1.012 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

At give piller At give piller

Hej

Jeg har lidt af et problem jeg håber i kan hjælpe mig med.
Min Hankat skal have piller mod øjenbetændelse. Men han vil simpelthen ikke tage dem, der er intet jeg kan gøre for at han tager dem, har prøvet med leverpostej, feta, vådmad og alt muligt.

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, har i nogle ideer?

Kram Marie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At give piller
  • #1   27. jul 2011 Har prøvet det der med at putte den så langt ind i munden som muligt, men han vil ikke ligge stille og vil jo ikke have det skal gøre ondt på ham. Også han spytter den simpelthen bare ud igen.

• #2   27. jul 2011 Det kunne være jeg skulle prøve med en ting der ikke falder fra hinanden, så han ikke bare kan spise uden om:)

Også vil jeg prøve igen imorgen(skal heldigvis kun have en om dagen).
    Ej det lyder ikke særlig rart, stakkels din kat og dig.

• #3   27. jul 2011 Tak for de gode råd ihvertfald:)

Okay det er da heldigvis ikke hverdag han skal have piller, hjælper da lidt på det:)

• #4   27. jul 2011 Jeg putter den også lige ned i munde på min kat (hun får også piller pt, mod kløe). Jeg sætter hende på køkkenbordet åbner munden på hende og putter den ned, og holder hendes hoves opad, så glider den ned, så får hun kattemalt lige bagefter til at skylle den ned smiley
    HUSK: altid at belønne din kat for det, og rose ham, så bliver det også lettere efterhånden som han finder ud af der er lækkerier bagefter smiley

Held og lykke..

• #5   27. jul 2011 Det er han alt for sur til, han vil ikke stå stille.
    Så tror ikke det vil hjælpe, men tak for forslaget:)

• #6   27. jul 2011 Man kan også få sådan en pille-giver-tang de fleste steder hos dyrlægen. Der kan man trække lidt vand i og sætte pillen i for enden også er den nemmere at få et stykke ned i gabet end ens fingre. Så trykker man ellers hvorefter vand og pille kommer ind. Det hjalp på det da Pokey skulle have antobiotika piller, men stadig ikke nemt.

• #10   28. jul 2011 Har lige købt sdan en pille-give-tang, så må vi se om det hjælper lidt. De sidst 2 piller fik jeg ikke givet, så skal også have ringet tl dyrelægen og spørge hvad jeg lige gør. Men det er godt nok ikke nemt.

• #11   28. jul 2011 OKay det gik lige så dårligt som alle de andre gange.. For pokker ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere!
    Skøre kat, det er jo bare en lille bitte pille. Hvis bare han ville tage den!

• #13   30. jul 2011 Han synes det smager så grimt, at han bare lader alt hvad jeg bytter det i være. Jeg har valgt at lade være at give ham flere, og så ringe til dyrelægen på mandag, og spørge hvad jeg ellers kan gøre. For han vil bare ikke have det!

• #14   30. jul 2011 problemet ved at afbryde behandlingen er du så skal forfra.

Hvadfor nogen piller har du fået?

Ellers har jeg god succes med de her. Først en uden pille - næstegang en med pille - vupti ...
    http://www.revivalanimal.com/store/p/1897-Pill-Pockets.aspx

• #15   30. jul 2011 Jeg kan heller ikke give en kat piller :S - i hvert fald ikke min gamle kat, der ikke ville tage pillerne gemt i kødboller eller andet. Da hun skulle have en antibiotikakur, endte det med, at jeg fik dyrlægen til at vise mig hvordan jeg skulle give katten indsprøjtning. Jeg fik så afmålt medicin med hjem i sprøjter. Ikke så sjovt at stikke i sin kat, men det kunne da lade sig gøre (trods svedige hænder). Måske det er en mulighed for dig ...

• #16   3. aug 2011 Det er fordi han har øjenbetændelse.
    Ved godt det er dumt at afbryde, men det kunne bare ikke lykkes! så skal have snakket med dyrelægen om noget andet end det.
    Og det du har forslået Lis vil ikke gå, fordi han kan lugte pille, og så spiser han det bare ikke.
    Det kunne godt være jeg skulle spørge om det du foreslår Tinka D. Nu må vi se hvad han siger næste gang jeg ringer:)

• #17   3. aug 2011 Næhhh han sluger ikke pillelomme og pille - han æder den.

Jeg har en hunkat pt jeg heller ikke kan pillegive - vupti så er pillelomme og pille ædt.

Kommentér på:
At give piller

Annonce