{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.221 visninger | Oprettet:

frederik h
frederik h
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Kat skider i sengen {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Vi er lidt forvirret over vores kat herhjemme ..

Lidt forhistorie:
Jeg (heidi) og min kæreste bor sammen i dejlig to værelset lejlighed. I januar købte vi en kattekilling Nala. Hun blover 1 år 30.August.. Hun er ikke sterreliseret.. Hun har en lukket kattebakke som hun altid bruger og den bliver rengjort dagligt, en sjælden gang sker det at den står en dag ekstra.

I uge 29 var jeg på ferie i en hel uge (mandag-søndag), så Nala var alene hjemme med min kæreste.. Lørdag aften ringer min kæreste og fortæller mig at Nala har skidt og tisset i sengen der lørdag aften .. Hun havde tisset i min side af sengen på min dyne og madras og havde skidt i min kærestes side af sengen ..

I går var jeg ved at ryde op og gøre rent i lejligheden. Da jeg har redt sengen og er ved at sortere vasketøj kommer Nala helt normalt ind. Bortset fra at hun sætter sig midt i sengen og helt ligeglad begynder at skide !! smiley
Jeg tog lynhurtigt fat i nakken på hende og fik hende ud i sin kattebakke.. (som faktisk lige var blevet tømt for pøller og tis)

Men hvorfor gør hun det ??
Er der nogen som har en ide til det ??

Vh Heidi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat skider i sengen
  • #1   7. aug 2013 Det er vist en epidemi i tiden smiley hun er kønsmoden nu og i skal skynde jer at neutralisere hende, både for jeres skyld men i særdeleshed for hendes skyld.

Nu er alt hvad der var en gang ændret, plejer dør lidt når der går hormoner i dem, og i er bare heldig, at det ikke er sket tidligere.

Hvis i har lyst er der mange gode tråde om urenlighed, i søger bare på ordet i søgefeldtet smiley

• #2   7. aug 2013 Det lyder som stress. Det kan være løbetiderne og manglende hankat der stresser hende, men det kan også være noget andet.
    Har i ændret rutiner eller lignende på det sidste?

Ellers overvej at få hende steriliseret, har hørt flere tilfælde både med hanner og hunner, hvor det har været det der skulle til

• frederik h
    frederik h Tilmeldt:
    aug 2007

#3   7. aug 2013 Der er ikke ændret noget herhjemme ud over jeg har været væk en uge ..
    - Men på trods af hun har gjort det, så er hun blevet meget sød!! hun har været meget asocial i lang tid og endelig er hun social igen.. Hun kom i første løbetid som 8 måneders .

• #4   7. aug 2013 "meget sød" kan jo også være en løbetid...
    Og gentagende løbetider uden parring kan nemt stresse hunnerne. Har selv en herhjemme (avlskat) hun begynder at strinte når hun er i løbetid og ikke bliver parret

• frederik h
    frederik h Tilmeldt:
    aug 2007

#5   7. aug 2013 Okay smiley
    - så må vi nok hellere overveje det en ekstra gang.. Den første gang hun var i løbetid var det bare rigtig nemt at se!! hun strittede med numsen hele tiden og snakkede meget ! smiley

Men ja, hun er meget sød her for tiden.. Putter meget gerne osv.

• #6   7. aug 2013 Og så er det altså No go at tage katten i nakken! Det gør ondt og kan give den seriøse skader:-(

• #7   7. aug 2013 Få hende steriliseret hurtigst muligt...

Og lige til en anden gang.. Tag ALDRIG katten i nakken! Du kan rykke sener, muskler og alt muligt over i nakken på katten..
    Det gør hammer ondt på den at blive løftet i nakken!

• #8   7. aug 2013 Det synes jeg kraftigt i skal overveje. Der er kun fordele ved det hvis ikke hun skal avles på. Hun bliver lettere at have med at gøre, stresser ikke i løbetiderne, stopper højest sandsynligt med sin nye adfærd og bliver generelt mere kælen smiley
    Det er alle pengene værd smiley
    Har selv en steriliseret hunmis, og hun er meget hyggeligere end avlspigerne smiley

• #9   7. aug 2013 Enig med Ninna N. I skal ikke tage katten i nakken, det er bare ikke rart. Selvfølgelig skal den ikke skide i sengen, men den stakkels kat skal da stadig ikke tages i nakken.. Bare tag den helt normalt og sæt den ned på gulvet og sig "NEJ".

Synes det lyder som om, jeres kat skal neutraliseres. smiley

• #10   7. aug 2013 Så har de vist os forstået den ikke må tages i nakken fremover smiley

• frederik h
    frederik h Tilmeldt:
    aug 2007

#11   7. aug 2013 Jeg har altid fået at vide man skal tage katten i nakkeskindet /: (det er som når mor mis løfter den i nakken)
    - at det kan ødelægge sener osv vidste jeg ikke.. Nu bliver jeg helt ked af det..

• #12   7. aug 2013 Prøv at se videoer med kattemødre der løfter sine killinger..
    De tager dem ikke i nakken, men rundt omkring skulderpartiet eller nogle gange maven...

• #13   7. aug 2013 Ditte... Da jeg skrev mit indlæg havde Ninna skrevet det i mellemtiden..

• frederik h
    frederik h Tilmeldt:
    aug 2007

#14   7. aug 2013 Så vil vi helt klart få hende steriliseret ..
    Jeg har kun haft to hankatte før som var kastreret ved overtagelse og de var begge udekatte (gårdkatte).. Så det lidt noget andet at have en hunkat (fra killing) og have den som indekat smiley

• frederik h
    frederik h Tilmeldt:
    aug 2007

#15   7. aug 2013 Okay.. Men som sagt er det bare det jeg har fået at vide :s
    Og det er sket en gang, for ellers har vi jo ikke haft problemer med hende..

Tror også bare det var panikken i at hun bare satte sig i sengen og sked.. det gik lidt hurtigt alt sammen /:

• #16   7. aug 2013 Mor løfter ikke i skindet men meget mere end skind og kun ved meget små killinger, men nu ved du det og så er den pot vel ude og du gør det ikke længere smiley

Jeg håber du får rigtig meget glæde af at neutralisere hende, kastrater er bare nemmere smiley

• #17   7. aug 2013 Ja nu kom der også nogle svar imellem, så det bliver dobbelt konfekt smiley

• #18   7. aug 2013 Lotte, den var heller ikke ment til dig kun, man kan bare hurtigt føle sig overfaldet smiley især på skrift hvor man ikke fornemmer tonen i ordene

Heidi, overvej at få hende steriliseret snarest. Jo før, jo mere sandsynlighed er der for hun stopper adfærden før det bliver en "dårlig vane" smiley

• #19   7. aug 2013 Jeg gik heller ikke udfra at den kun var til mig smiley
    Ville bare lige forsvare mig selv smiley

• frederik h
    frederik h Tilmeldt:
    aug 2007

#20   7. aug 2013 Det vil vi helt klart få gjort hurtigst muligt smiley

• #21   7. aug 2013 Hehe, fair nok Lotte smiley
    Forsvar accepteret smiley

• #22   7. aug 2013 Frederik

Du skal ikke være ked af det smiley

Se det på den måde har du lært noget i dag smiley

Men forstår som Ditte siger ikke at den fejl skal nævnes igen og igen smiley

Synd for TS

Skulle gerne kunne være herinde uden at blive trist til mode smiley

• #23   7. aug 2013 Ja som de andre har nævnt, se at få hende steriliseret, det er en måde for hende at markere sig på hun har gang i, og det vil først stoppe når hun bliver fixet.
    Og gør det hurtigst muligt inden det bliver en dårlig vane..

Du vil få en super dejlig og social kat ud af det, fertile hunkatte har det med at være nogle strigler, især når de er fertile uden parring smiley

• #24   8. aug 2013 Ham kattepsykologen fra Animal Planet mener man skal forsøge sig med en ekstra kattebakke, når katte pludselig ikke er renlige..

• #25   8. aug 2013 **...fertile hunkatte har det med at være nogle strigler, især når de er fertile uden parring smiley **

HØRT! HØRT!

Min første kat, som var en hunkat, blev ikke steriliseret..
    Jeg vidste rent faktisk ikke at den mulighed fandtes, da mine forældres kat altid havde fået p-piller...
    Og hun var altså en strid lille satan.. Min onkel var bange for hende smiley

• Carina C
    Carina C Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #26   6. aug 2015 Min joey er kastreret han er 1 år og aldrig lavet noget ud for bakken men fik en veninde på ferie og så gik det galt. Nogen der har en idé om det er fordi han er teenager eller?

Kommentér på:
Kat skider i sengen

Annonce