{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

guide til loppemiddel {{forumTopicSubject}}

hej alle
det er sådan at mine katte har lopper, 2 voksne og 4 killinger på 8 uger.
Jeg købte advantage til stor hund som jeg gav de to store (herinde læste jeg mig frem til hvor meget og hvordan) og frontline spray til de små, men det lader ikke til at hjælpe en dyt.

Mit spørgsmål er så hvornår må jeg give de små advantage og hvor meget??
Har også overvejet at købe capstar, hvordan er det med killinger?
håber på svar, tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  guide til loppemiddel
  • #1   24. aug 2011 Har man først fået lopper, så forsvinder de ikke bare sådan lige igen, det tager tid og omhyggelig rengørring, du bliver nødt til at gøre som jeg har beskrevet i denne tidligere tråd, det virker. I forhold til killingerne så må du "nøjes" med Frontline spray indtil de er gamle nok til pipetterne.
    Her er det du skal gøre : For at få bund i lopperne, vælger du enten frontline eller advantage, behandler katten i nakken efter brugsanvisningen. Så giver du samtidig Capstar (pille) i 3 dage i træk, de tager de udklækkede lopper i løbet af få timer. Dernæst skal du i gang med den store rengørring. Du tager 1 rum af gangen, støvsuger meget grundigt og vasker evt løse tæpper og plaider osv. Dernæst vasker du gulvet grundigt, hvis du da ikke har gulvtæppe. Når det er gjort sprøjter du rummet med Trinol, lukker døren og lader det stå et par timer, dernæst lufter du ud i en times tid eller mere, inden katten igen skal derind. På den måde tager du husets/lejlighedens øvrige rum, osse badeværelse.
    Rigtig god fornøjelse.

• #2   24. aug 2011 puha ja jeg må igang med den helt store rengøring.. synes bare jeg vasker og støvsuger i en uendelighed hehe. må prøve med det der trinol smiley

men hvornår er killingere store nok til at få pipetter og capstar??

• #3   24. aug 2011 vil lige sige at der skal sprøjtes med trinol over flere omgange, de næste dage, for der kan komme nyudklækkede lopper igen, jeg har selv slåsset med det her det sidste stykke tid, og ser endelig ud til at de er ved at forsvinde.

• #4   24. aug 2011 Det kan være en rigtig god ide at kæmme kattene også så du får fjernet de levende der sidder så dr ikke når at lægge nye æg, det har virket her.

• #5   24. aug 2011 ja det har jeg også gjort, men tror at det der er problemet her, er at der var lopper da vi flyttede in, fordi dem der boede her før også havde dyr og ikke gjorde noget ved problemet, så de har jo ligget i dvale, men er gudskelov ved at have styr på det nu, men ja der er kun den hårde vej.

• #6   25. aug 2011 De er godt nok sejlivede sådan nogle lopper smiley :(

Heidi ved du så om de må få en hel pipette eller en halv. Eller hvor meget?? Synes ikke jeg kan læse noget om det nogen steder....

• #7   25. aug 2011 tusind tak for svar smiley

Kommentér på:
guide til loppemiddel

Annonce