Tandbørstning Tandbørstning
Freddi er mistænkt for FORL. Derfor skal "vi" eksperimentere med tandbørstning med en vatpind og mundskyllevæske.
Freddie gider ikke at få børstet tænder og dyrlægen siger direkte at jeg ikke skal slås med ham.
Hvordan gør I og hvor ofte?
maj 2010
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
der gik ikke lang tid før de syntes om idéen og jeg kunne begynde og finde en tandbørste frem og ja så gjorde jeg det samme, tandbørsten rører en tand drengene får en godbid. det tog dog noget længere tid før de var helt med på idéen, men idag får de børstet tænder hver morgen og der er ingen problemer:o)
har engang haft to katte der skulle lære at få børstet tænder da de var omkring 3 år, hankatten blev aldrig glad for det og må indrømme at det var lidt en kamp med ham i sin tid, men han accepterede det, hehe det skulle bare kun være hver anden dag for ham. hunkatten blev derimod helt glad for det og kunne finde på selv at komme med tandbørsten:o)
syntes jeg har hørt om noget man kunne komme i kattens drikkevand som skulle hjælpe på plak, men hvad det hed og hvordan det lige var med det... ja det har jeg desværre glemt.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.268
Tak for de gode tips og idéer.
Lone:
Min dyrlæge mener at ved at børste med Klorhexidin mundskyllevæske så kan jeg måske "stresse" bakterierne.
Vi snakkede FORL fordi der er "Skovkatte-gener" i ham, men hen var ikke sikker.
Så diagnosen er ikke endelig slået fast, kun på mistanke.
Er der ikke noget med at man kan få en speciel tandpasta til katte? Kan man også få det flydende?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.268
Tjahh så han jo have gebis:-)
Tandbørstning