6.233 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Min kat skider på gulvet :( hvad kan jeg gøre ?? Min kat skider på gulvet :( hvad kan jeg gøre ??

Hej alle ..

Jeg og min kæreste købte Nala for 1,5 år siden.. Hun har altid været sød og brugt sin kattebakke.. Så kom hun i løbetid to gange , og der sked hun i sengen og på gulvet (så en dum vane hun fik pga stresset af løbetiden). Vi fik så en lille killing mere (for knap 1 år siden) da vi mente Nala trængte til selvskab og fik så dem begge steriliseret på samme tid .. De elsker hinanden og leger meget , samt sover sammen osv ..
De bruger samme kattebakke og i ca. 6-7 måneder har der intet været .. Nu er Nala så begyndt og skide på gulvet smiley hun går i kattebakken og tisser hver dag! Men en gang i mellem , nogle gange 2-4 dage i streg skider hun på gulvet , lige foran eller ved siden af kattebakken .. Og så kan der måske gå 14 - 30 dage hvor hun ikke skider på gulvet, og pludselig gør hun det 2-4 dage i streg igen /: hvorfor gør hun det ??
Kattebakken rengøres hver dag. Jeg har forsøgt og fylde den helt op , have den halv fyldt og kun lidt fyldt , for at se om mængden af kattegrus havde noget at sige .. Men det havde ingen effekt ..
Hvad kan jeg evt gøre for at stoppe det ??

Håber i kan hjælpe ! På forhånd tak! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat skider på gulvet :( hvad kan jeg gøre ??
  • #1   9. feb 2014 En katte bakke mere, det ville jeg satse på, måske endda 2, ikke alle katte vil skide og tisse samme sted og ikke alle katte vil dele bakke, heller ikke venner smiley

• #2   9. feb 2014 Jeg har godt nok haft den tanke smiley
    Syntes bare det virker mærkeligt, når det ikke er dagligt hun skider på gulvet /:

• #3   9. feb 2014 Men når det sker, er det måske fordi den mangler smiley

Jeg har 3 katte og de bruger faktisk mest den ene bakke, men nu og da bliver de andre også brugt, og havde de ikke været der, var der måske lort eller tis andre steder.

• #4   9. feb 2014 Ja det selvfølgelig rigtigt smiley
    Jeg vil tage ug og købe en ekstra kattebakke i morgen og så håbe på det hjælper smiley

• #5   9. feb 2014 Skal de så stilles ved siden af hinanden, eller måske i hver sit rum ? smiley

• #6   9. feb 2014 Jeg har dem flere steder, men ved der er nogen som har dem ved siden af hinanden,, men jeg har prøvet, at have uro i flokken og så kan en kat vogte over flere bakker på en gang og det syntes jeg ikke om.

• #7   9. feb 2014 Når den laver lige ved siden af bakken lyder det også for mig som om en eller to bakker mere kan være en god løsning.

• #9   9. feb 2014 Enig Felis
    Hvis Birk har lavet en gang dårligt, og jeg ikke har været der til, at fjerne det med det samme, bliver de andre bakker taget i brug smiley

• #10   9. feb 2014 Ja jeg vil istemme koret, der er noget lige de dage der gør at hun ikke vil, måske passer det med at det lige er nogle dage hvor den anden kat har skidt før hende og hun ikke vil gå på en kasse med lort i ( har selv sådan en kat, hvilket er derfor jeg har 3 bakker til 2 katte) så prøv at anskaffe en kattebakke mere, så burde der altid være en kattebakke der opfylder kravene til en sippet kat smiley
    Mine kattebakker står ret tæt på hinanden, 2 af dem lige op og ned af hinanden og den 3. et par meter derfra på den anden side af en væg og dør..

• #11   10. feb 2014 Mine bakker står alle langt fra hinanden og det er meget forskelligt hvor mange der bliver brugt. De har nogle foretrukne bakker og så er der de andre hvis yndlings bakken lugter eller er for fuld smiley
    4 bakker til 2 katte herhjemme smiley

• #12   10. feb 2014 Du er sikker på hun ikke bare skider ud over kanten, hvis det er en meget lav bakke . Min Silla har gjort det et par gange indtil jeg fandt en bakke med højere kant. Men jeg ved da ikke om det kun er killinger, der kan ha svært ved ramme. Ellers synes de andre råd du har fået er gode. Det er jo ikke alle der lige går hjemme og kan rense bakkerne jævnligt og så kan selv en stor katte bakke, da hurtig blive fuld og ulækker at bruge.

• #13   10. feb 2014 Derfor vi har 4 Britt smiley
    Jeg har nogle lange dage ind imellem og så har de masser af plads smiley

• #14   18. mar 2014 Jeg har kattebakker med hus smiley
    For ellers lugter det for meget i lejligheden .

Jeg har prøvet at anskaffe mig en bakke mere, indtil videre har det været en god investering . Jeg renser bakker hver dag, en sjælden gang strækkes det til dagen efter. Så de er aldrig fyldt med lort smiley

• #15   18. mar 2014 # 14) **Jeg renser bakker hver dag, en sjælden gang strækkes det til dagen efter. Så de er aldrig fyldt med lort**

Så er bakkerne da heller ikke rene nok, hvis de kun bliver renset én gang dagligt (altså medmindre du har mange bakker). Og klart at det lugter i lejligheden også, når der bliver tømt for sjældent for efterladenskaber.

Kommentér på:
Min kat skider på gulvet :( hvad kan jeg gøre ??

Annonce