{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Gammel kat tisser uden for bakken? {{forumTopicSubject}}

jeg har i over 2 måneder passet en venindes kat..
det var planen det kun skulle være to uger, men gang på gang hørte jeg bare ikke fra hende, og når jeg så fik fat i hende fik jeg bare en masse dårlige undskyldninger..
for det første havde katten lopper.. hvilket jeg først fandt ud af da jeg fandt nogen på putti, og måtte så give dem begge loppekur.. den kat jeg passer spiser bare virkelig virkelig meget .. og jeg synes bare det er træls at jeg skal betale så mange penge for mad til den, når nu at det slet ikke var aftalen at jeg skulle passe den så længe..

vores stue er delt op i to, den ene del med sofa og fjernsyn og den anden med spisebord osv.. da vi kun er to, sidder vi altid bare og spiser ved sofabordet..
katten vi passer er 16 år gammel og er ikke til ret meget længere.. altså hun er superfrisk, men når man leger med hende kan man godt fornemme at hun ikke er ung længere.. problemet er så at hun laver stort og småt BÅDE i kattebakken og på gulvet og gulvtæppet..
de har hver deres kattebakke, så det er ikke det der er galt.. så her igår aftes så jeg så at hun har tisset så meget på mit gulvtæppe så der er kommet et mærke på gulvet.. jeg kan end ikke blive sur på min veninde, da det helt er min egen skyld.. problemet er bare at vi ikke har kunnet lugte noget og derfor ikke opdaget det med det samme..
derudover slåsser driller putti den anden kat konstant... og de larmer og larmer og det er bare nogen gange ikke til at holde ud..

så igår tog jeg så diskussionen op, og da jeg så sagde det med at den laver uden for bakken, fik jeg svaret; at den heller ikke er to år længere..

så er det så jeg tænker.. er det virkelig rigtigt at en gammel kat hellere vælger at gå tværs over rummet for at lave, i stedet for at vælge den fine rene kattebakke der står lige ved siden af den?

sikke dog en roman bare for et lille spørgsmål smiley håber i klarer den.. hehe..

har lige en tilføjelse.. selvom katten har været her i over to måneder har hun ikke én eneste gang ringet for at høre hvordan den havde det, og har kun været og besøge den én gang.. der opdagede hun at den havde taget på og sagde "at det var vel nok godt".. den var nemlig ret så tynd da jeg fik den herhjem.. det var ubehageligt at ae den fordi fingrene så bare "humplede" hen over rygraden..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel kat tisser uden for bakken?
  • #1   28. feb 2007 slåsser med og driller*

• #2   28. feb 2007 daffy er godtnok ikke helt så gammel, snart 11 år og nu og da laver han en smutter udenfor bakken, man ka sagtens mærke på ham at han er ked af når det sker, han ser nemlig så ked ud af det, når vi tørrer op, heldigvis er det kun stort det han laver og han gør det aldrig på tæpper osv. vi skælder ham så heller ikke ud over det.
    det har dog hjulpet ret meget efter at vi fik en kattebakke mere, nu sker det ret sjældent.
    har både hørt og læst at ældre katte tit ka ha problmer med at nå på bakken

• #3   28. feb 2007 hmm tavelig veninde :(................... hmm jeg har også en veninde som har kat og hendes kat er begyndt at tisse uden for bakken og den er ca 2-3 år, det skider i bakken mn er begyndt at tisse andre steder........... nogen der hsar en ide hvorfor den gør det ??

• #4   28. feb 2007 Alpina - tjaa det har jeg også tænkt.. min kæreste har også sagt at han snart finder et nyt hjem til hende når hun bare gang på gang sender signaler om at hun er ligeglad.. igår spurgte jeg også om de bare var ligeglade.. og fik svaret at selvfølgelig var de ikke det.. og igen en masse undskyldninger..
    hun skulle have den passet fordi de var igang med at flytte og hun synes det var synd at hun kun kunne være i et rum da døren hele tiden var åben da de rendte frem og tilbage.. katten har vidst været udekat i en del år.. men nu har de så en kat der kun har været inde, og kan derfor ikke have kattene til at gå ud..

Johnny - okai.. ja måske kan det ske en gang i mellem, men katten vi passer gør det bare rigtig tit.. hun gjorde det ogs¨å i det hus i lejede på et tidspunkt, og der gik jeg ud fra at det var fordi de lige var flyttet.. og med 3 katte og to store hunde der allesammen laver på gulvet kan i nok tro der hurtigt lugtede noget så forfærdeligt..
    Måske have problemer med at nå det, men hun går jo over i den anden ende af rummet.. selvom hun har en ren bakke lige ved siden af sig..

jeg har heller aldrig hørt at gamle katte tisser uden for bakken.. og kan da slet ikke forestille mig at alderen har noget at gøre med at den vælger tæppet der er længere væk end bakken..

Det var min venindes kæreste jeg snakkede med igår, og som jeg også sagde til ham, havde jeg det lidt skidt med at skændes med ham over det, da det var en aftale kun mellem mig og min veninde.. kæresten sagde så til mig at han ville gøre alt for at få den hentet idag.. og jeg har ikke så meget som hørt fra dem..
    kæresten sagde også at han nok skulle betale hvad det skulle være..

men det er så min veninde jeg er sur på og ikke hendes kkæreste.. den søndag hun skulle have været hos mig og hente den, tænkte jeg at jeg ville se hvor længe der gik før hun selv skrev.. tirsdag fik jeg så nok, og skrev så.. selvom hendes kæreste (som sagt :P) ikke har noget med det at gøre, var det alligevel ham der ringede og kom med undskyldningerne på hendes vegne..

Jeg synes også de skal betale.. jeg ved de ikke har mange penge, og loppekuren var en jeg heldigvis havde i medicinskabet (hehe).. jeg kan stå model til meget og penge vil jeg hjælpe hende med hvor jeg kan.. men føj hvor jeg bare bliver sur når hun bare tager min hjælp for givet og virker ligeglad..

jeg ved snart ikke hvad jeg gør hvis jeg ikke har hørt fra dem idag..

jeg kan da ikke bare tillade mig at sige at "endnu engang gad i ikke så meget som at skrive en sms.. så nu er katten kørt på et internat".. ???

• #5   28. feb 2007 tror snart jeg får ild i fingrene af alt det skriveri.. smiley

• #6   28. feb 2007 tak ska du ha..

noget af det værste er også at igår, da jeg skrev til dem, der aftalte jeg at jeg sku komme med den idag.. i formiddags.. men så ringede kæresten så 5 min efter og sagde at vi enten skulle komme torsdag eller idag (dvs. igår).. så sagde jeg fint nok, så måtte vi jo så afsted.. MEN.. det viser sig så at den gård de lige er flyttet på ligger lang pokker i vold, og at vi ingen chance har for at finde vej ved halv 9 tiden om aftenen,.. så måtte vi jo så sige at vi ikke kan den dag når det ligger så langt væk.. dælme så om kæresten ikke befinder sig et par km fra os..
    så spurgte jeg jo selvfølgelig om ikke kæresten kunne tage den med når nu han sku samme vej.. men nej for der var ikke plads i bilen..

nåå ja som om.. sådan en transportkasse fylder altså ikke meget..

• #7   1. mar 2007 smiley ja det kan godt være hun ville det..:P
    øhm ja.. jeg hørte ikke fra dem igår..

overvejer lidt at sige til hende at jeg har sat katten af på et internat.. bare for at give hende en lærestreg..

Kommentér på:
Gammel kat tisser uden for bakken?

Annonce