{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Nye billeder og opdragelse {{forumTopicSubject}}

Nu har smilla været her et par dage, så har opdateret siden lidt.
Hun er idag 10 uger gammel, ved det er for tidligt ifølge loven at tage hende fra moren, men hendes mor blev kørt over for en uge siden, derfor synes jeg ligeså godt at hun kunne være her.
Hun er rigtig glad for at lege med ledninger, hvilket vi absolut synes er en skidt ide, hvordan lære jeg hende bedst at det må man ikke??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye billeder og opdragelse
  • #1   24. apr 2011 hvorfor fik hun ikke lov at blive ved sine søskende ?

• #2   24. apr 2011 De var allesammen blevet solgt

• #3   24. apr 2011 Smør lidt Camferine på ledningerne..
    Det lugter stærkt af menthol, hvorved hun ikke vil nærme sig ledningerne smiley

• #4   24. apr 2011 Hvor kan jeg købe det henne?
    Vi har også vores sofa som vi ikke vil have hun kradser i, hun er ikke begyndt på det, men hvordan kan vi forebygge at hun evt ikke kommer til det?

• #5   24. apr 2011 det kan du købe i Brugsen, det er i tuber, mener de er hvide med tyrkis.

• #6   24. apr 2011 Giv hende noget mere interessant at kradse i..
    Fx et hjemmelavet kradsebræt..
    Det behøver ikke være noget dyrt fint noget..
    Mine vil ikke bruge dem man køber i butikken..

Til gengæld så er de helt pjattede med den som min 12-årige fætter har lavet i sløjd..
    Det er bare et bræt med en pind på..
    Og så et stykke gammelt gulvtæppe omkring..
    Evt. hæng noget legetøj på den ;0)

Se hvor let det kan gøres:
    http://i159.photobucket.com/albums/t145/Fischer2307/DSC00294.jpg

Camferine kan du snart købe allesteder..
    Det er nemlig en håndcreme..

http://samvirke.dk/sites/default/files/imagecache/main_image/campherine_1.jpg

• #7   24. apr 2011 Ok tak.

Hun har et kradsetræ, ville bare prøve at forebygge at hun evt ville begynde at bruge sofaen.

Jeg har lige klippet klør på hende for første gang, hun kæmpede meget til at starte med og jeg fik lidt skrammer, men vi fik klippet dem alle.
    Hun skal vel bare vænne sig til det tænker jeg.

• #8   24. apr 2011 Ja da..
    Mine var heller ikke vilde med det i starten..
    De vred sig og rullede rundt...
    Men jeg lod det bare tage den tid, kattene selv mente var nødvendig..

Og nu tager det ca. 5 min. pr. kat.. Ved de 2 som jeg først begyndte at gøre det på, da de var 2 år..

Gizmo, som har lært det fra 4 måneders alderen ligger lige så fint i skødet på mig og spinder mens jeg klipper..
    Så der går det meget nemmere :0)

Men mht. kradsetræet...
    HVIS du ser hun begynder at bruge sofaen...
    Så stil kradsetræet dér hvor hun kradser i sofaen :0)

• #9   24. apr 2011 Hvordan var Gizmo til det de første gange du klippede? Smilla er jo kun 10 uger men ville starte tidligt med hende.

Jeg må bare vente og se hvad der sker med sofaen elles overvejede jeg at sprøjte noget gå væk kat på siderne, hvad siger i til det?

• #10   24. apr 2011 "Gå Væk Kat" virker kun når det er vådt...
    Og så kan det efterlade skjolder..
    Så det er ikke noget jeg vil anbefale...

Jeg har selv prøvet det..

I starten var Gizmo også lidt af en slange, men lige så snart han begyndte på noget, tog jeg ham i nakken med et let tag, indtil han blev rolig igen...
    Og når han så blev liggende, uden jeg havde fat i ham, fortsatte jeg klipningen..
    Og brugte masser af beroligende og rosende ord :0)
    Og hvis han ville snuse til negleklipperen midt i det hele, jamen så fik han også lige lov til det :0)

• #11   24. apr 2011 Ok, jeg har også hørt om noget der hedder feliway, nogle erfaringer med det?
    Jeg snakkede også til Smilla, men hun rev og bed, jeg gav dog ikke op, fik klippet alle klørene. Da jeg slap hende var hun ganske rolig og jeg gav hende lidt mad lige efter og så var hun klar til lidt kæl.

• #12   24. apr 2011 Jeg har aldrig selv brugt Feliway..
    Men mener kun det er nødvendigt hvis du har en nervøs / stresset kat :0)

• #13   24. apr 2011 Her er et lille udsnit jeg har fundet på nettet om Feliway.

Det er her midlet Feliway kommer ind i billedet. Katte er sådan indrettet, at de kun afmærker det samme sted på én måde. Så hvis de har gnedet ansigt mod noget, vil de ikke have behov for at strinte eller kradse på dette sted. Vi vil altså gerne have dem til at bruge ansigtsduften, for den generer os ikke og ødelægger ikke noget. Feliway er netop denne ansigtsduft (ferromon), fremstillet syntetisk, så det tilsyneladende er muligt for alle katte at identificere sig med duften.

Fremgangsmåden er så at man giver alle de “fremtrædende” steder i lejligheden en pust i kattens næsehøjde. Med fremtrædende menes fremspring, kanter, dørkarme, bordben osv. Og selvfølgelig især de steder hvor katten selv havde for vane at strinte / kradse. Husk at katten ikke selv skal være for tæt på, når du sprøjter, for sådan en “overdosis” duft kan gøre den nærmest skræmt.

Når mis så senere kommer til de steder, den plejer at markere på, vil den opdage at den tilsyneladende allerede har afmærket stedet - og som regel tilfreds og beroliget gå videre...

I starten skal man huske at spraye ret ofte, men senere kan man ofte lade hyppigheden dale. Og hvis man er rigtig heldig går katten selv over til at bruge ansigtet til at markere med, og så er problemet løst.

• #14   24. apr 2011 Ja okay, i sprayform kan den sikkert være nyttig..

Har kun hørt om den til stikkontakten :0)

• #15   24. apr 2011 Ok, jeg tror jeg må prøve den, vil jo gerne kunne lade hende være alene hjemme i hele lejligheden uden at skulle være bange for en ødelagt sofa, vi har nemlig lige købt den.
    Med hensyn til ledningerne har jeg nu samlet dem så godt sammen jeg kan med stips og diverse, til resten må jeg prøve at bruge lidt vandspray, det ser ud til at virke allerede.

• #16   24. apr 2011 Ja det hjælper sikkert meget på det, at de ikke ligger og filtrer og ser fristende ud ;0)

Ja, prøv at købe det på spray :o)

Og så held og lykke med det hele..

• #17   24. apr 2011 Jo tak.
    Vil skrive en opdate når jeg ved om det virker smiley

Go påske

• #18   24. apr 2011 Tak i lige måde :0)

Kommentér på:
Nye billeder og opdragelse

Annonce