{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

En til kat? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Nu har jeg for 3-4 uger siden fået min dejlige hankat.
Han er meget speciel. Han kommer fra et katteinternat, hvor jeg ofte er ude, der faldt jeg for ham. Han gik i et bur for sig selv, da han ikke kunne med andre katte. ''typisk'' rødhåret. smiley

Men nu har jeg jo fået ham hjem. Han går ikke frit ude, men har en indhegning, som han også har været vant til ude fra internatet og han har en masse plads og løbe på.

Vi leger rigtigt meget med ham, da han elsker det og hvis vi lige er i gang med noget andet bliver man bidt lidt i benet - alt i alt han vil lege hele tiden og derfor kom jeg til at tænke på, om det ville være en god idé at anskaffe sig en til kat? Når han kan se andre dyr reagere han ikke ekstremt, han er bare nysgerrig og mijaver.

Men derfor spørg jeg jer, for jeg er ret meget i tvivl. Burde vi forsøge med en lege kammerart til ham, eller tror I, at det vil være en dårlig idé?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En til kat?
  • #2   19. sep 2011 Det er jeg klar over, men grunden til jeg siger ''typisk'' rødhåret er fordi de sad tre rødhåret i bur ved siden af hinanden. Så det var lidt komisk.
    Ved godt, at katte ikke er flok dyr, men ved at nogle godt kan lide at være sammen med andre katte.

Det er jo for hans skyld. Jeg vil ikke have, at han keder sig. Undre mig om han har gavn af, at der var en anden kat?

• #3   19. sep 2011 Susan smiley

Har du et godt link til at mange katte ville vælge selskab fra en anden kat fra - hvis de havde muligheden? smiley

Synes nemlig de fleste anbefaler at man har 2 stks af gangen smiley Netop for at undgå de keder sig.

• #4   19. sep 2011 Anja F...
    Jeg ville klart prøve at finde en legekammerat til ham, gerne en killing og helst en killing hvor dens sind er meget mildt...

Har selv overtaget en kat (Gizmo) der ikke kunne lide andre katte... dum som jeg var prøvede jeg alligevel at føre ham sammen med en anden voksen kat.. det gik slet slet ikke.... men af skade bliver man klog... eller.. måske ikke... for så prøvede jeg igen med en skøn lille killing og der var det bare kærlighed ved første blik...

I dag styrer Gizmo hans tre tøser med hård hånd og der er en god harmoni i flokken... de kender alle deres pladser i hierkiet.

• #5   19. sep 2011 Janni.
    - Lyder som en god idé. Han reagerede positivt på killingerne ude på internatet.
    Men hvis det bliver en ungkat-voksenkat, skal den så være en blid kat eller en der kan sætte min Franz på plads?

• #7   19. sep 2011 Tak for link.

Synes, det er en god artikel smiley

Både spændende og tankevækkende at den har et andet syn på emnet.

• #10   19. sep 2011 Når du starter med at skrive at han ikke bryder sig om andre katte, synes jeg IKKE det er en god ide med en mere. Det er næsten at bede om problemer.
    Katte er fra naturens side solitære, altså de lever alene og mødes kun til parring. Men grunden til at det i mange tilfælde kan være en god ide med flere, er at vi har taget dem ud af det naturlige og måske glemmer at se på deres basale behov og sørge for at de er aktiveret efter disse. At der er så er enkelte racer hvor man fra start anbefaler 2, er noget andet.
    Samtidig skal man huske at vi ikke er katte og nogle behov får kattene kun opfyldt i selskab med andre katte.

• #11   19. sep 2011 Gizmo kunne heller ikke lide andre katte da jeg overtog ham... men som skrevet længere oppe, har jeg helt klart bevist det modsatte smiley

Man skal aldrig sige aldrig... Og i dag har jeg 4 katte der har stor glæde af hinanden på kryds og tværs... for jeg har da to der ikke kan lide hinanden, men de får det til at fungere og leger også indimellem med hinanden.:)

• #13   19. sep 2011 Tja.. Mine forældres røde kat inviterer altid vildkattene til at bo der, og viser dem rundt i haven osv.

Er dog selv rødhåret og har ret svært ved at være sammen med nogle bestemte 'typer' *GG*

• #14   20. sep 2011 Marianne N:

Han kan ikke lide voksne katte, men killinger var der ikke noget problem med, men de bliver jo også voksne en dag. Så ved ikke om han kan tackle det.

Men jeg kan jo evt lade ham møde naboens kat som altid sidder i vinduet. Den virker han meget interesseret i. smiley

• #15   20. sep 2011 er der ingen problemer med killinger, så er der en mulighed for at det kan lykkes. Men jeg synes du skal have ham i længere tid, så han rigtigt kan falde til hos dig. Det kan udløse problemer hvis tingene sker for hurtigt. Og da han er en voksen kat og lige er flyttet, så synes jeg du skal vente nogle måneder inden du overvejer en kat mere.

• #16   20. sep 2011 Ja, kan godt ske jeg skal vente. Må se tiden an.

Er han voksen når han er 1 år?

• #17   20. sep 2011 Ja, han er at betragte som voksen i denne situation. Men det vigtigste er at han i en sen alder lige har skiftet hjem. For katten og dig er det først og fremmest vigtigt at han falder til ro og er er harmoni.

Kommentér på:
En til kat?

Annonce