Kat tisser på sofa {{forumTopicSubject}}
Kan i hjælpe med den her ærgelige sag: Min veninde har en hunkat på 3år, hun har haft hende fra hun var 12 uger gammel. Og hun tisser konsekvent på hendes sofaer, og kun på sofaerne. Det startede med at være noget der kun skete når hun var i løbe tid. Hun er nu blevet stereliseret, men tisseriet forsætter. Det er ikke noget sker dagligt, i perioder er det et par gange om ugen og andre tider går der 14 dage i mellem. hun er tjekket for urinvejs problemer og der er ikke noget. Jeg tænker det er noget mentalt, men da hun ellers trives fint og er en glad kat er jeg i tvivl. Nogen af jer der kender til sådan problemer og evt ved hvordan man stopper adfæren?
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Derfor sidder vi også mange herinde og råder folk til at neutralisere, inden de sender killinger ud i nye hjem.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Men det er vigtigt at bruge et produkt på sofaen, som fjerne urinlugten.
Og så skal der muligvis et mærkeligt, drastisk middel i brug og aner ikke om det vil virke.
Stil en kattebakke i sofaen og lær katten at tisse rigtigt, derfra hvor den ikke må og hvis det virker, så lad Bakken stå et par uger, indtil den har fået for vane at tisse i Bakken istedet for sofaen.
Efter nogle uger kan man rykke Bakken ned på gulvet lige foran sofaen og håbe på at katten har flyttet sin vane ned i Bakken og derfra kan man ligeså stille rykke bakken hen hvor den skal stå (cm for cm)
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.104
Og den sofa skal bare renses totalt i bund og brug R10 til, at tage den tis lugt som katten måske kan lugte hvis det ikke er gjort godt nok, og så bliver den ved med at tisse der fordi det lugter af tis,,, katte kar bedre næser end os, så måske tror hun lugten er væk, fordi hun ikke lugter noget!
maj 2012
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Det virkede rigtig godt, da min kat var stresset, men eftersom dette er en vane, sikkert skabt af stress... ved du hvad, jeg ville sku prøve begge dele med det samme
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
maj 2012
Kat tisser på sofa