1.305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Give ham piller?!! Give ham piller?!!

Jeg skal lige høre om jeres erfaringer herinde med at give jeres kat piller??!

Min elskede George har desværre fået konstateret blæresten af sin dyrelæge igår. Han fik tømt sin blære, skyllet den, har fået penicillin og smertestillende i sprøjte igår.

Nu skal han så have det i pille form, 2 x penicillin om dagen, samt en halv smertestillende, men vi har prøvet at gemme den både i leverpostej og rejer, som han normalt elsker, men han kan åbenbart dufte den eller noget, for han sortere den fra....
Jeg har købt en "pillegiver" på apoteket, men vil helst ikke udsætte ham for det med magt.

Har I nogen gode råd?? Hvad gør I når jeres kat skal have piller??
Jeg tager med glæde imod alle gode råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Give ham piller?!!
  • #2   25. jan 2013 Man kan på nettet købe noget der kaldes pill-pockets, men jeg har "opfundet" en noget billigere version. Jeg bruger "slikstængerne" til katte, nede fra Aldi. Andre kan sikkert også bruges. Jeg laver en rille med neglen i et stykke, og putter pillen i. Jeg starter med at give et eller 2 stykker uden, i tilfælde af at kræet skulle blive mistænksom, og derefter stykket med pille. Så giver jeg resten af stangen (også i stykker. På den måde har jeg narret alle mine, når det gælder p-piller og andet medicin. Håber at du kan bruge rådet.
    Ellers kan du have en engangssprøjte med vand klar i den ene hånd, så når du har stoppet pillen ind, så giver du et sprøjt, så synker katten som regel. Jeg synes bare den første metode er mindre grænseoverskridende for katten.

• #3   25. jan 2013 Okay, tak. Det sku man måske prøve, for snyde ham, det kan jeg ikke.

• #5   25. jan 2013 Jeg vipper hovedet tilbage, holder munden åben, "plumper" pillen så langt tilbage i munden som overhovedet muligt, så holder jeg den om munden (ikke hårdt, men stramt nok til de ikke kan åbne munden, og så venter jeg på tungen kommer ud, for så har de somregl slugt pillen...

Jeg tjekker altid lige om den er væk, og hvis den ikke er det, så lukker jeg dens mund igen..

Alt sammen noget der kun tager få sekunder

• #6   25. jan 2013 Jeg plejer bare at trykke blidt på kæbemusklerne så de åbner munden og så stoppe pillen ind, lukke munden og ae dem på halsen så de synker.
    Det tager de ganske roligt, men det er nok et særtilfælde.

• #7   25. jan 2013 når jeg giver piller lægger jeg den helt ind inderst på tungen, og klør den på halsen. bum, så synker de pillen.
    min veninde havde kæmpet længe med hendes lidt sure hunkat. hun kunne ikke få en orme pille i hende uden katten gik amok.
    jeg skulle så lige prøve da jeg var derovre. 5 sek, så var pillen væk.
    gå hjem inden jeg slår dig, sagde hun grinende smiley

• #8   25. jan 2013 Mette kan du ikke prøve at komme og forsøge det med Ciddi, så bliver du dælme træt af at klø smiley Den snedige madamme kan måde synke, slikke sig om snuden og alligevel spytte pillen ud.

• #9   25. jan 2013 haha jo det kan jeg da godt smiley

• #11   25. jan 2013 Hvor føler jeg mig heldig smiley

her skal pillen bare gemmes i en klat leverpostej, eller en "terning" fra dåsemaden, vupti så er det væk smiley

• #12   25. jan 2013 Jeg hader at give min kat piller og det er en voldskamp, hvor jeg efter mange forsøg, hvor hun spytter den ud, endelig får lagt pillen langt nok tilbage i munden på hende, og så holder hendes kæber sammen - og bliver nødt til at gøre det til jeg ser hun synker, for hun kan godt finde på at vente til jeg slipper hende og spytte den ud

Hun er snu og er glad for at det er få gange jeg har været nødt til at give hende piller

• #13   26. jan 2013 Jeg plejer at putte pillen langt ind på tungen og så synker de den selv.

Da O'Malley var blevet neutraliseret skulle han have smærtestillende efterfølgende og jeg gjorde som jeg gjorde ved Malou dengang hun skulle have pillen os, men O'Malley blev ved med at spytte den ud i hånden på mig,så prøvede at tilbyde ham den som slik, og tænk engang han spiste den eller slugte den helt uden tvang, så han er dejlig nem. smiley

• #14   26. jan 2013 Da Elvis skulle have piller, gav jeg ham dem i råt fars. Det skred ned.
    Freddie vil ikke engang have en enkelt ormekur, så jeg håber aldrig at den kat bliver syg!

• #15   26. jan 2013 Lotte & Rødderne: Så kan vi være heldig sammen, gør på samme måde især med en klat leverpostej - og væk er pillen smiley

Og hvis det slet ikke går, så plejer jeg at lægge et stykke staniol ud på køkkenbordet og så tager en ske og knuser pillen til pulver, ruller en lille
    kugle af leverpostej og prikker et lille hul med enden af skeen, og så folder
    staniolen til en sliske og hælder pulveret ned i kuglen og klemmer på kuglen så
    huldet bliver lukket (og ikke større end den kan spises på en gang af katten) dette tricks har aldrig slået fej. Og benyttes hvis overstørende er prøvet og har slået fejl. smiley

• #16   26. jan 2013 * overstørende = overstående, taste fejl er gratis her til aften. Enjoy XD

• #17   26. jan 2013 Juvena:
    Er vi ikke ved at kalde det nat - gaaab.. smiley ?

• #18   26. jan 2013 Glad for jeg ikke har prøvet det med at give piller endnu!

• #20   26. jan 2013 Marianne"Ejer af Elvis og Dr. Dissen:)" Haha jow det er nok mere korrekt betegnelse XD ikke sådan når de ''små grå'' er gået til ro *GG*

• #21   26. jan 2013 Mine øjenlåg er også ved at falde i, og jeg har lige hørt at den tømte bakke er blevet fyldt med lort igen, så jeg må hellere lukke ned hvis jeg skal have en chance for at komme op i morgen...

• #22   26. jan 2013 Marianne"Ejer af Elvis og Dr. Dissen:)" *Så må du da sove godt, når du kommer der til smiley

• #23   26. jan 2013 Tak i lige måde.

• #24   26. jan 2013 Jeg har en kat som panikker lidt når han skal have en pille (capstar evt.) og ham bliver jeg nødt til at holde i nakkeskindet med samme hånd som jeg åbner munden med og så skynde mig at proppe pillen helt ind bagi munden i en hurtig bevægelse inden han spjætter for meget.

Det handler om teknik og at være hurtig smiley

Godbidden kan de få bagefter når de har slugt pillen smiley

• #25   26. jan 2013 Da jeg skulle give hele banden ormekur for noget tid siden, blev jeg ret forundret over hvor nemt det gik - jeg havde taget sådan en pose dreamies, dem er kattene helt syge med!

Så blev hver kat hevet hen, på bordet lagde jeg 5-6 dreamies og pillen, i deres iver for at få det hele - så røg pillen lynhurtigt ned også *GG*

Ellers er røget makrel ret godt, fordi det dufter så stærkt

Men er der slet ingen tricks som virker, så er det åbne munden, pillen så langt ind man kan og vente på at katten synker
    - Evt holde hovedet lidt opad og massere halsen

Men nogle katte er bare utrolig opfindsomme bare piller angår!

• #26   26. jan 2013 Tak for alle jeres erfaringer, nu har jeg da noget at prøve af, smil....
    Rebecca M: Han får skam oz kun det foder fra dyrelægen, det andet er KUN pga de piller.
    Men tror nu bare jeg tager ham og får ham til at sluge den naturel, selvom jeg bliver meget upopulær. Så er det jo godt at have godbidden - BAGEFTER, smiler.

Han snød mig i hvert fald igen hertil morgen, øv.

• #28   26. jan 2013 Det kommer an på hvad der er for nogle piller, om du kan 'skjule' dem i PillPockets eller andet.. Hvis det er f.eks. er den antibiotika der hedder Flagyl kan jeg ikke lokke det i nogen af mine katte, overhovedet.
    Min røde kastrat er jeg oven i købet nødt til at 'rulle' ind i et tæppe og sætte mig på ham for så meget som at få pillen og pilletangen i nærheden af ham.. smiley

• #29   26. jan 2013 her er det bare op på bordet..katten ind mod maven og med en hånd åbne munden og den anden putte pillen så langt ind som overhovedet muligt lukke munden og gnide lidt på halsen og så er den væk...over en måneds pille givning giver desværre øvelse

• #30   27. jan 2013 Judith: Hvis katten er sur og stærk nok er det desværre bare ikke nok. smiley Min erfaring efter over et halvt års medicinering morgen og aften.. smiley
    Men du har helt ret i at det bare skal være hurtigt og konsekvent. Det er først synd hvis man pusse-nusser og ikke tør tage nok ved, til at få det overstået så hurtigt som muligt og i første forsøg..

• #32   27. jan 2013 he ja jeg er nok heldig at de to jeg har finder sig i det....men de er også vant til at få børstet tænder smiley

• #33   27. jan 2013 Winnie, det er også en super god løsning! Desværre synes jeg bare mange dyr (er udd. dyrepasser fra zoo) har det med at ryste poten/benet når man smører det på dem, og så falder det meste af det jo bare af.. smiley

• #35   27. jan 2013 Det må jeg prøve næste gang. smiley

Kommentér på:
Give ham piller?!!

Annonce