Legetøjs bolde - hvor kan jeg købe disse ? Legetøjs bolde - hvor kan jeg købe disse ?
Jeg har ledt med lys og lygte efter et sted hvor jeg kan købe boldene til min 5 års birma, som elsker at lege med dem - Boldene er max 1cm i bredde (se vedhæftede billede)
Jeg har fået oplyst (af tidligere ejer) at de er købt på udstillinger, men er desværre aldrig på udstillinger, og har ledt forgæves på diverse hjemmesider med katte legetøj.
Er der nogen som kan hjælpe os med det???
Vh
Narnia & Tina ...
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Har hørt beretning af to der har mistet deres katte pga af de bold .
De blev kvalt af dem
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Tænk jer meget om INDEN i køber og giver jeres kat legetøj.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Har ud over de kvalte katte også læst om katte, der havde slugt dem, og boldene måtte opereres ud, fordi de havde lavet tarmstop.
Alt, der kan være inde i kattens mund kan kvæle den og husk også, at katte IKKE kan spytte ud, da papillerne på dens tunge er bagudrettede.
Gummielastikker, garn og sytråd skal også holdes langt væk.
Som sagt er bordtennisbolde godt legetøj - det samme er en lidt krøllet piberenser og et stort stykke krammet bagepapir.
Og nu kommer Julen snart, så pas også på gavebånd.
Ser man et stykke tråd el.lign. hænge ud af kattens rumpehul, må man endelig ikke trække i det, for det kan lave "rynketråd" af kattens tarm. Klip det i stedet for af helt tæt ved rumpen i takt med, det kommer ud.
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
(link fjernet)
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Der er sikkerheds/kvalitetskrav til legetøj til børn, og det burde der også være for legetøj til dyr.
nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Vedhæftet er bolde som er et mega hit hos mine 2 katte, de synes det er sjovt når bolden sidder fast i en klo og så ryster de den af så den flyver genem stuen, de er også gode når jeg spiller bold med dem, da de er gode til at hoppe. De koster 39 kr
for 8 stk. hos Zooplus, men de fleste dyrehandlere har dem også
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Der er selvfølgelig ikke skarpe kanter på, da det er en eller anden form for skum de er lavet af, men jeg kan se en fare i en killings mave/tarm system, i forhold til en forstoppelse eller blokering af tarm.
Legetøjs bolde - hvor kan jeg købe disse ?