpe ! På forhånd tak!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.130
okt 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
Syntes bare det virker mærkeligt, når det ikke er dagligt hun skider på gulvet /:
maj 2012
Jeg har 3 katte og de bruger faktisk mest den ene bakke, men nu og da bliver de andre også brugt, og havde de ikke været der, var der måske lort eller tis andre steder.
okt 2013
Jeg vil tage ug og købe en ekstra kattebakke i morgen og så håbe på det hjælper
okt 2013
maj 2012
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
maj 2012
Hvis Birk har lavet en gang dårligt, og jeg ikke har været der til, at fjerne det med det samme, bliver de andre bakker taget i brug
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Mine kattebakker står ret tæt på hinanden, 2 af dem lige op og ned af hinanden og den 3. et par meter derfra på den anden side af en væg og dør..
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
4 bakker til 2 katte herhjemme
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Jeg har nogle lange dage ind imellem og så har de masser af plads
okt 2013
For ellers lugter det for meget i lejligheden .
Jeg har prøvet at anskaffe mig en bakke mere, indtil videre har det været en god investering . Jeg renser bakker hver dag, en sjælden gang strækkes det til dagen efter. Så de er aldrig fyldt med lort
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Så er bakkerne da heller ikke rene nok, hvis de kun bliver renset én gang dagligt (altså medmindre du har mange bakker). Og klart at det lugter i lejligheden også, når der bliver tømt for sjældent for efterladenskaber.
Min kat skider på gulvet :( hvad kan jeg gøre ??