Hvordan sælger man sine katte? :ó( {{forumTopicSubject}}
Suk, suk og atter suk.
Vi er begge er blevet enige om, at en toværelses lejlighed er for lille at have to katte i, når vi ikke har mulighed for at lukke dem ud.
Derfor har vi aftalt at finde et fantastisk hjem til dem...
Men nu sidder jeg her og arbejder med annoncen = jeg sidder og skal fremhæve alle de gode ting....
...Og hvor er det altså svært.
Ikke fordi jeg ikke kan komme på nogle gode ting - tvært imod - men fordi når jeg tænker på alle de gode ting ved dem, får jeg lyst til at trække i land igen. :o(
Bl.a. er Aslans mors lille kæledække, og hvis han vil snakkes med, så følger han mig rundt i huset.
Ligeledes elsker de begge vores hund og vores hund elsker dem. De har simpelthen så megen fornøjelse af hinanden, at jeg ved slet ikke hvordan de skal kunne klare sig foruden. Jeg ved de self. sagtens kan, men lige i tanken er den svær...
Hvordan pokker skiller man sig af med sine katte?
Vi har haft dem fra killinger, og kendt dem fra de blev født, men de fylder bare meget i en så lille lejlighed, og vi ved begge at det er det bedste for dem.
Lige nu sidder jeg med den der "Skal, skal ikke" følelse...
Hilsen Lykke
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Behold dem dog!
De "fylder" vel ikke mere end de altid har gjort:-)
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 263
og nu ikke for a dømme nolge eller sige noget ondt, men burde i ikke flytte i noget støre istedet for at skilde jer af med dem. ?
synes det er sådan lidt... ja... altså jeg ville personligt aldrig drømme om at anskaffe mig nolge dyr som jeg ikke ville have plads til. og man ved jo katte fylder lidt. Så jeg havde nu valgt at flytte i noget stører istedet.
jeg synes det er lidt svinsk, ja undskuld, men er jo levene væsner man har med at gøre, at man bare skilder sig af med dem begrund af det.... men sådan har folk jo forskellig syn på tingene.
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 263
sep 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 19
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 91 Svar: 144
Når de leger er det meget højlydt på vores gulv, da det både er trægulv og det samtidig giver efter.
Generelt ville vi utroligt gerne at de havde mulighed for at komme ud - Om ikke andet, så i en løbegård.
Skal være ærlig at sige, at vi faktisk ikke må have dem her (1 husdyr, og vi har også hund), men da det er så svært at finde lejligheder med husdyr tilladt, blev vi nød til at tage chancen.
Men der ligger flere ting i det, som vi har vejet op med det gode, og der er ingen tvivl om at det ville være allerbedst for både Abby og Aslan at komme et sted hen hvor de kunne komme ud. Havde økonomien været til det, var vi flyttet for dem istedet.
Vi har overvejet det flere gange, og så trukket i land igen, men nu har vi vejet det op godt og dårligt, og vi er begge enige om at det vil være det bedste både for os, men også for dem, hvilket er hvad vi prioriterer højest.
Det sværeste lige nu, er den dumme annonce. At skrive alle de ting ned, man ved man vil komme til at savne ved dem.
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 76 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
jun 2007
Men Abby og Aslan er noget andet. De er langt mere aktive.
En anden ting er, at de forhindrer os også i at gennemlufte lejligheden. Det burde ikke være en grund, men det er det desværre. Vi har dør fra gang til køkken og fra gang til stue, og vi er nød til at holde den ene af dørene lukket, da vi også har gnavere.
Indrømmer det ikke er den bedste lejlighed vi har fundet, men vi stod og skulle flytte snarrest muligt, og i sådan en situation bliver man desværre nød til at tage, hvad man kan få :o(
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Men i kan da bygge en ramme til vinduet med net i og lufte på den måde. Gør vi da..
jun 2007
Jeg har dog tænkt mig at spørge nogle familiemedlemmer først. Har et par stykker der bor på landet - Det er så bare her jeg går hen og bliver nervøs for biler. Mistede min gamle kat fordi hun blev kørt ned :o(
Men jeg vil bestemt også lave en kontrakt, og en aftale om førstekøbsret. Ingen tvivl om det, og vil heller aldrig lade mine katte i nogle hænder jeg ikke er tryk ved.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
Min gamle kat (min første) som betyd så meget for mig tog min mor til sig. Han var 11 år og fik 2 gode år hos hende til han blev syg og måtte aflives...
De to andre kom hjem til nogen venner og de har det fint så hvis du kender nogen der vil have dem ville jeg råde dig til det :)...
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
jun 2007
jun 2010
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Sååå stort et bump kan en kat da ikke lave. Kan hun så ikke også høre hunden?
Personligt ville jeg søge en anden lejlighed eller et lejet hus fremfor at sælge kattene.
Gør op med jer selv: Hvad betyder mest for jer, lejligheden eller dyrene?? Lejligheden er jo bare en "død ting".
jun 2010
jun 2007
Men vores underbo er en rigtig krampe. Hun har lige givet mig en overhaling forleden, fordi hun kunne høre div. ting heroppefra, og vi er ikke just parret der råber og skriger af hinanden.
Hvad angår Aslan, når han hopper ned, så er det faktisk højere end vores hund, selvom hun er en helt del tungere end ham. Han er bare meget gumpetung. :o)
Hunden har vi dog også fået klager over, men det er mere, at hun fælder voldsomt (når hun fælder), og får det med ud i opgangen - Og det er ikke lige HVER dag, jeg får fejet op efter hende, men samler op 4-5 gange om ugen når det er værst.
Så det er bestemt ikke fordi vi ikke VIL flytte - Vil MEGET gerne væk fra denne her opgang, men vi kan ikke.
jun 2010
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
2. Hunden larmer mere ind katte (siger jeg som der har Maine coon).. Så hvis der kommer klager fra underboen, så vil jeg os mene at klagerne gælder for en hund som en kat..
Og ja underboen kan jo ik vide om det er en kat eller jer.. Så skid da på den underbo, hvis i må have husdyr, så kan han/hun ik gøre så meget ved det..
3. der kan købes net til at sættes for vinduerne eller nogle kroge, jeg bruger selv kroge og mine katte er ik stukket af.. Og mine katte er også indekatte..
jun 2007
Selvom både blæser er tændt på fuld knald, og vinduet er åbent, er her ulideligt varmt om sommeren, hvilket ikke er godt for nogle af dyrene og heller ikke os selv for den sags skyld. :o(
Men vi har snakket om det yderligere og truffet vores beslutning. Vi vil forsøge at finde dem et nyt hjem, men sætter self. krav, så de får det bedst mulige hjem.
Hvordan sælger man sine katte? :ó(