{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Tandbørstning. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg får om et par måneder mine to smukke killinger.. OG! Jeg vil være så velforberedt på hverdagen som overhovedet muligt. Jeg har læst mig til at man skal børste tænder på kattene cirka en gang om ugen? Er det rigtigt?
Og hvordan klarer i det? smiley

Snehygge fra Line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandbørstning.
  • #2   25. nov 2010 Susan - Man får jo bare helt vildt paranoia når man læser om hvilke ting der kan ske hvis man ikke gør det. Men så vidt jeg ved, gælder det også meget om at give den rigtige kost? Det er jo heller ikke særligt naturligt at børste bisser på en kat, og tror da de færreste bryder sig om det.

• #3   25. nov 2010 Altså jeg har børstet på min kat 2 gange på 1½ år . og den bryder sig ikke om det . Den skal bare have ordentlig kost smiley Gerne råt kød .

• #6   25. nov 2010 Ja præcis.. Og så tænker man lidt, skal skal ikke smiley

Haha, det er intet at undskylde, og tusind tak! smiley

• #7   25. nov 2010 har aldrig børstet tænder på mine. Jeg giver den i stedet for kaninører, kaninpoter osv og råt kød, så bruges tænder og tandkød optimalt. Tror heller ikke at løver er set børste tænder ;-D
    Velkommen til KG

• #8   25. nov 2010 Marianne - Tak skal du have!
    Jamen så fik jeg det råd med på vejen. Er nemlig heller ikke heeeelt med på hvad der så EGENTLIG er godt for deres bisser smiley
    Bukker og takker!

• #9   25. nov 2010 Jeg sys du skal tage Mariannes råd i hvertfald , og så kan du jo se til hvad du vil med missen smiley Hvis Asti kunne lide børsten , tror jeg helt sikkert jeg ville børste dem . Men nok ikke lige en gang i ugen som det du har læst .
    Men hvis du kan vænne den til tandbørsten fra en tidlig alder er det sikkert ingen sag for dig smiley

• #10   25. nov 2010 marianne.

nej, og den har nok heller aldrig prøvet at få børstet den manke den har, men det gør vi jo alligevel på vores langhåret misser ;P

• #11   25. nov 2010 Pulleh - det tror jeg bestemt jeg vil gøre. Hellere starte tidligt, og ha ingen problemer, end begynde sent fordi de har tandproblemer. smiley
    En gang om ugen lyder altså også voldsomt for en kat..

• #12   25. nov 2010 Ja , jeg ville nok nærmere sige en gang om måneden smiley eller når man lige husker det smiley

• #13   25. nov 2010 line

man kan også få katte tandpasta smiley jeg har købt det, og en to baby tandbørster (til menneske babyer). en i lys blå til trouble og en lys rød til BimBam ;P de var ikke vilde med det, men jeg fik lov til at gøre det på ydersiden af tænderne smiley har kun gjort det en gang indtil videre smiley

• #14   25. nov 2010 Heidi - ja det har jeg set at man kan.. og andet stads.. Man kan få et kosttilskud som er lavet på en eller anden alge, det koster vist ikke alverden. Det skulle være godt mod plak.. Har i hørt om det eller nogen der har prøvet det?
    Og tak for dit svar smiley

• #15   25. nov 2010 Jeg fik en gratis dåse nede ved dyrlægen, han ville høre min mening om det. Og den er at det er penge ned i producentens lomme. Kattene ville overhovedet ikke æde det mad det blev blandet i.

• Claus R. A
    Claus R. A Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #16   25. nov 2010 Plak skal fjernes dagligt. Det er derfor vi børster tænder. Det samme gælder for dyr. I naturen spiser katten mus og når den tygger i huden og knaser knoglerne fjernes plakken naturligt.
    Når den ikke får mus, må vi mennesker finde på noget andet, for at få plakken væk, for dårlige tænder gør ondt på en kat, vi lægger bare ikke mærke til det, for den skjuler det.
    Der findes tandvenligt tørkost som Hill's Science plan Oral Care. Det er særlig store stykker katten tvinges til at knuse og som indeholder slibemidler.

Har man fået vænnet sin kat til at få børstet tænder, kan det gøres på et minnut dagligt.

Se video
    (link fjernet)

• #17   25. nov 2010 Go video Claus smiley

• #18   25. nov 2010 glemte i øvrigt at nævne at mine osse får tilbudt daggamle kyllinger, det er dog ikke alle der vil æde dem. Og der er ejere der har for sarte maver til at fodre med dem, men det er nok noget af det bedste og kommer tættest på naturen

• #20   25. nov 2010 Marianne N> De der kaninører.. Er det fra rigtige kaniner og er det nogle de spiser eller er det noget andet materiale de bare tygger i, men ikke spiser? Håber at du forstår spørgsmålet. Jeg har nemlig aldrig set kaninører i nogle dyrebutikker:-)

• #21   25. nov 2010 Claus - tusind tak for dit svar!!!! smiley Det kan helt bestemt bruges. Jeg vil gå i tænketank.

Iøvrigt. Mine børn har fået øjne!! yaaay. Har netop modtaget billeder af dem, og missemor :'D

• #22   25. nov 2010 Har aldrig gjort det på nogle af mine katte, eller hunde. og de har fine tænder:)

• #23   26. nov 2010 Anja J, ja det er rigtige kaninører, haler og poter for den sags skyld. Inden nogen begynder at få moralske skrupler, så er delene "affald" fra pels og kødproduktion. Så alternativet er at de enten vil blive kasseret som affald eller blive hakket til kød og benmel for derefter at komme i bla kattemad

• #24   26. nov 2010 Marianne> Hvor køber du dem henne?

Mht. moralske skrupler, så er det jo ikke så meget anderledes end griseører til hunde:-) Det er også affald og er efter min mening kun godt at det kan bruges til noget.

• #25   26. nov 2010 Det er vi enige i Anja. Jeg køber mine hos Jekas.dk og hos en lokal kaninavler.

• #26   26. nov 2010 Jeg børster ofte tænder på mine katte, da 2 af dem, har lidt problemer med tandkødsbetændelse. Og jeg kan hurtigt se en forskel, så det bliver jeg ved med. Jeg har bare købt babytandbørster. Mine vænnede sig hurtigt til det, og har ingen problemer med det.
    Så det kan helt klart anbefales hvis man har en kat med tendens til tandkødsbetændelse.

• #27   26. nov 2010 Jeg har godt nok ALDRIG børstet tænder på hverken mine hunde eller katte. Meen jeg har så også fodret med andet en tørfoder. De får råt med jævne mellemrum. Udekattene de sørger for selv at fange fugle og mus, De 2 nye indekatte, det får rå knogler, som de eelsker at gnave i.

• #28   26. nov 2010 Marianne> Tak, det tror jeg at jeg vil prøve:-)

• #29   26. nov 2010 min dyrlæge anbefaler man børster tænder på sin kat et par gange om ugen. Det er nemmest hvis man lærer dem det fra små af. Man kan få special tandpastaer til dem. mine er ikke glade for det men deres tænder har ikke haft det bedre siden jeg begyndte på det.

• #30   26. nov 2010 Sikke mange dejlige råd der kommer her smiley Lækkert.
    Og tja. De kan vel sagtens få lov at gnave i et kyllingeben? Altså bare knoglen.. Som er stor nok til de ikke får den galt i halsen.

• #31   26. nov 2010 Jeg børster tænder en gang i ugen på mine totter, de har ingen problemer overhovedet, men de tager det super pænt så det gør vi for at være på den sikre side.

En blød børnetandbørste og så lidt kattemalt på så kæmper de nærmest om at få dem børstet først.

Sanne

• #32   26. nov 2010 Hmm.. Jeg ved ikke om katte må få kyllingeben. Hunde må ikke få dem fordi at de ikke bliver knust, men splintrer og kan rive hul i spiserøret, tarme eller mavesæk. Men som sagt, så ved jeg ikke om denne "regel" også gælder for katte:-)

• #33   27. nov 2010 Anja de må meget gerne få kyllingeben, men de må IKKE være tilberedte.
    Da jeg for et par år siden første gang vovede forsøget, gav jeg mine det yderste led fra kyllingevingerne.
    Det er tilberedningen der få benene til at splintre på en uhensigtmæssig måde, så du kan i princippet give både hunde og katte alle typer knogler, så længe de ikke er tilberedt.
    Da jeg i sin tid arbejdede hos dyrlæge, fik vi en del hunde ind med skadede mave/tarme, men fælleds for dem var at de havde fået resterne fra deres menneskers mad, altså tilberedte ben.

Kommentér på:
Tandbørstning.

Annonce